Nieuwe ASUS ZenBook traag wifi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:24
Sinds drie dagen heb ik een nieuwe laptop (ASUS ZenBook UX305UA-FC002R).
Hij bevalt me prima behalve één dingetje.
Het wifi lijkt zeer instabiel.
Sinds het moment dat ik de laptop op mijn eigen wifi netwerk verbond heb ik het gevoel dat het redelijk langzaam is.
Er zit een Intel Dual band AC-7265 wireless chip in, die er nogal om bekend staat dat hij problemen oplevert.
Toch lees ik overal dat de nieuwste patches het op zouden moeten lossen.
Als ik nu een speedtest doe, krijg ik dit als uitkomst (Ik heb 100Mbps up/down)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ogc5cw.png
Op zich zijn ze niet heel slecht (ze varieren nogal per moment op de dag ook om de een of andere reden, de lan connectie van mijn desktop heeft nergens last van)

Mijn vraag is eigenlijk:
Stel ik mij aan, of is het wel degelijk raar dat ik 63 download heb en maar liefst 90 upload?
Ik heb al verschillende drivers gehad, maar geen van allen lijkt echt GOED te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 20:52
ik bedoel, heb je er echt last van... Ervaar je problemen met 'maar' 63.5 Mbps? Het is inderdaad eigenaardig dat de uploads hoger liggen dan de downloads maar... Jeetje, wanneer ga je hier last van hebben?.. En hoe bedoel je dat je merkt dat je internet connectie langzaam is? Bij dagelijks gebruik of alleen tijdens benchen of tijdens het binnenhalen van grote bestanden?

[ Voor 28% gewijzigd door WouterL op 30-06-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Wouter Lucassen schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:09:
ik bedoel, heb je er echt last van... Ervaar je problemen met 'maar' 63.5 Mbps? Het is inderdaad eigenaardig dat de uploads hoger liggen dan de downloads maar... Jeetje, wanneer ga je hier last van hebben?.. En hoe bedoel je dat je merkt dat je internet connectie langzaam is? Bij dagelijks gebruik of alleen tijdens benchen of tijdens het binnenhalen van grote bestanden?
In het begin was het nog lager, en soms dropt het tot "maar" 30Mbps. Toen had ik dat websites langzaam aan het laden waren, bijvoorbeeld dumpert filmpjes die moesten bufferen.
En het duurde behoorlijk lang voordat mijn dropbox folder gesynchroniseerd was.
Een beetje first world problems, ik weet het, maar ik verwacht toch wel wat voor een laptop van 1100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Wat voor snelheden haal je met andere apparaten? En wat voor snelheid haal je als je hem vast bekabeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Wouter Lucassen schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:19:
Wat voor snelheden haal je met andere apparaten? En wat voor snelheid haal je als je hem vast bekabeld hebt?
Met mijn telefoon vergelijkbare snelheden.
Ik zal morgen eens wat testjes doen met bekabelde snelheden en op andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Anders ligt het waarschijnlijk niet aan je zenbook. Dat je theoretisch 100mbps internet hebt wil nog niet zeggen dat dat ook bij jou adres daadwerkelijk de doorgevoerde snelheid is!
Pagina: 1