Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-06 06:28
sinds dat ik de c7 van ziggo en een moCA (ethernet over coax) heb aangesloten kan niemand met mij verbinden, hiervoor gebruikte ik powerline adapters waarbij het wel lukte maar helaas gingen die kapot.

ik host vaak servers voor games zoals gmod en minecraft maar vanwege dit probleem kan dat dus nu niet.

wat ik al heb nagekeken:
-ik heb de configuratie van de servers nagekeken en het klopt.
-de pc waarop de servers draaien heeft een vast ip en heeft verbinding met het internet.
-firewall van de server pc is correct ingesteld.
-geen van de aparaten kan servers draaien waarbij er mensen buiten mijn netwerk kunnen verbinden.
-ik heb in de modem (onder port range forwarding) het juiste ip gezet met de juiste port.

hardware:
tp link c7 (van ziggo)
hirschmann multimedia moCA 32

de firmware van de c7 heb ik 2 dagen geleden naar v2 bijgewerkt (update gevonden op de website van ziggo) maar geen verschil voor en na de update kwa port forwarding

de reden waarom ik de moCA en c7 heb is dat ik zelf op zolder zit en de modem staat beneden in de woonkamer, ik heb meerdere aparaten die ethernet verbinding moeten hebben en zonder de c7 heb ik geen wifi bereik op mijn kamer.

wie kan mij helpen om dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:11
Ik kan me niet voorstellen dat de moca's hier de oorzaak zijn. Een moca stuurt alles transparant door, net als een unmanaged switch.
Maar het is simpel te controleren of ze wellicht toch de oorzaak zijn: sluit tijdelijk een netwerkkabel aan tussen zolder en beneden en kijk of het dan wel werkt.

Als het nog steeds niet werkt, zit het probleem ergens anders. Paar dingen die me nog niet duidelijk zijn:
- staat je modem in bridge of niet?
- zo nee, hoe is de router aangesloten? Als AP of router achter router?
- indien dat laatste: niet doen, stel 'm in als AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
Out.of.Control schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:30:
Ik kan me niet voorstellen dat de moca's hier de oorzaak zijn. Een moca stuurt alles transparant door, net als een unmanaged switch.
Maar het is simpel te controleren of ze wellicht toch de oorzaak zijn: sluit tijdelijk een netwerkkabel aan tussen zolder en beneden en kijk of het dan wel werkt.

Als het nog steeds niet werkt, zit het probleem ergens anders. Paar dingen die me nog niet duidelijk zijn:
- staat je modem in bridge of niet?
- zo nee, hoe is de router aangesloten? Als AP of router achter router?
- indien dat laatste: niet doen, stel 'm in als AP.
hoe kan ik zien of de modem in bridge staat en hoe de router is aangesloten? dit is nog een beetje nieuw voor mij.

ik heb momenteel ook geen netwerkkabel die lang genoeg is om het direct op de modem aan te sluiten, dat is ook de reden is waarom ik de moca's heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

robthedude schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:43:
[...]

hoe kan ik zien of de modem in bridge staat?
1200 bellen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
[...]

hoe kan ik zien of de modem in bridge staat en hoe de router is aangesloten? dit is nog een beetje nieuw voor mij.
Je zegt dat je de Archer C7 van Ziggo hebt. Als ik me niet vergis levert Ziggo deze C7's uit met custom firmware waardoor router functie etc niet te gebruiken is, tenzij je de TP-Link firmware er weer op flashed.

Maar, om het toch uit te sluiten:
- Log in op de Webinterface van de Archer C7
- Kun je bij de "WAN" status komen?
- Zo ja, wat is het WAN IP Adres van de Archer C7? Indien dit 192.168.x.x / 172.16.x.x of 10.x.x.x is dan staat je modem niet in bridge.

