Mid-high end gaming pc 700 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wilde mijn pc gaan bouwen met:
CPU Intel core I5- 4460 (170 euro)
Mobo Asrock b85 pro 4 (61 euro)
GPU AMD rx480 4gb (219 euro)
Kast nog niet uitgezocht, eventuele aanraders?
SSD crucial 240gb (65 euro)
HDD aanraders?
Voeding seasonic M12ll 520W (64 euro)
RAM crucial ballistics 8gb (41 euro)
Processorkoeling is dit nodig? Anders zat ik te denken aan scythe mugen 4 (37 euro).

657 euro totaal zonder HDD en kast.

Zelf heb ik hier dus niet veel ervaring mee en dit zal dan ook mijn eerste pc zijn die ik ga bouwen.

Wil er eigenlijk 3 à 4 jaar vooruit mee kunnen. Ook weet ik dat de nieuwe AMD rx480 nog niet beschikbaar is maar deze aanschaf wil ik volgende maand doen.

Verder nog een paar vragen kan ik hiermee overclocken? Zijn er eventuele andere producten die beter zijn of evengoed en dezelfde prijsklasse.

Verder heb ik geen Windows nodig want dit kan ik gratis krijgen via surfspot. Liefst wil ik er maximaal 700 euro aan uitgeven.

Alvast bedankt

Gr robbert
...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij heb ik je netjes aangegeven in Desktop build, nieuw met computers om even de sticky topics door te nemen en je startpost aan te passen; ook had ik je gevraagd om mogelijk te motiveren/bedenken waarom je een Haswell CPU kiest in plaats van een Skylake CPU.

Mogelijk dat reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016 als inspiratie kan dienen; je kan dan kijken wat Tweakers aanraadt en mogelijk dat je hier en daar wat onderdelen kan weglaten / vervangen / bedenken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

Zoals ik aangaf in mijn post heb ik vrij weinig ervaring met het bouwen van computers. Wat ik net lees over het verschil is dat de skylake nieuwer is en energie zuiniger. Ook dat zijn zijn multi/quad core speed sneller is. Wat wil dit dan precies zeggen?

Verder wilde ik over de resterende onderdelen vooral weten of er een goedkopere/betere tegenpool voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
We vragen gewoon dat je het een en ander beter onderbouwd, zodat er een goed advies gegeven kan worden.
Dat sla je gewoon in de wind.

Dan wat betreft je keuzes, elk jaar ongeveer komt er een nieuwe serie cpu's uit. Als je net voordat een nieuwe serie uitkomt wil gaan kopen, wachten velen toch nog die paar weken om de meest moderne hardware te kopen.

Wat jij nu doet, je gaat spullen kopen die ruim 2 jaar geleden zijn uitgekomen. 8)7

Dat is nu niet echt slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
First time forum gebruiker hier. Dus sorry als het overkomt als nalatigheid. Ik wil geen consternatie veroorzaken.

Verder zoek ik alleen maar wat pragmatische informatie. Zoals hiervoor al vaker vermeld word door mij, heb ik weinig kennis over het ontwerpen van een computer.

Hiermee laat blijken dat mijn kennis over cpu's verder ontwikkeld moet worden.

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Begin dan maar eens met de link die max3400 gaf en bekijk hoe de best buy systemen er op dit moment uitzien. Als je dat hele stuk even doorleest, ben je al een heel eind opgeschoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gewoon de laatste BBG pakken en een paar dingetjes aanpassen en klaar.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 55,80€ 55,80
1XFX Radeon RX 480 Core Edition 4GB€ 219,-€ 219,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 33,95€ 33,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 53,95€ 53,95
1Corsair CX450M€ 51,57€ 51,57
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 650,22

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
SkyLake is beter dan haswell:
- Nieuwer
- Minder verbruik
- Beter prestaties

[ Voor 96% gewijzigd door iChris op 30-06-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.