Sinds drie dagen heb ik een nieuwe laptop (ASUS ZenBook UX305UA-FC002R).
Hij bevalt me prima behalve één dingetje.
Het wifi lijkt zeer instabiel.
Sinds het moment dat ik de laptop op mijn eigen wifi netwerk verbond heb ik het gevoel dat het redelijk langzaam is.
Er zit een Intel Dual band AC-7265 wireless chip in, die er nogal om bekend staat dat hij problemen oplevert.
Toch lees ik overal dat de nieuwste patches het op zouden moeten lossen.
Als ik nu een speedtest doe, krijg ik dit als uitkomst (Ik heb 100Mbps up/down)

Op zich zijn ze niet heel slecht (ze varieren nogal per moment op de dag ook om de een of andere reden, de lan connectie van mijn desktop heeft nergens last van)
Mijn vraag is eigenlijk:
Stel ik mij aan, of is het wel degelijk raar dat ik 63 download heb en maar liefst 90 upload?
Ik heb al verschillende drivers gehad, maar geen van allen lijkt echt GOED te werken.
Hij bevalt me prima behalve één dingetje.
Het wifi lijkt zeer instabiel.
Sinds het moment dat ik de laptop op mijn eigen wifi netwerk verbond heb ik het gevoel dat het redelijk langzaam is.
Er zit een Intel Dual band AC-7265 wireless chip in, die er nogal om bekend staat dat hij problemen oplevert.
Toch lees ik overal dat de nieuwste patches het op zouden moeten lossen.
Als ik nu een speedtest doe, krijg ik dit als uitkomst (Ik heb 100Mbps up/down)

Op zich zijn ze niet heel slecht (ze varieren nogal per moment op de dag ook om de een of andere reden, de lan connectie van mijn desktop heeft nergens last van)
Mijn vraag is eigenlijk:
Stel ik mij aan, of is het wel degelijk raar dat ik 63 download heb en maar liefst 90 upload?
Ik heb al verschillende drivers gehad, maar geen van allen lijkt echt GOED te werken.