Toon posts:

[redhat linux 7.1] - /dev/hdb not on first disk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat redhat linux 7.1 tijdens het post installatieproces bovenstaande foutmelding geeft, ik kan daarna alleen booten vanaf floppy. Kan iemand me uitleggen hoe dit komt en hoe ik het zou kunnen oplossen? Ik heb al automatische partitie's aanmaken gedaan, zelf gedaan zoals het in de officiele handleiding op internet staat, maar geen resultaat. Op de hd staan geen andere OS'en, dus dat is het probleem ook niet.
Ik heb de iso's gedownload omdat ik nog geen 150 gulden wil uitgeven, ik weet nog niet of ik het wil houden of dat ik toch maar nog even bij windows blijf (sorry :)), het heeft z'n voor en nadelen zullen we maar zeggen.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

Je gaat hier waarschijnlijk je boot met lilo installeren, en die moet op je eerste disk in je mbr. selecteer /dev/hda, daar komt dan dus alleen in de lilo je multiboot terrecht, en windows start nog steeds van /dev/hda en linux van /dev/hdb :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Maar op die pc staat verder geen ander OS geïnstalleerd! Ik heb inderdaad lilo geïnstalleerd, op de mbr welteverstaan. Bij de opties kan ik hem maar op een disk installeren (hdb5 ofzo?), dat is "/", hdb1 is een /root van 32mb (op aanraden van de handleiding) en hdb6 is een swappartitie.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

1 Harddisk en dan toch hdb?
Die had HDA moeten zijn normaal gesproken.
Kijk eens of je harddisk toevallig niet als slave staat ingesteld i.p.v. master..
Dan zeikt redhat warschijnlijk niet meer.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Nu je het zegt! Thanx, ga ik meteen proberen!