Staat je modem niet in bridge:
- Dan zul je bij je modem moet beginnen met configureren van NAT

Staat je modem wel in bridge:
- Dan is je modem niet de oorzaak en zul je NAT moeten configureren op je router

Houd er rekening mee dat elk apparaat in je netwerk met router functionaliteiten impact kan hebben op NAT/Port Forward en dus de bereikbaarheid van je server(s).
[...]
ik heb momenteel ook geen netwerkkabel die lang genoeg is om het direct op de modem aan te sluiten, dat is ook de reden is waarom ik de moca's heb :)
https://www.kabeltje.com/cat5e-utp-netwerk-kabel-50-meter
https://www.kabeltje.com/...bel-20-0-m-grijs?sqr=20m&

[ Voor 20% gewijzigd door EricNL op 30-06-2016 14:03 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

De Ziggo C7 met Ziggo firmware is een AP, geen router. Hij doet dus geen NAT en er valt dus niets te port forwarden. Idem voor de MOKA-32: dit zijn beide layer-2 apparaten die niets op layer 3 doen.

Als je moet port forwarden moet je dat dus doen in je router, en dat is niet de Ziggo C7.

Als de modem in bridge mode staat en er is geen andere router voorzien gaat het geheel inderdaad niet werken. Je hebt een router nodig die NAT doet. Dat kan je modem ws prima.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Zoals bovenstaande topics aangeven kan je archer het (bij standard ziggo firmware) niet zijn.

Is er misschien nog meer veranderd in je set up van toen het wel werkte naar nu?

Als ik je goed begrijp had je dus ziggo router (gewoon als router geen bridge) --> PLC adapter set naar zolder en ???? naar je PC (was het een set met ingebouwde WiFi ? of zat het bekabeld)

en heb je nu
ziggo router (niets aan veranderd ) --> moca adapter beneden --> moca adapter boven --> ziggo accespoint met ziggo firmware (archer C7)????? naar je game server (WiFi of bekabeld)

Port forwards heb je allemaal (nog steeds) in je ziggo modem beneden staan? Is het IP adress van je PC waarop je wilt hosten nog het zelfde als tijdens de PCL set (of te wel kloppen je forwards nog? Als je servers wilt hosten is aan te raden om voor die PC een fixed IP adres in te stellen. Controleer even je IP adress, maar als het goed is dit iets van 192.168.176.xxx. Als dat zo is, stel dan een fixed IP in op 192.168.176.x, waarbij x 1-9 mag zijn. Port forwards in de ziggo router moet je dan aanpassen naar dit adres. De DHCP pool van ziggo begint standaard vanaf 192.168.176.10, dus daar krijg je dan geen problemen mee.

Klopt dit allemaal en werkt het nog niet?
Sluit voor de zekerheid de moca eens aan op 1 van de 4 LAN poorten van je archer. In theorie zal zou je de wan poort ook moeten kunnen gebruiken, maar misschien dat daar toch nog iets dwars zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
VVV-007 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:57:
Zoals bovenstaande topics aangeven kan je archer het (bij standard ziggo firmware) niet zijn.

Is er misschien nog meer veranderd in je set up van toen het wel werkte naar nu?

Als ik je goed begrijp had je dus ziggo router (gewoon als router geen bridge) --> PLC adapter set naar zolder en ???? naar je PC (was het een set met ingebouwde WiFi ? of zat het bekabeld)

en heb je nu
ziggo router (niets aan veranderd ) --> moca adapter beneden --> moca adapter boven --> ziggo accespoint met ziggo firmware (archer C7)????? naar je game server (WiFi of bekabeld)

Port forwards heb je allemaal (nog steeds) in je ziggo modem beneden staan? Is het IP adress van je PC waarop je wilt hosten nog het zelfde als tijdens de PCL set (of te wel kloppen je forwards nog? Als je servers wilt hosten is aan te raden om voor die PC een fixed IP adres in te stellen. Controleer even je IP adress, maar als het goed is dit iets van 192.168.176.xxx. Als dat zo is, stel dan een fixed IP in op 192.168.176.x, waarbij x 1-9 mag zijn. Port forwards in de ziggo router moet je dan aanpassen naar dit adres. De DHCP pool van ziggo begint standaard vanaf 192.168.176.10, dus daar krijg je dan geen problemen mee.

