Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies PC voor Photoshop/Premiere Pro

Pagina: 1
Acties:

• mixxmunky
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-08-2017
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze desktop zal niet worden gebruikt om spellen te spelen, ook niet in de toekomst. Ik wil het voornamelijk gebruiken voor de alledaagse office taken, social media, maar ook Photoshop, Indesign en Premiere Pro. Ik zal geen zware 3D effecten toepassen maar ik werk wel met Full HD materiaal.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil proberen onder de 1000,- euro te blijven voor de desktop zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur verhuist mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik haat AMD. :+

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb meerdere winkels aangedaan maar ik kon daar niet iets vinden wat aan al mijn eisen voldeed daarom ben ik een zoektocht gestart naar websites waar je zelf een desktop kunt samenstellen. Ik kwam uit op Alternate.nl (suggesties voor andere goede adressen zijn welkom). Ik heb zelf geen ervaring met het in elkaar zetten van PC's, dus dat wil ik graag aan Alternate overlaten.

Ik vermoed dat de een Intel i5 6500 voldoende rekenkracht met zich meebrengt voor mijn wensen.
Ik heb een bijpassend moederbord gevonden, de Asus Z170-K. Deze ondersteund geen SLI en heb daarom nog wat alternatieven aan mijn lijstje toegevoegd (ook al vermoed ik geen gebruik te zullen gaan maken van SLI ben ik wel geïnteresseerd naar welk moederbord jullie de voorkeur geven).

Voor de videokaart heb ik gekozen voor een Asus Nvidia Geforce GTX 950. Ik vraag me eigenlijk af of ik met ook prima uit de voeten kan met een videokaart uit de 700 serie.

Ik heb een Corsair 16gb (2x8) gekozen voor het RAM geheugen. Volgens het topic [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen; komt Corsair wel over als een gedegen merk. Bij alternate krijg ik wel de melding dat dit geheugen niet volgens de JEDEC standaard is. Kan dat voor problemen zorgen?

Ik ben verder wars van shine en design als het aankomt op behuizing. De kast verdwijnt onder het bureau. Ook qua geluid heb ik maar weinig eisen. Ik heb daarom voor een hele goedkope behuizing gekozen, de Sharkoon VS4-V. Als jullie betere alternatieven weten voor een lage prijs of mij kunnen vertellen waarom ik veel meer zou moeten neertellen dan hoor ik het graag.

In de behuizing zit een standaard koeling. Het hoeft van mij geen windpark met gouden ventilatoren. Ik hoor graag of ik daar nog iets aan toe moet voegen.

Ik heb gekozen voor een Intel SSD. Die keuze heb ik gemaakt om zoveel mogelijk van dezelfde fabrikant gebruik te maken. Zijn de lees- en schrijfsnelheden snel genoeg met wat ik er mee wil gaan doen? Zijn er betere alternatieven? Ik heb een externe HDD voor de overige opslag.

Tot slot heb ik begrepen dat ik qua voeding voor een gedegen merk moet gaan om de kans op schade te verkleinen. Ik neem aan dat ik met deze set up wel wat Watt ga gebruiken, dus wil ik wel kwaliteit maar geen top of the bill (dat is de setup ook niet). Suggesties?

T.I. Ik heb met de setup rekening gehouden met een ATX formaat.

Mocht er nog informatie ontbreken dan hoor ik het graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Asus H170 PRO GAMING€ 131,-€ 131,-
1Asus Z170-A€ 143,95€ 143,95
1Asus Z170-K€ 123,95€ 123,95
1Asus ECHELON-GTX950-O2G€ 171,51€ 171,51
1Asus GTX950-OC-2GD5€ 165,-€ 165,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 65,95€ 65,95
1Intel 535 2,5" SSD 240GB€ 75,50€ 75,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.253,86

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,50€ 347,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 139,95€ 139,95
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1be quiet! Pure Rock€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 65,95€ 65,95
1Corsair RM550x€ 94,69€ 94,69
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 839,94

Enkel nog een grafische kaart en klaar 😉
Gtx 750i of een gtx 960 desnoods tweedehands en je hebt een aardig systeem die nog overklokbaar is ook.
Edit: Ik vergeet een een gewone HE of die moet je al hebben anders een WD Blue 1TB ofzo.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 17:23 . Reden: Vergeten HD ]

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:22:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 347,50€ 347,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 139,95€ 139,95
1be quiet! Pure Rock€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 65,95€ 65,95
1Corsair RM550x€ 94,69€ 94,69
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 839,94

