Toon posts:

[Crosshair Z Formula] PSU slaat af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Crosshair Z formula vandaag ontvangen, met wat extra spul. Het valt me al gelijk op dat na het aansluiten van alle componenten de PSU direct in protectie slaat zodra ik het systeem aanzet.

Wanneer ik alles stap voor stap afkoppel, en uiteindelijk het moederbord alleen nog over hou zonder CPU of geheugen, is de oorzaak de 12V 8 Pins CPU header aan top dat voor uitval van de PSU zorgt.

Zodra ik deze eruit trek, start het systeem wel gewoon op (maar doet het natuurlijk niet zonder 12V CPU). Ook het aansluiten van de 4pins CPU header doet het systeem precies hetzelfde, klik, PSU in protectie en dat was het.

Heb ik een doa ?

Componenten en dergelijk zijn verder gewoon werkzaam. De PSU op een ander moederbord dus ook. overigens gebeurd dit ook waneer het moederbord uit de kast geschroefd is en los op bureautafel dus ligt. In ieder geval uitgesloten is dat het moederbord eventueel kortsluiting via de kast maakt ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 20:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Moederbord even uit de kast halen en op de doos oid leggen en aansluiten op PSU met CPU en een reepje geheugen erin om te testen. Je hebt de juiste afstandsbusjes in de kast gebruikt? Niet toevallig nog ergens eentje die teveel is en sluiting maakt?

Edit: TS edits zijn een b.... _/-\o_ Al geprobeerd dus....
Je hebt een ander systeem om de PSU te testen, eventueel ook de PSU uit dat systeem om te kijken of dit mobo dan wel iets meer doet?

[ Voor 29% gewijzigd door RGAT op 30-06-2016 18:43 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie laatste edit. Getest ook zonder afstandsbusjes.

Doet precies hetzelfde ook zonder cpu, zonder geheugen, zonder videokaarten, start wel doodleuk zonder 12V header. Maar daar heb ik natuurlijk niets aan.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb reeds een nieuwe ontvangen, die werkt wel gewoon out of the box. Moederbord is dus RMA :)