Zotac GTX 1070 AMP! Extreme vs MSI GTX 1070 GAMING X

Pagina: 1
Acties:

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik heb sinds kort mijn R9 295x2 verkocht. Ik wilde graag overstappen naar de RX 480 CF, maar helaas was de kaart minder dan ik had verwacht. Ik besluit dus toch voor de GTX 1070 te gaan en een flinke OC er op te gooien.

Ik twijfel alleen nog tussen twee kaarten:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/548957;552175/

Voordelen van Zotac:

- De Zotac heeft 5 jaar garantie en de MSI 3 jaar.
- Zotac is standaard hoger geklokt
- RGB Led

Ik weet dat de MSI 10pwr phase heeft, maar over de Zotac valt niet zo heel erg veel te vinden en vooral geen review. Misschien iemand die mij kan helpen met de keuze uit deze twee kaarten.

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 12:30
op alle punten die je noemt is geen van echt belang, ik zou voor de goedkoopste gaan
ik bedoel,

- punt 1 als hij na 3 jaar niet gaat gaat hij na 5 (2021) ook niet
- punt 2 hoger geklokt, marge gedoe.. je hebt het over procenten
- punt 3 ok leuk... ga je naar je monitor kijken of naar je kast?

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02 20:34
DeDooieVent schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:54:
op alle punten die je noemt is geen van echt belang, ik zou voor de goedkoopste gaan
ik bedoel,

Punt 1 gaat dus totaal niet op. Hier al 2 kaarten gehad die terug konden naar asus en evga na 3 jaar en een paar maanden. Tevens als je hem wilt verkopen na een paa rjaar verkoop je hem toch makkelijker als er nog garantie op zit. Tevens als je een beetje zoekt kom je uit dat zotac en msi op de zelfde prijs niveau zitten.

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 12:30
als het om hetzelfde prijsniveau gaat ga je natuurlijk voor de meeste opties

• ion
  • Niet online
DeDooieVent schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:54:
ik bedoel,

Shifra schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:56:
[...]

Punt 1 gaat dus totaal niet op. Hier al 2 kaarten gehad die terug konden naar asus en evga na 3 jaar en een paar maanden. Tevens als je hem wilt verkopen na een paa rjaar verkoop je hem toch makkelijker als er nog garantie op zit. Tevens als je een beetje zoekt kom je uit dat zotac en msi op de zelfde prijs niveau zitten.
Dat is waar ik ook aan dacht. Een kaart met langere garantie is aantrekkelijker dan een kaar met nog maar 1 jaar.

Prijs in Nederland is natuurlijk nog niet echt te doen voor die kaarten, maar in Duitsland is de Zotac 520,-.

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 30-06-2016 19:06 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
ionn schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:49:
Ik heb sinds kort mijn R9 295x2 verkocht. Ik wilde graag overstappen naar de RX 480 CF, maar helaas was de kaart minder dan ik had verwacht. Ik besluit dus toch voor de GTX 1070 te gaan en een flinke OC er op te gooien.

Ik twijfel alleen nog tussen twee kaarten:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/548957;552175/

Voordelen van Zotac:

- Zotac is standaard hoger geklokt
- RGB Led

Ik weet dat de MSI 10pwr phase heeft, maar over de Zotac valt niet zo heel erg veel te vinden en vooral geen review. Misschien iemand die mij kan helpen met de keuze uit deze twee kaarten.
De garantie die je noemt zal fabrieks garantie zijn. Welke hele nare en rare regel kunnen hebben. Dus zal je die moeten na spitten. Garantie op een degelijk product zal per winkel verschillen(de een is soepeler als de ander.) Maar is niet merk gebonden. Hooguit prijs. Maar die is ook gelijk. Je kan die MSI ook hoger clocken. Dit voegt dus niets toe. Als RGB led jou ding is kan dat. Ik zou alleen eerst kijken naar hoe kaart/koeler presteert. En pas daarna kijken naar leds.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 12:09
ionn schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:49:

Voordelen van Zotac:

Je R9 295x2 heeft het nog geen 2 jaar uit gehouden. Waarom zou je ineens 5 jaar garantie willen hebben?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ion
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:46:
[...]

Je R9 295x2 heeft het nog geen 2 jaar uit gehouden. Waarom zou je ineens 5 jaar garantie willen hebben?
Eigenlijk minder dan een jaar zelfs :9 :X Daar heb je wel een punt. Tot nu toe heb ik elk jaar wel weer een nieuwe videokaart gehaald.
Pagina: 1