ik heb hier een pentium 233mmx met 64mb edoram geheugen,maar er kan ook sdram in.Welk type moet ik dan nemen?En op welke kloksnelheid?
utfs... sdram is goedkoper, edo ram is duurder (zie pricewatch), afhankelijk van je mobo kun je ze wel/nie mixen met elkaar... [url="http:///search.php?order=relevant&on=extended&search=dimm+simm"]Zoeken naar 'dimm simm'[/url] snelheid is probably 66mhz, weet ik bijna zeker... staat ook in je handleiding wat je bij je moederbord krijgt, lees het eens door, zouk zeggen...
in principe maakt het dus niet uit, ik zou voor sdram gaan en dan de goedkoopste (pc100 of pc133) snelheid maakt niet uit, draait toch op 66 mhz...wel kijken of je mobo sdram en edo tegelijkertijd aan kan, anders alleen sdram erin
[edit]
sorry als het negatief klinkt, dat is het niet...
in principe maakt het dus niet uit, ik zou voor sdram gaan en dan de goedkoopste (pc100 of pc133) snelheid maakt niet uit, draait toch op 66 mhz...wel kijken of je mobo sdram en edo tegelijkertijd aan kan, anders alleen sdram erin
[edit]
sorry als het negatief klinkt, dat is het niet...
Verwijderd
Gewoon het allergoedkoopste wat je maar kunt vinden
waarschijnlijk draait die cpu op 3,5*66
dan is PC66 genoeg, maar PC66 is duurder van PC133. PC133 werkt er ook gewoon in, draait alleen op halve snelheid
waarschijnlijk draait die cpu op 3,5*66
dan is PC66 genoeg, maar PC66 is duurder van PC133. PC133 werkt er ook gewoon in, draait alleen op halve snelheid
Verwijderd
Opgelet dat er geen fucking 430VX mobo is, wat je ook doet zo'n fucking mobo herkent maar 16MB per lat, getest met 64MB latjes en met 128MB latjes en met ABIT en MITAC en MSI en ASUS. Opgelet als je SDRAM insteekt.
Met EDO-ram werkt het altijd, maar PEPERDUUR !!!. 2*32MB
Met EDO-ram werkt het altijd, maar PEPERDUUR !!!. 2*32MB
Pentium moederborden hebben inderdaad de neiging nogal kritisch te zijn als het gaat om wat voor sdram erin geprikt wordt.
Het is regelmatig ook zo dat zo'n moederbord echt alleen PC66 geheugen lust en PC100/133 niet accepteert. Kwestie van proberen.
Het is regelmatig ook zo dat zo'n moederbord echt alleen PC66 geheugen lust en PC100/133 niet accepteert. Kwestie van proberen.
Pagina: 1