Beste Tweakers,
Situatie
Een tijdje terug hebben wij door een beunhaas een keukentje in laten bouwen in ons kantoor.
Wij hebben een mengkraan maar enkel een koud-water-aansluiting.
Hierdoor is er losse slang voor het warme water die niet is aangesloten.
Probleem
Wanneer de mengkraan niet op 100% koud water staat resulteerd dit erin dat uit de aanvoerslang voor het warme water, water lekt.
Foto's ter illustratie waar het om gaat.

Nu kan ik natuurlijk halfbakken duct-tape oplossing MC Guyver-en, maar het zou natuurlijk ideaal zijn als ik er iets van een afdichting op kan schroeven. (heb sowieso 2 linker handen, dus beter een goede, fool-proof oplossing)
Vragen
Nu heb ik de volgende vragen aan de handige tweaker:
Situatie
Een tijdje terug hebben wij door een beunhaas een keukentje in laten bouwen in ons kantoor.
Wij hebben een mengkraan maar enkel een koud-water-aansluiting.
Hierdoor is er losse slang voor het warme water die niet is aangesloten.
Probleem
Wanneer de mengkraan niet op 100% koud water staat resulteerd dit erin dat uit de aanvoerslang voor het warme water, water lekt.
Foto's ter illustratie waar het om gaat.
Nu kan ik natuurlijk halfbakken duct-tape oplossing MC Guyver-en, maar het zou natuurlijk ideaal zijn als ik er iets van een afdichting op kan schroeven. (heb sowieso 2 linker handen, dus beter een goede, fool-proof oplossing)
offtopic:
De huidige fix is een teiltje eronder zetten maar dat is wachten totdat die een keer overloopt
De huidige fix is een teiltje eronder zetten maar dat is wachten totdat die een keer overloopt
Vragen
Nu heb ik de volgende vragen aan de handige tweaker:
- Bestaan dergelijke afdichtings-'schroeven/pluggen/bouten'.
- Hoe kom ik erachter welke maat ik nodig heb of is dit universeel?(is een ikea keuken).
- Wat is de naam van een dergelijk dingetje?
[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 30-06-2016 13:10 ]