Macro - bestanden map naar e-mail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik krijg elke dag een verschillend aantal PDF bestanden binnen (30-100) en deze moet ik per PDF bestand apart mailen. Nu kost dit dagelijks nogal wat moeite dus ik heb eens gekeken naar de mogelijkheid om met een script/macro te werken.

Alle bestanden staan altijd in 1 map. Alle bestanden hebben een unieke naam en ik stuur ze altijd naar hetzelfde e-mailadres.

Ik kom er werkelijk niet uit.

Wat de bedoeling is:
- Per bestand 1 e-mail (altijd hetzelfde adres)
- Onderwerp regel moet gelijk zijn aan bestandsnaam (niet de extensie)
- In de body van de e-mail wil ik een statisch gegeven hebben

Indien mogelijk zou ik de bestanden na versturen ook willen verplaatsen naar een andere map. Dit hoeft niet persé automatisch.

Na wat research via google (beste vriend) ben ik niet veel verder gekomen, veelal kom ik uit dat men vanuit Excel wilt exporten, dit is dus niet wat ik wil.

Er zijn enkele sites waar een voorbeeld macro op staan, echter kreeg ik deze niet aan de praat via VBA. Ik ben verder niet heel bekend met het gebruik van VBA of andere vorm van macro/scripting.

Kunnen jullie me op weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Exchange/Outlook? Of iets anders? En je hebt het over een map: IMAP?
(Of maakt dat niet uit? Dan zou je een commandline-mailprogramma kunnen overwegen).

Niet aan de praat: waar loop je concreet vast, welke foutmeldingen, welke instellingen, welke bugfixing? Etc. Je kunt niet een kant-en-klaar antwoord verwachten ;)

Als je geen ervaring hebt met scripten (en dat ook niet EERST wil leren voor je een 'productie'-script maakt), zou ik erg oppassen. Eerst heel goed testen, ook de uitzonderingen, fouten, verwachte problemen (zoals internetverbinding die er uit ligt), etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNID
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Erg vreemd dat je niets hebt kunnen vinden. Zoek bijvoorbeeld eens op 'automatic send email attachments'

Buiten dat kan ik al een aantal opties bedenken:Dat zou je op weg moeten helpen...

PS: Welke mail-client gebruik je eigenlijk? En in welke versie?

[ Voor 5% gewijzigd door GNID op 30-06-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@F_J_K
F_J_K schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:55:
Exchange/Outlook? Of iets anders? En je hebt het over een map: IMAP?
(Of maakt dat niet uit? Dan zou je een commandline-mailprogramma kunnen overwegen).

Niet aan de praat: waar loop je concreet vast, welke foutmeldingen, welke instellingen, welke bugfixing? Etc. Je kunt niet een kant-en-klaar antwoord verwachten ;)

Als je geen ervaring hebt met scripten (en dat ook niet EERST wil leren voor je een 'productie'-script maakt), zou ik erg oppassen. Eerst heel goed testen, ook de uitzonderingen, fouten, verwachte problemen (zoals internetverbinding die er uit ligt), etc.
Een bestandsmap :). Ik ga niet zomaar wat aanzetten met scripts, ik begrijp ze meestal wel op het moment dat ik ze zie, dat is het probleem niet.

Ik verwacht ook niet een kant en klaar antwoord, echter zoals ik al aangaf kon ik niets direct in deze richting vinden. Zoals GNID in zijn antwoord wat linkjes stuurt, daar kan ik dan mee vooruit :).
GNID schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:59:
Erg vreemd dat je niets hebt kunnen vinden. Zoek bijvoorbeeld eens op 'automatic send email attachments'

Buiten dat kan ik al een aantal opties bedenken:Dat zou je op weg moeten helpen
Thanks! Ik ga eens koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNID
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:03:
Ik verwacht ook niet een kant en klaar antwoord, echter zoals ik al aangaf kon ik niets direct in deze richting vinden. Zoals GNID in zijn antwoord wat linkjes stuurt, daar kan ik dan mee vooruit :).
Ik snap de reactie van F_J_K wel. Ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je er niet al te veel moeite voor hebt gedaan (misschien onterecht, maar zo komt het wel over).

Tip voor een volgende keer: bedenk vooraf welke vragen bijna zeker gaan komen en verwerk de antwoorden daarop alvast in je vraag. Nu is het een soort van "met hagel schieten in het donker" :-)