Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375163

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb nu de msi gtx 960 2g in mijn pc zitten en nu alle nieuwe kaarten uitkomen worden de oudere kaarten goedkoper aangeboden en de 960 kan ik voor 150-175 euro vinden. Ik wou er misschien een tweede 960 bij prikken. Nu weet ik niet of dat waard is, want zoals bij de review van hardware.info https://nl.hardware.info/...t-zo-snel-als-een-gtx-980 is de scaling wel goed, maar de 99p frame is een stuk minder. Merk ik dit verschil? of is bestaat er een voorbeeld waar ik dit effect kan zien, want ik ben er niet bekend mee en de meeste videokaarten worden hier ook niet op getest of kan ik dan toch beter een amd r8 480 halen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

En wat zijn je overige componenten?
(glazen bol doet het weer niet)

Vaak zat dat mensen SLI of Crossfire proberen op een bord dat het niet ondersteunt (metname bij SLI, moet je perse 2x 8 lanes hebben).

Persoonlijk zou ik gaan voor 1 snelle kaart ipv 2 tragere. SLI en Crossfire hebben vaak de nodige problemen, en als een game niet scaled heb je gewoon 'dead weight' dat niks toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 375163 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:26:
Mijn vraag
Ik heb nu de msi gtx 960 2g in mijn pc zitten en nu alle nieuwe kaarten uitkomen worden de oudere kaarten goedkoper aangeboden en de 960 kan ik voor 150-175 euro vinden. Ik wou er misschien een tweede 960 bij prikken. Nu weet ik niet of dat waard is, want zoals bij de review van hardware.info https://nl.hardware.info/...t-zo-snel-als-een-gtx-980 is de scaling wel goed, maar de 99p frame is een stuk minder. Merk ik dit verschil? of is bestaat er een voorbeeld waar ik dit effect kan zien, want ik ben er niet bekend mee en de meeste videokaarten worden hier ook niet op getest of kan ik dan toch beter een amd r8 480 halen?
Jouw grootste probleem is dat je maar 2GB geheugen hebt, en dat gaat SLI niet oplossen, aangezien je het geheugen niet op kan tellen. Uiteindelijk zal je blijer worden van een RX480, maar moet je nu echt al kopen of kan je nog even wachten? De nieuwe kaarten zijn allemaal net op de markt en de verwachting is dat de prijzen nog wel iets kunnen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 11:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Anoniem: 375163 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:26:
Mijn vraag
Je kunt beter 30 FPS hebben met superstabiele frametimes dan 120 FPS met brakke frametimes. Daarom ziet 30 FPS op consoles er niet eens zo slecht uit, en lijkt 120 FPS bij sommige systemen uit te zien als 25 FPS.

Een soort van ongeschreven regel is dat je het beste de sterkst mogelijke enkele GPU kunt kopen die je kunt betalen. In jou geval zou ik dus voor een enkele RX480 gaan. Ik zou wel even wachten op de aftermarket kaarten, want met de stock koeler zul je wat problemen qua stroomverbruik ondervinden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375163

Topicstarter
oh sorry dit zijn mijn specs
i5 3570k
8gb ram
msi gaming motherboard weet niet exact welke serie maar er zitten meerdere pce slots op en er zit een sli label op
750 watt psu
dus dat zou niet het probleem zijn en nee ik hoef niet gelijk een nieuwe videokaart :). Ik wou me eerst even informeren