• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 17:26

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Momenteel bezig met de diagnose/reparatie van dit moederbord.

De klant heeft er een i7 6800k in geprikt, maar kreeg hem niet aan de gang.

Inmiddels heb ik na wat testen gemerkt dat de BIOS-versie deze processor zeer waarschijnlijk niet ondersteunt.

Pas na de laatste update wordt deze ondersteund namelijk.

Mijn vraag is dus. Is het mogelijk om zonder reserve (oudere) processor de bios te updaten?
Ik snap dat dit normaal niet gaat, maar misschien heeft die bord 1 of andere feature of mogelijkheid die dit ondersteunt.

Addict

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:07

rdejongjr

Gnome

Als dit een X99A (usb3.1) betreft zal het niet gaan werken, de bios updates geven aan dat de nieuwste cpu's ondersteund worden echter wilde dit na diverse pogingen (flashback/bios/windows) NIET, wachten op de volgende bios update.

Andere modellen willen wellicht wel maar die heb ik persoonlijk nog niet mogen uit proberen.
Met een beetje geluk heeft jou betreffende flashback om de nieuwste bios er op te mikken.

• Addict

Addict

Topicstarter
rdejongjr schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:26:
Als dit een X99A (usb3.1) betreft zal het niet gaan werken, de bios updates geven aan dat de nieuwste cpu's ondersteund worden echter wilde dit na diverse pogingen (flashback/bios/windows) NIET, wachten op de volgende bios update.

Andere modellen willen wellicht wel maar die heb ik persoonlijk nog niet mogen uit proberen.
Met een beetje geluk heeft jou betreffende flashback om de nieuwste bios er op te mikken.
Je antwoord heeft enorm geholpen.
Alles werkt nu!

http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/

Addict

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:07

rdejongjr

Gnome

Kun je nog aangeven welk bord het exact was zodat andere bezoekers kunnen zien welke combinatie uiteindelijk werkte?

• Addict

Addict

Topicstarter
rdejongjr schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:07:
[...]

Kun je nog aangeven welk bord het exact was zodat andere bezoekers kunnen zien welke combinatie uiteindelijk werkte?
Maar natuurlijk :)

X99-PRO

Ik had even de instructies op de site gevolgd.
De update duurde redelijk lang! (knipperend lampje)

Wacht geduldig tot hij uit gaat.
Hierna kun je booten.

Addict