Klopt dit allemaal en werkt het nog niet?
Sluit voor de zekerheid de moca eens aan op 1 van de 4 LAN poorten van je archer. In theorie zal zou je de wan poort ook moeten kunnen gebruiken, maar misschien dat daar toch nog iets dwars zit....
in de setup is voor de rest niks veranderd
voorheen was het inderdaad modem=>pl adapter beneden=> pl adapter boven=> pc via kabel
en nu:
modem=>moca onder => moca boven => c7 => pc via kabel

het fixed ip staat in de modem beneden en is niet veranderd, het ip eindigd op 31 en die van mijn andere pc 17, ik zal het wel proberen met een ip dat eindigt onder de 10

p.s. de modem staat niet in bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
dion_b schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:30:
Inderdaad.

De Ziggo C7 met Ziggo firmware is een AP, geen router. Hij doet dus geen NAT en er valt dus niets te port forwarden. Idem voor de MOKA-32: dit zijn beide layer-2 apparaten die niets op layer 3 doen.

Als je moet port forwarden moet je dat dus doen in je router, en dat is niet de Ziggo C7.

Als de modem in bridge mode staat en er is geen andere router voorzien gaat het geheel inderdaad niet werken. Je hebt een router nodig die NAT doet. Dat kan je modem ws prima.
dus als ik het goed begrijp is de moka-32 geen optie voor port forwarden en ik heb een router nodig van bijv. asus i.p.v. de ziggo c7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Je modem staat niet in bridge dus functioneert ook als router, het lijkt mij dat je daar je port forwarding moet instellen. Je hebt geen router nodig wanneer je modem niet in Bridge mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MOKA-32 *hoeft* geen port forwarding te doen omdat het geen NAT doet. Net zoals de C7 is het helemaal transparant op niveau van IP poorten :o

Je moet porten forwarden in je router. Dat is je modem in deze setup.

Maareh:

1) heb je ueberhaupt wel verbinding over de MoCA bridge? Kun je dus van boven pingen naar de modem/router?
2) Zo ja, hoe test je? Goede kans dat je router geen NAT loopback ondersteunt, dus dat je niet van op je LAN kunt testen of de poorten goed op je WAN geforward zijn. Om te testen moet je vanuit een ander netwerk (bijv 3G/4G op telefoon) kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
dion_b schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:53:
MOKA-32 *hoeft* geen port forwarding te doen omdat het geen NAT doet. Net zoals de C7 is het helemaal transparant op niveau van IP poorten :o

Je moet porten forwarden in je router. Dat is je modem in deze setup.

Maareh:

1) heb je ueberhaupt wel verbinding over de MoCA bridge? Kun je dus van boven pingen naar de modem/router?
2) Zo ja, hoe test je? Goede kans dat je router geen NAT loopback ondersteunt, dus dat je niet van op je LAN kunt testen of de poorten goed op je WAN geforward zijn. Om te testen moet je vanuit een ander netwerk (bijv 3G/4G op telefoon) kijken.
de porten zijn ook in de router/modem geforward, ik heb in cmd dit getyped "ping 192.168.xxx.1"(natuurlijk met het juiste ip), hier heb ik ook de porten en ip's van de servers in gezet en er is verbinding.

ik zat alleen een server te draaien op mijn vaders laptop en die is verbonden via wifi, maar ook daar kan niemand buiten het netwerk verbinden, ik denk nu dat er een probleem is in de modem zelf ( en ja ik heb van te voren de ip's aangepast in de modem naar het fixed ip adres van de laptop)

op youtube had ik ook een website gevonden waarmee je het kan checken genaamd canyouseeme.org maar ik weet niet of het werkt, bij mij zegt hij in iedergeval wel hetzelfde als bij mijn vrienden en dat is een "connection timed out" error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

robthedude schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:11:
[...]

