Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb jaren geleden een goedkoop B-merk tablet gekocht en deze heeft er gisteren de brui aan gegeven. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe en het enige dat ik weet is dat ik wil gaan voor een Samsung.

Ik zal de tablet voornamelijk gaan gebruiken als e-reader en om op internet te surfen. Games/fancy stuff heeft geen prioriteit. Omdat ik mijn oude tablet weinig gebruikte ben ik op zoek naar iets onder de 200 euro. Ik heb geen probleem met een wat oudere gebruikte tablet.

Ik ben op zoek naar:

- tablet die goed te gebruiken is als e-reader (liefst ook buiten leesbaar in de zon)

- die lang meegaat (eventuele software ondersteuning als dit belangrijk is)

- formaat groter is beter, maar heeft geen topprioriteit bij mij

- camera/opslag/dikte geen prioriteit, liever een stabiele/snelle

Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik dat graag.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

Je geeft aan dat formaat beter is, maar welk formaat kunnen we uitgaan? 7,8,9,10,11,12,13" zijn allemaal tablet formaten en met lang meegaan, bedoel je daarmee de accu of de levensduur?

Verwijderd

Topicstarter
Qua formaat het liefst iets van 10 inch.

Met lang meegaan bedoel ik levensduur.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Waarom geen echte e-reader (die gewoon 5 jaar en langer mee gaat en updates krijgt, voor 120 Euro heb je een Kindle Paperwhite bijvoorbeeld, of de tegenhanger van Kobo), dit aangezien je nadruk daar op lijkt te liggen, en je het secundaire onderwerp, internet, op je mobiel of laptop kan doen wanneer nodig?

Met een Android (waaronder Samsung) tablet heb je over het algemeen niet meer dan 2 jaar software updates als je die al krijgt (Apple iPads en Microsoft W10 geinstalleerde tablets zijn wel langer), voor de rest ben je afhankelijk van App updates en hoeveel geheugen de tablet heeft om die bijgewerkte apps nog te kunnen draaien en of je die kunt sandboxen voor de veiligheid van de totale tablet aan het internet.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Sw,

Bedankt voor je antwoord, maar ben toch wel op zoek naar een tablet.

Verwijderd

Volgens mij is een 8 inch beter geschikt voor e-books. Zelf gebruik ik de Samsung Galaxy Tab S2 8". Die heeft ook het juiste formaat voor ebooks. Er bestaat ook een Galaxy Tab S2 9,7" versie.
De Galaxy Tab A 9.7" heeft ook het 4:3 formaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 19:49 ]

Pagina: 1