Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Shirou
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 13:18
Achtergrond

Beste leden van het MMA, ik, en drie anderen in dit gezin gebruiken op dit moment nog allemaal een Samsung Galaxy S2. Na jaren plezier ervan gehad te hebben is het tijd voor wat anders. De telefoons ondersteunen de nieuwste apps niet meer, de apps die ze wel ondersteunen lopen traag en de telefoons gaan steeds vaker vastlopen, opnieuw opstarten en oververhitten. Tijd voor wat anders dus maar wat?

Eisen, wensen en budget

Allereerst zou ik graag vier keer dezelfde telefoon willen kopen. Dit maakt het voor mij makkelijk omdat ik straks 1 backup kan maken voor alle telefoons, en het uitleggen hoe de functies en de interface werkt wordt simpeler omdat ik er zelf mee werk. Als jullie argmenten hiertegen hebben (het kostenplaatje bijvoorbeeld) hoor ik ze graag!

Ik zou graag telefoons met 4G ondersteuning willen, een recente versie van android, een verwisselbare accu en een micro-sd slot. Een accu die het een werkdag volhoudt is een pré, maar het wordt pas onacceptabel als hij voor 4 uur gebruik al uitvalt.

Optioneel is een goede camera, maar volgens mij zijn de meeste telefooncamera's tegenwoordig al beter dan die van de S2. Dus dit lijkt mij meer een extra.

Het budget is nu ingeschaald rond de 400 euro per telefoon, maar zie dit graag lager uitvallen. Zelf zit ik ook nog aan tweedehands toestellen te denken. Ik weet niet hoeveel dit in prijs scheelt, en of dit de verlopen garantie waard is. Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zelf in de pricewatch lopen zoeken met selecties en kwam op dit uit. Ik twijfel tussen een Galaxy S5 en een LG G4, maar misschien staar ik me blind op die 2 en zijn er nog meer goede opties. Graag hoor ik jullie mening.

Beste antwoord (via rens-br op 04-07-2016 09:43)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Als jullie als zo lang doen met een S2 betekent het ook dat jullie niet echt powerusers zijn. Een duur toestel lijkt mij dan ook niet nodig. De S5 Neo is een leuk toestel en zal het voorlopig wel weer even bij kunnen benen.

De S2 zal waarschijnlijk ook nog op een stokoude Android versie draaien denk ik? Dat is misschien de enige reden om een toestel te kopen dat nog een paar jaar updates krijgt. De S5 Neo zal hier waarschijnlijk op Nougat blijven hangen aangezien deze softwareondersteuning krijgt tot augustus 2017.

"When you grow up your heart dies"

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36
Kijkende naar je keuzen, zou ik eerder kiezen voor de LG G4. Die is meer dan een jaar later uitgekomen dan de S5 en is in alle opzichten de snellere en betere keuze.
Je zou nog kunnen kijken voor bijvoorbeeld de Motorla Nexus 6 of de Motorola eigen variant hiervan (even de naam vergeten), maar volgens mij zit je met die LG ook erg goed.

De enige reden om voor de Samsung te gaan is omdat die spatwaterdicht is en omdat die net wat langer op een acculading werkt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Shirou schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:58:
Ik heb zelf in de pricewatch lopen zoeken met selecties en kwam op dit uit. Ik twijfel tussen een Galaxy S5 en een LG G4, maar misschien staar ik me blind op die 2 en zijn er nog meer goede opties. Graag hoor ik jullie mening.
Persoonlijk kan ik beide telefoons niet aanraden, omdat ze allebei al meer dan één jaar oud zijn. Als ik zie hoelang jullie met de S2 hebben gedaan, verwacht ik dat jullie dit met de nieuwe telefoons ook weer van plan zijn. Het is dan zonde dat het toestel na aankoop al geen updates meer ontvangt.

Persoonlijk zou ik kijken voor een OnePlus 3 (€399,-) of OnePlus X (€239,-). Beide zijn geweldige toestellen, met hele fijne software en ondersteuning. Verder zit er geen zware skin op net zoals bij andere merken. Helaas hebben beide telefoons geen verwisselbare accu en heeft de OnePlus 3 geen SD slot (maar wel standaard 64GB opslag).

Hoe zwaar tel je die eisen mee?

Verder zou ik graag willen weten of je nog meer eisen hebt: Schermformaat, ram, standaard opslag e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-07-2016 12:23 ]

Verwijderd

Je komt van een S2 af. Dat is een 4.3' scherm? Houdt je er rekening mee dat de aangegeven toestellen een stuk groter zijn?

Al met al zul je met welk toestel dan ook erop vooruit gaan :) Wanneer je de S2 gewend bent, zou ik eerder gaan voor een kleiner model zoals de Sony Z3 Compact. Die krijg je nieuw al voor €300,-. Prima ding, met super camera,snelle 4G (op alle banden/frequenties), SD slot. Ook helaas geen verwisselbare accu, maar uit ervaring kom je er zeker de hele dag mee uit.

Succes!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een paar goedkope Moto G's uit 2015 op de kop tikken?

