Arator schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:21:
Echt? Een bump na een nachtje slapen?
Ik vind het momenteel wat karig van info dus een hoop vragen waar ik eerst antwoorden op wil zien
De 4 beeldschermen zijn allemaal hetzelfde merk/type (dus die syncmaster SA350)?
En hoe worden die allemaal aangesloten op je GPU?
Misschien een samenvatting van de setup, is iets makkelijker om naar te verwijzen
waarbij X1 je "normale gebruik monitor is" X2 t/m X4 de triple setup en Y1 die 22inch test, en
X4 het niet meer doet
En wanneer je X1 verplaatst naar je triple setup, verplaats je dan enkel het scherm, en sluit je dat aan op de kabels van X4 of neem je de kabels mee van X1?
Je zegt dat je verschillende setups hebt uitgeprobeerd, dan vermoed ik dus dat je beeldschermen van plaats hebt verwisseld. Wat gebeurde er toen je X2 (of X3) verwisselde met X4. Welk scherm deed het dan niet?
Toen je Y1 hebt aangesloten, heb je ook gebruik gemaakt van de kabels van X4 en toen werkte je triple setup terug, en X1 kon je ook nog steeds gebruiken?
Toen je X4 hebt aangesloten op de pc van je broers, hebt je toch wel dezelfde aansluiting gebruikt, zoal in je triple setup gebruikelijk de aansluitingen gebeuren?
Ik ga een gokje wagen
spoiler:Wanneer je X1, X2, X3 of Y1 op de plaats komen van X4 gebruik je gewoon de kabels die er liggen. X4 was steeds defect in alle mogelijke setups en alle andere schermen deden het normaal. Mijn inziens is er dus geen probleem met kabels of GPU. Toen je X4 aansloot op die andere pc, heb je ook gebruik gemaakt van de kabel die daar aangesloten was, doch dit was een andere aansluiting dan gebruikelijk in je triple setup, en je monitor deed het daar wel. Dus op zich lijkt de monitor het wel te doen, maar niet de aansluiting die je normaal gebruikt. Dus volgens mij zit het defect in de aansluiting (of kan die misschien uitgeschakeld worden via het onscreen menu of sturingssoftware van het beeldscherm?).
Haha, ja de bump was leuk
X1: Benq G2420HD
X2: HP LP2065 (rechts)
X3: HP LP2065 (links)
X4: Samsung Synmaster SA350
Y: Samsung syncmaster B223H
"Het gaat hier om een MIXED resolution setup, ik heb een tool gebruikt om de LP2065's op 1440x1080 te laten draaien"
Uiteraard aangesloten via 2xDVI 1xHDMI en 1xDP>DVI(Verloopje)DVI>DVI(Kabel). de 2 HP LP2065's zijn aangesloten via DVI, mijn BenQ via DP>DVI(Verloopje)DVI>DVI(Kabel) en de Samsung via HDMI.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"
En wanneer je X1 verplaatst naar je triple setup, verplaats je dan enkel het scherm, en sluit je dat aan op de kabels van X4 of neem je de kabels mee van X1?"
Als ik X1 verplaats naar de triple, verplaats ik alleen de monitoren en niet de kabels. Kabel zijn namelijk in orde. (verschillende HDMI kabels gebruikt.)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"
Je zegt dat je verschillende setups hebt uitgeprobeerd, dan vermoed ik dus dat je beeldschermen van plaats hebt verwisseld. Wat gebeurde er toen je X2 (of X3) verwisselde met X4. Welk scherm deed het dan niet?"
Ik kon helaas X4 niet verwisselen met X2 & X3 omdat de monitor alleen een HDMI en VGA heeft, en ik had geen verloopje.
"
Toen je Y1 hebt aangesloten, heb je ook gebruik gemaakt van de kabels van X4 en toen werkte je triple setup terug, en X1 kon je ook nog steeds gebruiken?"
Inderdaad bij Y1 de kabels gebruikt van X4, werkte perfect. ook X1 werkte.
"
Toen je X4 hebt aangesloten op de pc van je broers, hebt je toch wel dezelfde aansluiting gebruikt, zoal in je triple setup gebruikelijk de aansluitingen gebeuren?"
Aangesloten met 2 verschillende HDMI kabels, een cheap kabeltje die bij de PS4 is geleverd en een nieuwe kabel van 1.5m. Op beide werkte het ook prima. (dus niet met de kabel die op de X4 plek ligt)
Hoop dat dit wat duidelijker is.
Ben niet heel goed met die AMD software al helemaal die Crimson shit niet.. Je hebt niet echt een optie zover ik zie om de connectie uit te schakkelen, mijn hele PC detecteerd de connectie niet eens....
[
Voor 9% gewijzigd door
skaylars op 02-07-2016 20:28
]