Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Telefoon die blijkbaar niet bestaat, de wensen:
- Maximaal dezelfde afmetingen als de iPhone 6 (138mmx67mm), hierdoor valt 5" af.
- Minimaal 1080P scherm (Z5 Compact vind ik bijvoorbeeld niet scherp)
- Minimaal 4.7"
- Android 6 - dus geen toestel van meer dan 1 jaar oud
- Vingerafdrukscanner
- Geen budgettoestel, bij voorkeur high end specs

Wat is je budget?
Maakt niet uit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, e-mail, Whatsapp en internetten. Geen games of video

Wat heb je zelf al gevonden?
Helaas heb ik geen enkele kanshebber gevonden tot heden. Vanwege de maximale afmeting valt zowat ieder hedendaags toestel af. Degenen die over blijven voldoen op andere gebieden helaas niet:
- iPhone (3,4,5 gehad en wil wat anders)
- Z5 Compact (scherm is niet scherp genoeg en toestel ligt niet fijn in de hand
- Galaxy Alpha (oud en slechte reviews)
- Galaxy A3 (geen vingerafdruk en lage resolutie)

- Redmi 3 Pro (te groot)
- Experia X (qua breedte prima maar veel te lang)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen super kleine handen maar ze zijn ook niet bepaald groot. Momenteel gebruik ik een Galaxy S6 naar tevredenheid, behalve dat deze te groot is voor mijn handen. Vooral qua breedte. Als ik mijn toestel in mijn rechterhand houd moet ik mijn duim echt strekken om bijvoorbeeld de 'Q' en '1' in te typen. Ook moet ik mijn duim strekken om de statusbar naar beneden te trekken. Het toestel is voor mij dus iets te groot, ondanks dat de Galaxy S6 niet eens een heel groot toestel is. Ik snap dan ook niet zo goed hoe anderen wel prettig met een grote(re) telefoon om gaan, zeker vrouwen hebben over het algemeen kleinere handen dan ik heb. Helaas zijn er alleen budgettoestellen met een kleiner scherm als 5" tegenwoordig, op een uitzonder nagelaten. Eigenlijk zou een iPhone6 met Android er op precies bij mijn wensen aansluiten.

Iemand nog een idee wat ik over het hoofd heb gezien?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 09:31

weebl

YARR!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het toestel is voor mij dus iets te groot, ondanks dat de Galaxy S6 niet eens een heel groot toestel is. Ik snap dan ook niet zo goed hoe anderen wel prettig met een grote(re) telefoon om gaan
Heel simpel, niet met 1 hand maar met beide. Ik heb zelf ook een S6 in ik heb echt geen kleine handen, maar ook voor mij lukt alles met 1 hand helaas niet. Ik doe een deel met 1 hand maar vaak genoeg met 2, waarbij ik zowat alles doe met 1 hand en met de andere alleen het toestel vast hou.

Telefoons kleiner dan de S6 in high end zijn er helaas niet zoveel. Ik heb zelf ook een S6 en vind het scherm eigenlijk nog wat te klein om lekker te kunnen internetten. Ik snap de grotere toestellen dan ook prima. Ik had hier voor een OnePlus One en de enige reden dat ik nu een kleiner toestel heb is dat dit makkelijk in de broekzak past. Anders had ik net zo lief weer een groot scherm gehad.

Je zal toch denk ik een keuze moeten maken tussen een goed high end toestel wat iets te groot is voor 1 hand of een toestel wat niet helemaal aan je eisen voldoet en kleiner is.
5,7 inch. Veel te groot dus.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 30-06-2016 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die is echt nog 2 maten groter dan een S6?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 09:31

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Die is echt nog 2 maten groter dan een S6?
Oh, ik dacht dat je de iPhone 6 plus bedoelde, excuus.

Tis wel een top toestel trouwens :) . Ik heb hem zelf ook. Formaat is even wennen, maar duurt max een paar dagen!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Oneplus x, ik heb 'm net een week en bevalt mij erg goed.

https://oneplus.net/nl/x/specs

Niet helemaal de hoogste specificaties, maar valt redelijk binnen je eisen als je de vingerafdruk scanner niet echt nodig hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 30-06-2016 21:56 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
weebl schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Oh, ik dacht dat je de iPhone 6 plus bedoelde, excuus.

Tis wel een top toestel trouwens :) . Ik heb hem zelf ook. Formaat is even wennen, maar duurt max een paar dagen!
Staat ook iPhone 6 in de TS
- Maximaal dezelfde afmetingen als de iPhone 6 (138mmx67mm), hierdoor valt 5" af.