Enkel nog een grafische kaart en klaar 😉
Gtx 750i of een gtx 960 desnoods tweedehands en je hebt een aardig systeem die nog overklokbaar is ook.
Edit: Ik vergeet een een gewone HE of die moet je al hebben anders een WD Blue 1TB ofzo.
wat heeft ts aan overklokken?
denk dat een i5 voldoende moet zijn .al is afhankelijk van hoeveel gebruik je maakt van premiere een i7 toch niet zo gek.
z170 mobos zijn om over te klokken, in jou geval dus niet nodig, omdat het binnen budget past ook maar gegaan voor een degelijke kast dat geen plastic fantastic is en een koeler die uitermate stil is. ja misschien geef je er niet veel om maar fijn is het ( vind ik ) zeker wel.
verder 500gb ssd erin gezien het budget.

zoiets zou meer dan genoeg moeten zijn,

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,80€ 44,80
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 53,95€ 53,95
1Corsair CX450M€ 51,57€ 51,57
1Samsung 850 EVO 500GB€ 141,57€ 141,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 651,79

met aldanniet een i7 erin

even off-topic. hoezo haat je AMD?
of heb je dat van horen zeggen? dat ze op de cpu markt al een tijdje niet interessant zijn voor de meeste mensen snap ik, maar quo videokaarten doen ze het toch erg goed.
misschien interessant nieuws: Intel vecht miljardenboete uit 2009 aan bij Europees Hof van Justitie dus zonder al deze praktijken denk ik dat AMD er een stuk beter voor had gestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ergo op 30-06-2016 17:45 ]

Verwijderd

Wat een vraag...wat heb je aan overklokken?
Daar ga ik geen eens antwoord opgeven.
Voor een paar tientjes meer heb je daar na 2 jaar heel veel aan.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:32:
Dacht ik ook in 2011 toen ik mijn i5-2500k kocht.
Nog steeds staat die op stock :)

Maar langzaamaan gaat deze misschien toch met pensioen. Niet omdat het te langzaam is, maar de nieuwe cpu's zijn weer wat zuiniger, bijbehorende chipset bied toch weer wat meer features etc.

Verwijderd

Zonde maar jouw keuze uiteraard ;-)
Heb zelf een i7-2600K de performance winst tussen mijn overgeklokte Sandy Bridge (4,5Ghz) en een i7-6700K is minimaal.
I7-6700K is over zijn geheel zo'n max 15% sneller.

• mixxmunky
even off-topic. hoezo haat je AMD?
Het is natuurlijk niet echt haten, maar ik heb minder goede ervaringen met AMD. Met de manier waarop ik dat heb geschreven is het natuurlijk wel meteen duidelijk dat ik geen interesse heb in AMD producten. :)

• Ergo
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:32:
dus onderbouw jij dan maar waarom je nu voor 100/150+- euro extra moet uitgeven om te overklokken?
nieuwe releases zijn de laatste tijd meer gericht op energiezuinigheid dan extra snelheid.
ook moet je overklokken maar net durven. zelf heb ik ook een 6700k aangeschaft en ga ik overklokken. maar dat is meer voor de hobby dan extra fps in games want dit is echt maar 3 fps gemiddeld met enkele uitschieters na 10. tuurlijk je pc gaat langer mee maar het is niet voor iedereen aan te raden.

Verwijderd

is een nvidia kaart niet beter voor premier pro?

• mixxmunky
Daarom ga ik ook voor Nvidia en niet AMD :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pr Pro heeft tegenwoordig goede opencl ondersteuning, waarschijnlijk maakt het niet veel meer uit.

2de hands 760 rendert effecten sneller dan 750, 950 en 960 trouwens. Maar het zal vaak niet de bottleneck zijn

specs

• mixxmunky
Bedankt voor de informatie tot zover!

Dan heb ik nog een aantal resterende vragen. Deze zijn:

- Op Alternate krijg ik de melding dat het RAM geheugen niet aan de JEDEC standaard voldoet. Kan dat nog voor problemen oid zorgen?

- De meeste van jullie verkozen de Asus Z170 Pro Gaming boven de Asus Z170-K. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met dat de Pro Gaming een heel populair moederbord is. De K heeft echter een tweemaal zo groot maximum shared memory, dat leek mij wel handig als het aankomt op het renderen in Photoshop etc. of is zoiets te verwaarlozen en zijn er andere redenen om voor de Pro Gaming te kiezen?