de porten zijn ook in de router/modem geforward, ik heb in cmd dit getyped "ping 192.168.xxx.1"(natuurlijk met het juiste ip), hier heb ik ook de porten en ip's van de servers in gezet en er is verbinding.
Het is een private IP. Je hoeft het niet te verbergen want het is niet uniek :z
ik zat alleen een server te draaien op mijn vaders laptop en die is verbonden via wifi, maar ook daar kan niemand buiten het netwerk verbinden, ik denk nu dat er een probleem is in de modem zelf ( en ja ik heb van te voren de ip's aangepast in de modem naar het fixed ip adres van de laptop)
Hoe zit het met binnen het netwerk?

- kun je verbinden met die laptop van een PC die direct op de modem aangesloten is?
- kun je verbinden met die laptop van een PC die achter het AP aangesloten is?
op youtube had ik ook een website gevonden waarmee je het kan checken genaamd canyouseeme.org maar ik weet niet of het werkt, bij mij zegt hij in iedergeval wel hetzelfde als bij mijn vrienden en dat is een "connection timed out" error
Meestal zoek ik niet op youtube naar netwerktroubleshootinghulpmiddelen scrabble :P. Begin gewoon met de basics (zie hierboven). Als je met PC direct op modem wel verbinding hebt, dan ligt het inderdaad aan de instellingen die jij daarin gedaan hebt. Zo niet, dan moet je inderdaad verder kijken naar wat er tussen hangt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
dion_b schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:20:
[...]

Het is een private IP. Je hoeft het niet te verbergen want het is niet uniek :z

[...]

Hoe zit het met binnen het netwerk?

- kun je verbinden met die laptop van een PC die direct op de modem aangesloten is?
- kun je verbinden met die laptop van een PC die achter het AP aangesloten is?

[...]

Meestal zoek ik niet op youtube naar netwerktroubleshootinghulpmiddelen scrabble :P. Begin gewoon met de basics (zie hierboven). Als je met PC direct op modem wel verbinding hebt, dan ligt het inderdaad aan de instellingen die jij daarin gedaan hebt. Zo niet, dan moet je inderdaad verder kijken naar wat er tussen hangt.
ik zat daar te kijken omdat ik google al af had gezocht haha, ik ben al de hele week hiermee bezig en besloot het hier te proberen :)
maar ik kan niet verbinden met de server, server draait nu op vaders laptop (aangesloten op de modum) en ik zit op een pc die is aangesloten op de moca en c7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees eens duidelijk...

Test op intern op twee locaties:
- zelfde kant van MoCA verbinding als server
- anderen kant van MoCA verbinding als server

Test sowieso met privaat IP van server als je op je LAN bezig bent.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
ik had een spelfout gemaakt in het ip in de client van de game, ik kon wel verbinden met de server, sorry voor de verwarring, het is dus puur dat er in het netwerk wel verbinding kan worden gemaakt in de server maar buiten dit netwerk kan niemand verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
robthedude schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:18:
ik had een spelfout gemaakt in het ip in de client van de game, ik kon wel verbinden met de server, sorry voor de verwarring, het is dus puur dat er in het netwerk wel verbinding kan worden gemaakt in de server maar buiten dit netwerk kan niemand verbinden
Maar je gebruikt wel je extern ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
RobinF schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:14:
[...]

Maar je gebruikt wel je extern ip?
ja die gebruikte ik, mijn firewall was het probleem, na dat ik het helemaal uit heb gezet konden mensen erin dus het is gefixt :)

ik wil iedereen bedanken voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
[derp]

[ Voor 95% gewijzigd door Slurpgeit op 01-07-2016 15:31 . Reden: onzin ]

Pagina: 1