Verwijderd

Topicstarter
Ernemmer schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:54:
Oneplus x, ik heb 'm net een week en bevalt mij erg goed.

https://oneplus.net/nl/x/specs

Niet helemaal de hoogste specificaties, maar valt redelijk binnen je eisen als je de vingerafdruk scanner niet echt nodig hebt.
Vergeten te vermelden in de lijst. Deze heb ik wel bekeken en is inderdaad een optie. Wel heel jammer vande vingerafdruk want dat vind ik echt een super feature.

Ben ik overigens de enige die last van zijn duim krijgt bij het teveel spelen op je telefoon? Ik snap echt niet hoe je dat zou moeten doen op een 5.5 of groter.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 22:15 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als het om WhatsApp gaat dan moet je SwiftKey eens proberen met swipe aan. Je kan dan ook het toetsenbord kleiner maken en dan naar rechts of links verschuiven waardoor je op grote schermen toch met 1 hand kan typen

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:30
En de Xiaomi Mi 5? Compact, goed scherm, vingerafdruk scanner, nieuw, veel updates en leuke prijs :) Het enige nadeel is de 4G ondersteuning, slechts bij Tmobile heb je redelijk goed bereik. reviews: Xiaomi Mi 5: de beste telefoon die je niet wil kopen

[ Voor 11% gewijzigd door henk1994 op 30-06-2016 22:22 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:08:
[...]

Ben ik overigens de enige die last van zijn duim krijgt bij het teveel spelen op je telefoon? Ik snap echt niet hoe je dat zou moeten doen op een 5.5 of groter.
Niet met 1 hand dus. Dan krijg je ook geen last van je duim.

Vraag ik mij gelijk af wat je met die andere hand aan het doen bent ? Iedere keer als ik aan het internetten of appen ben gebruik ik daar gewoon 2 handen voor. In vrijwel iedere situatie wanneer ik wat met de telefoon doe heb ik daar beide handen voor. Daarom zie ik het probleem met grote schermen ook echt niet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De afmetingen doen je de das om, die zijn gewoon erg beperkt. Alleen budget toestellen zijn tegenwoordig zo klein.

Anders zou ik je de Nexus 5X aanraden. 5,2 inch is best te doen met één hand.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:31:
De afmetingen doen je de das om, die zijn gewoon erg beperkt. Alleen budget toestellen zijn tegenwoordig zo klein.

Anders zou ik je de Nexus 5X aanraden. 5,2 inch is best te doen met één hand.
Het gaat echt om de grootte inderdaad. De 5X is niet beter (en kleiner) dan mijn S6. Waar ik, behalve de afmetingen, erg tevreden over ben.
PilatuS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Niet met 1 hand dus. Dan krijg je ook geen last van je duim.

Vraag ik mij gelijk af wat je met die andere hand aan het doen bent ? Iedere keer als ik aan het internetten of appen ben gebruik ik daar gewoon 2 handen voor. In vrijwel iedere situatie wanneer ik wat met de telefoon doe heb ik daar beide handen voor. Daarom zie ik het probleem met grote schermen ook echt niet.
Behalve echt typen doe ik alles zoveel mogelijk met 1 hand. Apps gebruiken en internetten bijvoorbeeld. Misschien ben ik een uitzondering. Nooit echt op die manier naar gekeken.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:34:
[...]

Behalve echt typen doe ik alles zoveel mogelijk met 1 hand. Apps gebruiken en internetten bijvoorbeeld. Misschien ben ik een uitzondering. Nooit echt op die manier naar gekeken.
Ik snap dat je het met 1 hand doet, maar met 2 vind ik zelf veel fijner. De grootte is dan geen limiet en met de wijsvinger dingen aanklikken werkt veel fijner dan met de duim. Ik gebruik altijd 1 hand voor het vasthouden van de telefoon en de andere om dingen met de telefoon te doen. Misschien eens proberen en kijken hoe het bevalt.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
Heel herkenbaar probleem, groter verkoopt blijkbaar meer. Eigenlijk had ik de Z5 op 't oog en wilde die gaan bestellen maar zag dat in september de opvolger uitkomt. Ik wacht nog wel even 2 maanden ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je kunt overigens het toetsenbord voor één hand instellen, dan gaat hij niet over de hele breedte. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:37:
[...]

Ik snap dat je het met 1 hand doet, maar met 2 vind ik zelf veel fijner. De grootte is dan geen limiet en met de wijsvinger dingen aanklikken werkt veel fijner dan met de duim. Ik gebruik altijd 1 hand voor het vasthouden van de telefoon en de andere om dingen met de telefoon te doen. Misschien eens proberen en kijken hoe het bevalt.
Sinds een paar dagen deze methode geprobeerd en het werkt eigenlijk behoorlijk prima. Geen idee waarom maar gewoon nooit eerder aan gedacht om met 2 handen te werken. Vind het nog wel wat onwennig maar zal vast beter worden. Ik vermoed dat zo ongeveer iedereen met 2 handen werkt bij een groot toestel.
Pagina: 1