Omgeving:
- OS Windows Server 2012 R2
- Microsoft Exchange Server 2013 SP1 CU12
- Outlook 2007/2010/2013/2016
- Cisco Firewall
- 2x Domain Controller
- 2x Exchange server met een HA/DAG opstelling
- Alle systemen zijn volledig gepatcht
Het Probleem:
Sinds een korte tijd kan niemand hun outook meer congifureren.
Zodra ik het account toevoeg, loopt het als volgt:
Establishing network connection (success)
Seaching for klantnaam@domein.nl (success)
Logging in on to the mail server (error: The name cannot be matched to a name in the address list)
Dit heeft gewerkt, maar is in de loop van dit jaar gestopt. Weet helaas niet de precieze datum.
Om een of andere vage reden werkt het op Windows 7 wel, welke nog niet volledig gepatcht is. Windows 10/Server 2012 heeft de issues tot zover ik kan achterhalen.
Wat heb ik nagekeken:
- Exchange Remote Connectivity Analyzer en Microsoft Connectivity Analyzer Tool vinden geen issues
- Connectiviteit tussen alle servers is correct
- "Hide name from address list" is uitgevinkt
- DC's zijn in sync
- AutodisoverInternalURL staan goed
- Test Email AutoConfiguration... geeft ook geen errors. Deze loopt ook netjes door, maar zodra ik hetzelfde account dus toevoeg in Outlook werkt dit niet.
- Mobiele autoconfig werkt, OWA werkt, reeds ingestelde profielen werken nog steeds.
- zodra ik naar autodiscover.domein.nl/autodiscover/autodiscover.xml ga, krijg ik een 600 error. Dit wijst er op dat autodiscover moet werken volgens internet/technet
Ik heb zelf een vermoeden dat het in de patches ligt, maar ik het er ondertussen zoveel verwijdert zonder success dat ik er echt niet meer uit kom.
Ook google wordt ik niet veel wijzer van, aangezien de meeste mensen met dit probleem helemaal niet meer kan verbinden met de email.
Iemand hetzelfde probleem ondervonden, of iemand die er bekend mee is?
- OS Windows Server 2012 R2
- Microsoft Exchange Server 2013 SP1 CU12
- Outlook 2007/2010/2013/2016
- Cisco Firewall
- 2x Domain Controller
- 2x Exchange server met een HA/DAG opstelling
- Alle systemen zijn volledig gepatcht
Het Probleem:
Sinds een korte tijd kan niemand hun outook meer congifureren.
Zodra ik het account toevoeg, loopt het als volgt:
Establishing network connection (success)
Seaching for klantnaam@domein.nl (success)
Logging in on to the mail server (error: The name cannot be matched to a name in the address list)
Dit heeft gewerkt, maar is in de loop van dit jaar gestopt. Weet helaas niet de precieze datum.
Om een of andere vage reden werkt het op Windows 7 wel, welke nog niet volledig gepatcht is. Windows 10/Server 2012 heeft de issues tot zover ik kan achterhalen.
Wat heb ik nagekeken:
- Exchange Remote Connectivity Analyzer en Microsoft Connectivity Analyzer Tool vinden geen issues
- Connectiviteit tussen alle servers is correct
- "Hide name from address list" is uitgevinkt
- DC's zijn in sync
- AutodisoverInternalURL staan goed
- Test Email AutoConfiguration... geeft ook geen errors. Deze loopt ook netjes door, maar zodra ik hetzelfde account dus toevoeg in Outlook werkt dit niet.
- Mobiele autoconfig werkt, OWA werkt, reeds ingestelde profielen werken nog steeds.
- zodra ik naar autodiscover.domein.nl/autodiscover/autodiscover.xml ga, krijg ik een 600 error. Dit wijst er op dat autodiscover moet werken volgens internet/technet
Ik heb zelf een vermoeden dat het in de patches ligt, maar ik het er ondertussen zoveel verwijdert zonder success dat ik er echt niet meer uit kom.
Ook google wordt ik niet veel wijzer van, aangezien de meeste mensen met dit probleem helemaal niet meer kan verbinden met de email.
Iemand hetzelfde probleem ondervonden, of iemand die er bekend mee is?
[ Voor 4% gewijzigd door JustinoFTW op 30-06-2016 12:48 ]
5120Wp Oost/West - PV Output