Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomnized
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 09:56
Mijn vraag
Vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn iPhone 6 geen volume heeft als ik via de normale manier bel, dat wil zeggen als ik de telefoon tegen mijn oor aanleg, ik geen geluid hoor. Ik hoor het toontje niet van overgaan en ook hoor ik de andere kant niet. De andere kant kan mij ook niet horen. Zet ik echter de luidspreker aan of doe ik mijn oordopjes in, werkt het wel gewoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 6 16 GB
iOS 9.3.2
Abonnement bij KPN

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn telefoon meerdere keren opnieuw opgestart. Daarnaast heb ik hem gereset door de powerbutton en homebutton ingedrukt te houden. Dat gaf beiden geen effect.

Wel is het zo dat deze iPhone 6 al vanaf begin af aan een beetje speling heeft rechtsonder in de hoek.

Weet iemand een oplossing? Of is er iets defect en dien ik terug te gaan naar KPN?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Dat klinkt toch als een kapot speakertje, en microfoon wellicht ook, of aansturing ervan.
Afspraak maken bij de Genius bar in een van de Apple Stores, dan wordt het herstelt / vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Probeer de dictafoon is, hoor je dan wel wat voor de speaker aan het oor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomnized
Banshee schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:23:
Dat klinkt toch als een kapot speakertje, en microfoon wellicht ook, of aansturing ervan.
Afspraak maken bij de Genius bar in een van de Apple Stores, dan wordt het herstelt / vervangen.
Geldt dit ook als het alleen maar tijdens het bellen is? Als ik muziek afspeel heb ik wel gewoon geluid.
I_am_akira schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:26:
Probeer de dictafoon is, hoor je dan wel wat voor de speaker aan het oor?
Dan hoor ik wel gewoon geluid. Ik hoor ook geluid als ik willekeurig muziek afspeel.
Het gaat dus alleen om het bellen. Alle andere meldingen krijg ik wel een geluidsnotificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
je kan in de dictafoon de speaker icon indrukken om te wisselen tussen de speaker aan de onderkant voor handfree bellen, of de speaker aan het oor, probeer beide en als je beide wat hoort en je kan volume dan ook regelen dan is het iets met het gsm gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomnized
I_am_akira schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:41:
je kan in de dictafoon de speaker icon indrukken om te wisselen tussen de speaker aan de onderkant voor handfree bellen, of de speaker aan het oor, probeer beide en als je beide wat hoort en je kan volume dan ook regelen dan is het iets met het gsm gedeelte
Dan hoor ik geen geluid, dat had ik zonet ook getest maar ik dacht dat geluid dempen was. :P
Dus als ik op het speakertje klik, dan hoor ik geen geluid. Druk ik niet op het speakertje hoor ik wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Remco S schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:39:
[...]

Geldt dit ook als het alleen maar tijdens het bellen is? Als ik muziek afspeel heb ik wel gewoon geluid.

[...]
Bij afspelen muziek wordt speaker aan onderzijde gebruikt, bij bellen de oorspeaker, die lijkt defect.

[ Voor 26% gewijzigd door Banshee op 30-06-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Als je de volume regelt, staat er dan BELSIGNAAL? of KOPTELEFOON?

als er belsignaal staat dan kan het inderdaad de speaker aan het oor zijn.

Is je toestel wel eens gerepareerd?
Is hij nieuw of van iemand overgenomen of van een officiele winkel of refurbished?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens een hard-reset gedaan via itunes? (herstel)? (geen backup terugzetten)
begin daar al eens mee, lukt het dan nog steeds niet, dan ga je best eens langs de apple winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Zit er iets voor het luidsprekertje boven het scherm? (Sticker of viezigheid).

Is je headphone jack schoon? Kan zijn dat je iPhone denkt dat er oortjes in zitten als er veel viezigheid in zit waardoor de speaker niet geactiveerd wordt.

Als het geen van beide is, zou ik even langs de Apple store gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

Yor

Yor1313#2571

Het is overduidelijk dat de receiver niet werkt, zo heet de speaker die je gebruikt tijdens het bellen als je de iPhone aan je oor houdt.

Stuck in headset mode kan het niet zijn, dan had 'ie geen normaal geluid met muziek afspelen.

Enige wat je nog kunt doen, is de iPhone compleet voorzien van nieuwe software middels iTunes en herstellen. Dan even geen backup terugzetten, maar als nieuwe iPhone configureren. Heb je dan nog steeds last ervan, is de receiver kaduuk.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:55
Banshee schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:23:
Let op: als het toestel ouder dan 1 jaar is, dien je terug te gaan naar het verkooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Dat klopt inderdaad 👍🏼
Vergeten te vermelden.

[ Voor 24% gewijzigd door Banshee op 30-06-2016 23:53 ]

Pagina: 1