Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 21:44
onlangs een nieuwe pc in elkaar gezet. hierbij gebruik gemaakt van een mini-itx bordje te weten Asrock H110M-ITX/ac. Alles werkt verder naar behoren op een ding na.

Aan de voorzijde van mijn kast, een Antec ISK600, zit een usb 3.0 en een usb 2.0 aansluiting. zodra ik deze beide op het moederbord heb aangesloten, geven aangesloten usb-apparaten een foutmelding in windows 10 (foutmelding 43). Als ik een van de twee loskoppel word het apparaat wel herkend en op de juiste manier geinstalleerd. Beide werken dus wel alleen niet wanneer beide aangesloten zijn. Heb al van alles probeerd, windows opnieuw geinstalleerd, cmos reset, drivers enz.... iemand hier de gouden tip? de usb-poorten aan de achterzijde geven overigens geen enkel probleem. alles wat wordt aangesloten werkt.

nog een klein vraagje er achter aan. Dit was mijn eerste moederbord met een geintegreerde wlan/bluetooth chip. hiervoor moet je de antennedraadjes aansluiten op de chip. dit is echter geen gemakkelijke klus, of ik moet iets gigantisch verkeerd doen. volgens mij moet je de draadjes/kabels op een klein knopje op de chip drukken. klopt dit? zo ja, dan begin ik er iig niet aan :-) dat had dan wel iets gebruiksvriendelijker mogen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/i4mz4n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ncbncw.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Sjors81 op 30-06-2016 19:27 ]

Beste antwoord (via Sjors81 op 05-07-2016 14:41)

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Volgens de handleiding van het moederbord zijn de 2 poorten die je tegelijk gebruikt geshared. Je moet dus een andere USB2 header gebruiken, dan werkt het wel.

Voortaan toch maar lezen zo'n handleiding :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Volgens de handleiding van het moederbord zijn de 2 poorten die je tegelijk gebruikt geshared. Je moet dus een andere USB2 header gebruiken, dan werkt het wel.

Voortaan toch maar lezen zo'n handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Bedankt voor je reactie. Handleiding heb ik wel gelezen maar die opmerking heb ik niet zo begrepen/uitgelegd. Als je de 3.0 dus gebruikt kun je de 2.0 ,niet gebruiken. Die 2e header zit er dus alleen maar voor het geval je de 3.0 niet wilt gebruiken en een 2.0 daarvoor in de plaats wil. Wat zou de reden zijn dat ze hier een shared connector van hebben gemaakt? Er is echt wel ruimte op het bord over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 21:26
Sjors81 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:55:
Bedankt voor je reactie. Handleiding heb ik wel gelezen maar die opmerking heb ik niet zo begrepen/uitgelegd. Als je de 3.0 dus gebruikt kun je de 2.0 ,niet gebruiken. Die 2e header zit er dus alleen maar voor het geval je de 3.0 niet wilt gebruiken en een 2.0 daarvoor in de plaats wil. Wat zou de reden zijn dat ze hier een shared connector van hebben gemaakt? Er is echt wel ruimte op het bord over.
Als het goed is heb je 1 kabel met een USB3 header eraan, en een USB2 header eraan. Als je alleen de USB3 header op het moederbord aansluit en de USB2 los laat hangen zou het goed moeten gaan (USB3 is backwards compatible). Die USB2 header zit er alleen op als je moederbord nog geen USB3 aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Dat heb ik uiteraard gedaan. Er is alleen ook een aparte usb 2.0header. Deze had ik op de andere poort op het mobo aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:10
Yep, de kabeltjes moeten op de knopjes gedrukt worden. Normaal gesproken is dat 3 seconden werk, even met je nagel vastdrukken. Is bij laptops al ongeveer 20 jaar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 18:56
Wat Noguru zegt is juist. Ik heb net ook even gekeken in de handleiding en ze zijn inderdaad "shared", wat wil zeggen dat je er maar een tegelijk kan gebruiken.

De reden hiervoor is waarschijnlijk dat de meeste kasten of usb 2 of usb3 aan de voorkant hebben en niet een combinatie van beide. Dus gewoon een methode om kosten te besparen van asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Toch begrijp ik niet wat je hier mee wint, er zit zowel een usb3 en usb2 poort op, zou dit dan qua productiekosten zoveel schelen om deze niet apart te laten functioneren/aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ga er maar van uit dat de USB2 header die je daar ziet elektronisch is aangesloten op de USB3 header (Omdat USB2 prima op USB3 werkt mits je de juiste pinnen gebruikt).

Een beetje als een stekkerdoos, alle uitgangen zitten uiteindelijk aangesloten op de stekker bij de ingang. ;)

Edit: Dus ja, dat scheelt in productiekosten. Ze bieden een USB3 header aan voor de mensen die het kunnen gebruiken, of een extra USB2 header voor hen die dat niet kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 02-07-2016 21:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
het is in ieder geval opgelost! dank voor de info allemaal!
Pagina: 1