Al een pak sneller dan een S2, en voldoen aan al je eisen volgens mij. Vanaf 180 euro.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nexus 5x
Want:
-Stock-OS (beste android GUI wat mij betreft)
-Langdurige software support
-Accu houdt het bij mij 2 dagen uit (licht gebruik)

Overigens vind ik het zelf een ruk-toestel vanwege het formaat, maar als dat geen issue is, zou ik die aanschaffen.

Helemaal over je SD-card en verwisselbare accu heen gelezen.

Let wel nexus devices zijn de enige androiddevices die recente software draaien en zullen draaien voor pak em beet 2 jaar. (samsung, lg, motorola en eigelijk elke partij is zeer traag met updates en ondersteund de devices minder lang dan google)

[ Voor 66% gewijzigd door eL_Jay op 01-07-2016 12:23 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
eL_Jay schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:19:
Nexus 5x
Want:
-Stock-OS (beste android GUI wat mij betreft)
-Langdurige software support
-Accu houdt het bij mij 2 dagen uit (licht gebruik)

Overigens vind ik het zelf een ruk-toestel vanwege het formaat, maar als dat geen issue is, zou ik die aanschaffen.
Hij heeft geen MicroSD en de accu is ondergemiddeld slecht en niet vervangbaar. Dus sluit niet echt aan bij zijn wensen.

Verwijderd

Er zijn nog weinig toestellen met verwisselbare accu. Als je dit laat vallen, is er veel meer keuze.
Kijk eens naar de Huawei P9 Lite. Dit toestel is heel recent(april) en zeker zijn prijs van rond de €300 waard.

• Shirou
Allereerst allemaal bedankt voor de feedback, helaas maakt dit het niet een makkelijkere keuze.

Om uit te wijden over de verwisselbare accu. Dit is voor mij echt een dealbreaker. Zeker omdat het plan is dat deze telefoons jaren mee gaan, is het handig dat ik hem uit elkaar kan halen en losse onderdelen kan vervangen. Dit kan bij de S2 die ik nu heb, en is ook echt nodig gebleken. Ik vind het zelf ook fijn om op lange trips 2 accu's mee te nemen ipv een powerbank die dan de halve dag aan je telefoon bungelt.

Het argument om geen S5 te nemen vanwege verouderde software weegt bij mij minder zwaar. Het is spijtig als er niet de meest recente versie op staat, maar op de lange termijn gaat dit toch wel gebeuren. Ik krijg er nu pas problemen mee bij de S2, dus als dat even lang duurt bij bijv. een S5 lijkt mij dit niet heel erg. Als er goede argumenten zijn om juist wel een telefoon te kopen die voorlopig up-to-date blijft hoor ik het graag.

De Moto G die werd aangedragen leek mij ook een goed alternatief, het is alleen erg jammer dat die geen 5GHz band ondersteund. Iets wat niet ondersteund wordt op de S2, en echt een gemis is.

De telefoon- en schermgrootte hebben niet echt invloed op de keuze. Er gaat sowieso een cover overheen en verdwijnt meestal in grote jaszakken als die niet gebruikt wordt.

Ik heb zelf ook nog naar de Galaxy S5 Neo zitten kijken. Er wordt dan ten opzichte van de S5 wat qua performance ingeleverd, maar dat resulteert weer in een langere accuduur. Dit lijkt mij een goede uitwisseling. En het lijkt mij dat deze ook nog wat langer ondersteund wordt, aangezien deze later is uitgekomen dan de S5. Tot nu toe lijkt mij dit de beste keuze. Ik hoor graag of jullie het hier mee eens zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Als jullie als zo lang doen met een S2 betekent het ook dat jullie niet echt powerusers zijn. Een duur toestel lijkt mij dan ook niet nodig. De S5 Neo is een leuk toestel en zal het voorlopig wel weer even bij kunnen benen.

De S2 zal waarschijnlijk ook nog op een stokoude Android versie draaien denk ik? Dat is misschien de enige reden om een toestel te kopen dat nog een paar jaar updates krijgt. De S5 Neo zal hier waarschijnlijk op Nougat blijven hangen aangezien deze softwareondersteuning krijgt tot augustus 2017.

"When you grow up your heart dies"

• Shirou
Ik heb na veel wikken en wegen de Samsung Galaxy S5 Neo uitgekozen.
Dit vanwege de verwisselbare batterij, micro-SD kaartslot, vrij recente versie van android en ondersteuning voor 4G en 5GHz netwerken. De S5 is het uiteindelijk niet geworden voornamelijk vanwege het klepje aan de onderkant wat de usb ingang beschermt. Ik weet vrij zeker dat er hier gebruikers zijn die binnen een week dat eraf gesloopt hebben. Het feit dat de wat mindere tech-savvy gebruikers hier bekend zijn met een samsung apparaat heeft ook wel meegeteld.

Al met al wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie input. Dat heeft zeker geholpen in het maken van de keuze.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:47
Is de verwisselbare accu en sd echt een harde eis, of meer een angst om van het bekende af te wijken?
Referentie: zie bijvoorbeeld de tip van de Nexus 5x.

Edit: nevermind zie dat er al een s5 gekozen is.

[ Voor 14% gewijzigd door S0epkip op 12-07-2016 18:31 ]

PVO

Pagina: 1