Hallo Tweakers,
Graag ontvang ik jullie feedback op dit door mij samengestelde systeem.
Het is de eerste keer dat ik een pc zo samenstel en ik wil deze ook zelf in elkaar gaan zetten.
Wat nog ontbreekt is een GTX 1070. Ik ben er nog niet uit welk merk/type dat moet worden. Omdat er vooralsnog weinig beschikbaar is, kijk ik dat nog heel even aan. Gezien mijn zwart/witte build met window zou de MSI Gaming X niet mijn 1e keus zijn, maar uiteindelijk moeten prestaties de doorslag geven.
Mijn lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In eerste plaats gamen op 1440p 60Hz (racegames en FPS) en in VR (Oculus Rift is in bestelling). Ik wil de komende jaren nog goed vooruit kunnen met mijn systeem om de nieuwste games op high settings te kunnen spelen.
Daarnaast af en toe videobewerking, data analyse en veel Office werkzaamheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n € 1600-€ 1700 maximaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 4 jaar geleden een Alienware Aurora R4 gekocht. Van dat systeem wil ik mijn DVD RW, Card Reader en 1 TB HDD meenemen.
Daarnaast heb ik er in de loop der tijd 2 SSD's bij gekocht: een Samsung 830 van 128 GB en een Samsung 840 EVO van 250 GB. Ook die neem ik mee.
Tot slot heb ik een 1440p 60Hz monitor, een 2e (oudere) 1080p monitor en een muis, toetsenbord en Windows 10.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het standaard rijtje: processor, moederbord, videokaart, behuizing, processorkoeling, RAM, voeding, SSD van 750/1000 GB.
Ik wil graag een zo stil mogelijk systeem en daarnaast de mogelijkheid open houden om te overclocken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik maak al jaren naar tevredenheid gebruik van NVIDIA videokaarten en Samsung SSD's, maar echte voorkeuren heb ik niet.
Er is wel een cashback actie bij MSI waarmee ik € 55 terugkrijg bij aanschaf van de i7-6700k i.c.m. dit moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een zo stil mogelijk systeem.
Daarnaast wil ik een witte kast met window, dus de looks van de componenten wegen ook een klein beetje mee.
Ik wil 2 monitoren kunnen aansluiten (displayport en DVI) en wil tegelijkertijd een Oculus Rift aan kunnen sluiten (HDMI).
Ga je overklokken?
Ja, wellicht niet direct, maar wel in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Klopt mijn systeem met mijn wensen?
- Zijn alle componenten compatible met elkaar?
- Welke GTX 1070 zou ik moeten nemen?
- Zie ik nog dingen over het hoofd of heb je nog aanvullende tips en trucs?
Tot slot wil ik waarschijnlijk mijn Alienware Aurora R4 na aanschaf van dit nieuwe systeem gaan verkopen.
Daarvan blijft dan over: de behuizing, 875W voeding, i7-3820 3.6GHz, 4x2GB 1600MHz DDR3 RAM, GTX 680 2GB, MSI moederbord. Merk en/of types van de componenten weet ik niet.
Raden jullie om dat als één geheel te verkopen of in losse componenten?
Graag ontvang ik jullie feedback op dit door mij samengestelde systeem.
Het is de eerste keer dat ik een pc zo samenstel en ik wil deze ook zelf in elkaar gaan zetten.
Wat nog ontbreekt is een GTX 1070. Ik ben er nog niet uit welk merk/type dat moet worden. Omdat er vooralsnog weinig beschikbaar is, kijk ik dat nog heel even aan. Gezien mijn zwart/witte build met window zou de MSI Gaming X niet mijn 1e keus zijn, maar uiteindelijk moeten prestaties de doorslag geven.
Mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 347,50 | € 347,50 |
| 1 | MSI Z170A KRAIT GAMING 3X | € 148,80 | € 148,80 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Wit Window | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,69 | € 94,69 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 750GB | € 194,- | € 194,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.096,19 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In eerste plaats gamen op 1440p 60Hz (racegames en FPS) en in VR (Oculus Rift is in bestelling). Ik wil de komende jaren nog goed vooruit kunnen met mijn systeem om de nieuwste games op high settings te kunnen spelen.
Daarnaast af en toe videobewerking, data analyse en veel Office werkzaamheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n € 1600-€ 1700 maximaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 4 jaar geleden een Alienware Aurora R4 gekocht. Van dat systeem wil ik mijn DVD RW, Card Reader en 1 TB HDD meenemen.
Daarnaast heb ik er in de loop der tijd 2 SSD's bij gekocht: een Samsung 830 van 128 GB en een Samsung 840 EVO van 250 GB. Ook die neem ik mee.
Tot slot heb ik een 1440p 60Hz monitor, een 2e (oudere) 1080p monitor en een muis, toetsenbord en Windows 10.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het standaard rijtje: processor, moederbord, videokaart, behuizing, processorkoeling, RAM, voeding, SSD van 750/1000 GB.
Ik wil graag een zo stil mogelijk systeem en daarnaast de mogelijkheid open houden om te overclocken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik maak al jaren naar tevredenheid gebruik van NVIDIA videokaarten en Samsung SSD's, maar echte voorkeuren heb ik niet.
Er is wel een cashback actie bij MSI waarmee ik € 55 terugkrijg bij aanschaf van de i7-6700k i.c.m. dit moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een zo stil mogelijk systeem.
Daarnaast wil ik een witte kast met window, dus de looks van de componenten wegen ook een klein beetje mee.
Ik wil 2 monitoren kunnen aansluiten (displayport en DVI) en wil tegelijkertijd een Oculus Rift aan kunnen sluiten (HDMI).
Ga je overklokken?
Ja, wellicht niet direct, maar wel in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Klopt mijn systeem met mijn wensen?
- Zijn alle componenten compatible met elkaar?
- Welke GTX 1070 zou ik moeten nemen?
- Zie ik nog dingen over het hoofd of heb je nog aanvullende tips en trucs?
Tot slot wil ik waarschijnlijk mijn Alienware Aurora R4 na aanschaf van dit nieuwe systeem gaan verkopen.
Daarvan blijft dan over: de behuizing, 875W voeding, i7-3820 3.6GHz, 4x2GB 1600MHz DDR3 RAM, GTX 680 2GB, MSI moederbord. Merk en/of types van de componenten weet ik niet.
Raden jullie om dat als één geheel te verkopen of in losse componenten?