Kwaliteit geluid verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierJ
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-02 10:04
Hallo,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe PC (mini PC) en ik luister vooral veel muziek op mijn PC via mijn speakers.
Nu zit ik met het ''probleem'' dat ik niet afkom van de Realtek driver. Op mijn oude laptop had ik AMD drivers staan standaard maar ze klinken allemaal minder goed in de oren dan de standaard ''High Definition Audio-apparaat'' van Windows zelf. Dus nu zou ik graag te weten willen komen hoe ik mijn speakers via de High def. apparaat krijg i.p.v. Realtek.

Iemand die mij kan uithelpen
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/I2XJMw9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Koop een USB-DAC, kost weinig en werkt altijd goed. Verder zijn er geen 'ingebouwde' drivers, voor Realtek zijn er alleen Realtek drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierJ
johnkeates schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:30:
Koop een USB-DAC, kost weinig en werkt altijd goed. Verder zijn er geen 'ingebouwde' drivers, voor Realtek zijn er alleen Realtek drivers.
Welke raad jij dan aan want ik was al aan het sparen voor een DAC (Audioquest Dragonfly) aangezien ik nu blut ben na de aanschaf van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierJ
Er moet wel degelijk een manier zijn, zie hier op mijn oude laptop. Hier staat het wel goed (andersom) de AMD audio staat op de TV (HDMI) en de Basis Windows audio staat op de speakers.

http://imgur.com/a/tArB4
http://imgur.com/a/AptJn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Als je een realtek chip wil aansturen moet je een realtek driver gebruiken. Er is geen niet-realtek wel-realtek driver. Waarschijnlijk gebruikt je oude laptop geen realtek chipset, of als er wel een realtek chipset gebruikt wordt is die dan na de chips van AMD geschakeld.

Oh, en als je HDMI gebruikte maar niet analoog, of juist anders om, dan is het sowieso niet te vergelijken :) Als je nu analoog audio door geeft zou ik digitaal even proberen, dus HDMI of SPDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierJ
johnkeates schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:50:
Als je een realtek chip wil aansturen moet je een realtek driver gebruiken. Er is geen niet-realtek wel-realtek driver. Waarschijnlijk gebruikt je oude laptop geen realtek chipset, of als er wel een realtek chipset gebruikt wordt is die dan na de chips van AMD geschakeld.

Oh, en als je HDMI gebruikte maar niet analoog, of juist anders om, dan is het sowieso niet te vergelijken :) Als je nu analoog audio door geeft zou ik digitaal even proberen, dus HDMI of SPDIF.
Oke, bedankt voor de uitleg. Zou zo'n DAC prima zijn of wat zou jij me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Veel mensen vinden die dragonfly erg goed, dus dat zou een goede stap zijn. Stel dat je interne geluidskaart gewoon slecht is, dan kan je tussendoor ook voor een goedkope USB interface gaan met een random C-Media chip. Het zijn niet de beste ter wereld, maar vaak wel net zo goed als on-board audio of zelfs beter.

pricewatch: Lindy USB 2.0 - 3.5mm M/M + 2x RCA - 3.5mm M/F
pricewatch: Startech.com USB Stereo Audio Adapter Externe Geluidskaart
pricewatch: Raidsonic IB-AC527
pricewatch: InLine 33051D
Pagina: 1