Verwijderd

Ik render zelf veel H.264 video's bewerkt de meeste in Adobe After Effects.
Heb een GTX 960 videokaart.
Het ae project exporteer ik naar Adobe Media Encoder dan kan ik kiezen voor renderen met cuda cores (renderen met behulp van videokaart) of mercury engine (CPU).
Met de videokaart rendert die iets sneller maar niet veel.
Een video renderen van 7min met effecten (particles,etc) duurt ongeveer 1 uur met HOU.
Zonder 1 uur en 6min kan ik zien in de list.

Z170-K mindere geluids chip van Realtek.
Over het geheugen heb ik me niet ingelezen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
In plaats van de overklokbare i7 kun je ook voor een overklokbare i5 gaan :) € 100 goedkoper dan de i7, die kun je dan in een NVMe-SSD stoppen. Premiere en Photoshop willen vaak hele grote bestanden lezen, en met een pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 512GB vlieg je er doorheen :)

Vergeet ook de Windows-licentie niet :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:38:
Ik render zelf veel H.264 video's bewerkt de meeste in Adobe After Effects.
Heb een GTX 960 videokaart.
Het ae project exporteer ik naar Adobe Media Encoder dan kan ik kiezen voor renderen met cuda cores (renderen met behulp van videokaart) of mercury engine (CPU).
Met de videokaart rendert die iets sneller maar niet veel.
Een video renderen van 7min met effecten (particles,etc) duurt ongeveer 1 uur met HOU.
Zonder 1 uur en 6min kan ik zien in de list.

Z170-K mindere geluids chip van Realtek.
Over het geheugen heb ik me niet ingelezen.
In princiepe leunt AE vooral op de cpu en de media encoder is voorzover ik weet ook gelimiteerd in gpu versnelling, dus jouw voorbeeld is niet echt representatief voor wat een gpu in premiere pro kan doen.

specs

Verwijderd

Het is ook maar een voorbeeld van mijn kant.
Maar als dat niet geapprecieerd wordt prima.
Succes.

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:40:
Het is ook maar een voorbeeld van mijn kant.
Maar als dat niet geapprecieerd wordt prima.
Succes.
Jouw input wordt natuurlijk gewaardeerd, ik zeg alleen dat het in dit geval hier geen goed voorbeeld is omdat AE en Pr Pro op gpu gebied anders zijn. In een AE gebruiksscenario zou het nuttige real life info zijn.

specs

• Ergo
Paul schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:06:
In plaats van de overklokbare i7 kun je ook voor een overklokbare i5 gaan :) € 100 goedkoper dan de i7, die kun je dan in een NVMe-SSD stoppen. Premiere en Photoshop willen vaak hele grote bestanden lezen, en met een pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 512GB vlieg je er doorheen :)

Vergeet ook de Windows-licentie niet :)
waarom wil je er een Nvme ssd in? ja hogere read/write speeds maar hoeveel merk je hiervan in real life performance? niet super veel.

en waarom overklokken? allemaal onnodig en onverantwoord de prijs omhoog duwen.

ga gewoon lekker voor een i5-6500 of een i7-6700 en ook geen z170 bord. want die zijn voor overklokken. en dit ga je niet doen. heeft helemaal geen zin en is alleen maar geld weggooien in jou geval.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Nate-Senpai schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:55:
waarom wil je er een Nvme ssd in? ja hogere read/write speeds maar hoeveel merk je hiervan in real life performance? niet super veel.
Dat ligt er maar net aan wat je doet. Windows booten? Meh... Spelletje opstarten? Tja... Huge bestanden gebruiken in Photoshop of Premiere? d:)b
en waarom overklokken? allemaal onnodig en onverantwoord de prijs omhoog duwen.
Omdat Adobe pakketten al traag genoeg zijn :P Mijn i5-6600K draait probleemloos op 4.1 GHz, is toch al bijna een derde sneller, terwijl het systeem er niet een derde duurder door wordt.

En uiteraard, het hoeft allemaal niet, zonder werkt het ook. We zijn hier nogal eens geneigd het budget als streefbedrag te beschouwen terwijl nu iets voor de helft ervan kopen en over 3 jaar weer ook een hele goede strategie kan zijn. Ik zie trouwens dat de TS in eerste instantie 'maar' een SSD van 240 GB had, dan is de pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 256GB een betere optie (en goed betaalbaar).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Vergeet niet dat hij het liefst onder 1000 euro wilt blijven...
Pagina: 1