Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Skype videochats van slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:59
Ik maak al sinds de begintijden van breedbandinternet gebruik van Skype en de mogelijkheid om te (video) bellen met andere Skype gebruikers in verschillende delen van de wereld. Dit was altijd van goede kwaliteit, maar sinds de introductie van HD-camera's en verbindingen met uploadsnelheid van meer dan 2.5Mbit werd het videostreaming in "HD-kwaliteit". Zelfs met verre landen China of met Australië werden HD-videogesprekken prima mogelijk.

Sinds een tijd is de kwaliteit echter ronduit slecht te noemen. De internetsnelheden gaan omhoog, de camera's worden van steeds betere kwaliteit, maar het lijkt wel alsof Skype een omgekeerde trend heeft. De (video)gesprekskwaliteit van Skype wordt met de tijd slechter en slechter. Ook de file transfers worden trager en trager. Ik betrap mezelf erop dat ik de integratie van MSN Messenger met Skype en de overgang naar het nieuwe (Messenger-)protocol in plaats van het voormalige peer-to-peer protocol als mogelijke oorzaak zie. Misschien mede doordat ik in het verleden dezelfde belabberde (video)gesprekskwaliteit van de MSN Messenger-servers gewend ben, maar dat terzijde. Ik zie wel verschil in de firewall, waar vroeger de datastromen naar de ip-adressen van gebruikers gingen, gaat dat nu allemaal naar en via de Skype-servers.

Nu heb ik laatst gebruik gemaakt van Hangouts om een videogesprek te voeren, en verrek, de videokwaliteit is haarscherp te noemen! Dit is ook gelijk te zien aan de gebruikte bandbreedte in de upstream, welke gemiddeld zo'n 5Mbit is. Na het gesprek kreeg ik een pop-up dat Hangouts tegenwoordig zoveel mogelijk peer-to-peer werkt in gesprekken tussen 2 deelnemers.

Waarom lukt dit Google tegenwoordig wel met haar Hangouts-product en Microsoft met Skype niet?
Hoe komt het volgens jullie dat Skype tegenwoordig zo slecht presteert? Waarom kiest Microsoft tegenwoordig voor centrale servers in plaats van p2p-verkeer en Google juist andersom?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan jouw observatie niet zelf ontkrachten (ik gebruik bijna nooit Skype video) maar veel van mijn klanten stappen de laatste tijd juist over van "andere applicaties" naar Skype for Business om hun te ondersteunen in 720p video-conferencing en hoogwaardige voice-streams.

Niet dat ik dus wil zeggen dat je uit je nek "lult" maar de observatie van mijn klanten/doelgroep is precies tegengesteld van jouw topicstart ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Skype is ook peer to peer wanneer er (video) gebeld word. van verzenden van bestanden ben ik niet zeker. echter gaan chat gesprekken wel via servers. Daarbij voeg ik toe dat ik persoonlijk Skype niet haarscherp vind maar hij doet het prima. (naar mijn mening)