Ik zoek een?
Telefoon die blijkbaar niet bestaat, de wensen:
- Maximaal dezelfde afmetingen als de iPhone 6 (138mmx67mm), hierdoor valt 5" af.
- Minimaal 1080P scherm (Z5 Compact vind ik bijvoorbeeld niet scherp)
- Minimaal 4.7"
- Android 6 - dus geen toestel van meer dan 1 jaar oud
- Vingerafdrukscanner
- Geen budgettoestel, bij voorkeur high end specs
Wat is je budget?
Maakt niet uit
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, e-mail, Whatsapp en internetten. Geen games of video
Wat heb je zelf al gevonden?
Helaas heb ik geen enkele kanshebber gevonden tot heden. Vanwege de maximale afmeting valt zowat ieder hedendaags toestel af. Degenen die over blijven voldoen op andere gebieden helaas niet:
- iPhone (3,4,5 gehad en wil wat anders)
- Z5 Compact (scherm is niet scherp genoeg en toestel ligt niet fijn in de hand
- Galaxy Alpha (oud en slechte reviews)
- Galaxy A3 (geen vingerafdruk en lage resolutie)
- Redmi 3 Pro (te groot)
- Experia X (qua breedte prima maar veel te lang)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen super kleine handen maar ze zijn ook niet bepaald groot. Momenteel gebruik ik een Galaxy S6 naar tevredenheid, behalve dat deze te groot is voor mijn handen. Vooral qua breedte. Als ik mijn toestel in mijn rechterhand houd moet ik mijn duim echt strekken om bijvoorbeeld de 'Q' en '1' in te typen. Ook moet ik mijn duim strekken om de statusbar naar beneden te trekken. Het toestel is voor mij dus iets te groot, ondanks dat de Galaxy S6 niet eens een heel groot toestel is. Ik snap dan ook niet zo goed hoe anderen wel prettig met een grote(re) telefoon om gaan, zeker vrouwen hebben over het algemeen kleinere handen dan ik heb. Helaas zijn er alleen budgettoestellen met een kleiner scherm als 5" tegenwoordig, op een uitzonder nagelaten. Eigenlijk zou een iPhone6 met Android er op precies bij mijn wensen aansluiten.
Iemand nog een idee wat ik over het hoofd heb gezien?
Telefoon die blijkbaar niet bestaat, de wensen:
- Maximaal dezelfde afmetingen als de iPhone 6 (138mmx67mm), hierdoor valt 5" af.
- Minimaal 1080P scherm (Z5 Compact vind ik bijvoorbeeld niet scherp)
- Minimaal 4.7"
- Android 6 - dus geen toestel van meer dan 1 jaar oud
- Vingerafdrukscanner
- Geen budgettoestel, bij voorkeur high end specs
Wat is je budget?
Maakt niet uit
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, e-mail, Whatsapp en internetten. Geen games of video
Wat heb je zelf al gevonden?
Helaas heb ik geen enkele kanshebber gevonden tot heden. Vanwege de maximale afmeting valt zowat ieder hedendaags toestel af. Degenen die over blijven voldoen op andere gebieden helaas niet:
- iPhone (3,4,5 gehad en wil wat anders)
- Z5 Compact (scherm is niet scherp genoeg en toestel ligt niet fijn in de hand
- Galaxy Alpha (oud en slechte reviews)
- Galaxy A3 (geen vingerafdruk en lage resolutie)
- Redmi 3 Pro (te groot)
- Experia X (qua breedte prima maar veel te lang)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen super kleine handen maar ze zijn ook niet bepaald groot. Momenteel gebruik ik een Galaxy S6 naar tevredenheid, behalve dat deze te groot is voor mijn handen. Vooral qua breedte. Als ik mijn toestel in mijn rechterhand houd moet ik mijn duim echt strekken om bijvoorbeeld de 'Q' en '1' in te typen. Ook moet ik mijn duim strekken om de statusbar naar beneden te trekken. Het toestel is voor mij dus iets te groot, ondanks dat de Galaxy S6 niet eens een heel groot toestel is. Ik snap dan ook niet zo goed hoe anderen wel prettig met een grote(re) telefoon om gaan, zeker vrouwen hebben over het algemeen kleinere handen dan ik heb. Helaas zijn er alleen budgettoestellen met een kleiner scherm als 5" tegenwoordig, op een uitzonder nagelaten. Eigenlijk zou een iPhone6 met Android er op precies bij mijn wensen aansluiten.
Iemand nog een idee wat ik over het hoofd heb gezien?