1366 Maken of upgraden naar de volgende ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ScoobyFknDoo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-12-2025
Hallo Mensen,

( dit is mijn eerste post hier, maar als eerst bedankt ! Ik lees al jaren stiekem mee hier, dus bij deze wou ik jullie even bedanken voor alle info die ik de afgelopen jaren van jullie gehad heb. Ik kom hier vanaf 2005 ofzo en heb mij nu ook maar is aangemeld.

Dus nogmaals bedankt voor dat. Geweldige communitie is dit, zoveel info en nuttige reacties KUDOS ! )

Anyway Geen idee of dit de juiste plek is maar, ik zit met een dilemma en probleem. Ik heb een;

I7975 ( was ooit I7920 )
Asus Sabertooth ( was ooit Gigabyte EX58-UD5 en heb ik nog als reserve )
Asus 670 ( was ooit xfx 260 Black )
12 GB ram xm 3 Corsair geheugen ( was 3 x 2 Corsair dominator )
Be quiet 550 PSU
Samsung 240 Gb SSD
2 x WD green 2 TB
Asus strix Soar Soundcard
Win 7 64 Bit
En dit allemaal verpakt in een NZXT Silent case.

Alleen kreeg laats in het spelen van Battlefield 4 ( ik speel op LOW settings) een BSOD... en een 0x000000c9 code... En dit herhaald zich nu. Ik heb verder nog geen diagnose gemaakt, nog geen tijd voor gehad ) Doe ik vanavond. Temperaturen worden door die NZXT case meestal wel wat warm maar naar mijn weten niet schokbarend hoog, max 82 Grd. wat best warm is ik weet het...
Maar dit is altijd zo geweest. Nooit een BSOD gehad alleen in 2012 een grote crash waar in MOBO+PSU+Harde schijven waren verziekt, alles weg :( maar CPU, geheugen en GPU nog heel, die heb ik later ( een maand of 3/4 terug via Marktplaats vervangen omdat mijn GPU de geest had gegeven )

Ook zag ik bij het gebruik van Handbrake dat mijn CPU voor 99% belast werd. Is dit normal ?

Nu schijnt die 0x000000c9 te duiden op defecte Hardware. En mijn vraag is dus nu, zal ik deze socket nu lekker laten voor wat het is en overstappen naar de volgende chipset 1151 - 2011-3 ?

En als ik overstap ga ik hier wat van merken in prestaties ? Of gaat dit het geld niet waard zijn ?

Ik ga er mee gamen en af en toe wat video bewerken.

Jullie wijze input zal zeer worden gewaardeerd.

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Zou geen nieuwe onderdelen kopen voor je huidige platform. In principe kun je alles schrappen en alleen je HDD/SSD meenemen en misschien de kast.

Zou dan voor een 1151 systeem gaan.

Wat is je budget ?

• ScoobyFknDoo
MichaelvD2203 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:53:
Zou geen nieuwe onderdelen kopen voor je huidige platform. In principe kun je alles schrappen en alleen je HDD/SSD meenemen en misschien de kast.

Zou dan voor een 1151 systeem gaan.

Wat is je budget ?
Bedankt voor je snelle reactie !

Ja budget kan tot 2000,- Maar ga ik ook daadwerkelijk verschil merken ? Zoals als ik dat merkte van HDD naar SSD ?

• MichaelvD
Scoofkndoo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:02:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie !

Ja budget kan tot 2000,- Maar ga ik ook daadwerkelijk verschil merken ? Zoals als ik dat merkte van HDD naar SSD ?
Nouja in games sowieso zo en ook het opstarten van programma's en windows gaan sneller omdat je nu met het oudere SATA 2 draait waardoor je ssd ook niet het maximale eruit kan halen dus daar ga je zeker nog een stuk op vooruit.

• ScoobyFknDoo
MichaelvD2203 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Nouja in games sowieso zo en ook het opstarten van programma's en windows gaan sneller omdat je nu met het oudere SATA 2 draait waardoor je ssd ook niet het maximale eruit kan halen dus daar ga je zeker nog een stuk op vooruit.
Oke, goed punt. Als ik over ga word het ook gelijk een 1 TB SSD, vind deze te klein.

Toch ga ik vanavond nog ff een "diagnose stellen" ( lees prutsen ) om te zien wat er nu de storing geeft. Iemand Nog tips over hoe een snelle makkelijke diagnose te stellen ?

• MichaelvD
Scoofkndoo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:16:
[...]

Oke, goed punt. Als ik over ga word het ook gelijk een 1 TB SSD, vind deze te klein.

Toch ga ik vanavond nog ff een "diagnose stellen" ( lees prutsen ) om te zien wat er nu de storing geeft. Iemand Nog tips over hoe een snelle makkelijke diagnose te stellen ?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zou je even door kunnen nemen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:21
1,5GB geheugen is ook wel erg krap tegenwoordig.

• ScoobyFknDoo
Ja die had ik ook al gezien en bij mijn favorieten gezet... Word een lange avond vanavond.

"1,5GB geheugen is ook wel erg krap tegenwoordig." ehhh je doelt op mijn Video kaart ?

Persoonlijk vind ik het nu niet de beste tijd om te upgraden, er komt nog allerlij lekkers uit dadelijk waardoor de prijzen zullen dalen. Gok ik het op.

• DukeBox
Scoofkndoo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:34:
"1,5GB geheugen is ook wel erg krap tegenwoordig." ehhh je doelt op mijn Video kaart ?
Nee, ik doel op het RAM geheugen in je PC zoals je in je TS aangeeft.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

Allereerst beginnen met schone windows installatie. Dikke kans dat dat alles fixt!
En die 82 graden is CPU of GPU?

• ScoobyFknDoo
MiliaanR schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:04:
Allereerst beginnen met schone windows installatie. Dikke kans dat dat alles fixt!
Ja ik heb win 7 alleen geen CD of stick waar het op staat meer.... Dus schone instalatie gaat hem geloof ik niet worden.

Was de GPU maar de CPU komt ook wel rond die temp.

Die kast van mij omdat hij stil is, heft niet echt een geode airflow.

@ Dukebox
Ik heb momenteel 12 gig aan Ram.

• DukeBox
Ja, dat staat er ook.. 12 Gigabit, oftewel 1,5 GigaByte.

• ScoobyFknDoo
DukeBox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:06:
[...]

Ja, dat staat er ook.. 12 Gigabit, oftewel 1,5 GigaByte.
|:(

Oke dan...

Aangepast, als je meer opmerking heb hoor ik ze graag d:)b

• ScoobyFknDoo
MiliaanR schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:04:
Ik heb ook de optie om win 10 ( niet echt een fan van nog) er op te zetten, zou dat wat kunnen oplossen?

• DukeBox
win10 is echt zo slecht niet.. ff wennen en accepteren dat privacy gekoppeld is aan functionaliteit.

• ScoobyFknDoo
Bedankt voor de reacties mensen. Ik heb mijn oude geheugen er weer in gegooid en lijk nu even geen problemen meer te hebben.

Ik wacht nog even met upgraden.
Pagina: 1