Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Macfreakje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:54
Mijn vraag
Voorheen had ik de mooie functie dat mijn muziekspelers het album art lieten zien op het lockscreen. Dat was zo op m'n S5 met android 4.4.x en android 5.0.x. Maar na de update naar android 6.0.x lijkt deze functie compleet verdwenen, weet iemand hoe ik deze functie terugkrijg zonder daarvoor thirdparty lockscreens te installeren?

Ik kan toch niet de enige zijn die deze functie mist? Al die mooie album art die nu aan mij voorbij gaat :(

Relevante Software
Android 6.0.1 met touchwiz schil. Telefoon is niet rooted, draait stock software. (Word te oud voor custom roms :Y) )
Spotify
Stock android muziek speler.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Google zoeken maar mijn trefwoorden leveren alleen topics van meer dan een jaar oud op, niet voor android 6 dus.
Op het forum van tweakers zoeken levert compleet irrelevante resultaten op.
Factory reset gedaan om een aantal bugs te verhelpen.

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

Beste antwoord (via Macfreakje op 30-06-2016 14:18)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 21:26

Sorbo

Uw hulp in huis!

Het lijkt een samsung dingetje te zijn, ik kreeg het ook niet op mijn S6 Edge (+) en mn huidige S7. Alle stock android telefoons die ik de afgelopen jaren heb gezien doen het wel.

Bij mij maakte het niet uit welke muziekspeler ik gebruikte (samsung, play music, spotify) op alle 3 de samsung telefoons.

Je kunt zelf een workaround fixen door Muzei plus een Muzei Albumart Plugin te installeren, en die als wallpaper voor je lockscreen in te stellen. Deze pakt automatisch je album art en maakt er een (live) wallpaper van. Check eventueel deze HowTo: YouTube: How To Get Album Artwork On Lockscreen

Alle reacties

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Stock android muziek speler.
welke is dat? Google Play Music of iets van samsung?
google play music van google doet dit op al mijn devices vanzelf (maar dat zijn ook allemaal minder aangepaste android versies (nexus devices, nvidia shield, Oneplus3)

Strava

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:13

Detmer

Professioneel prutser

Rocket player doet dat bij mijn OP2

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • Beste antwoord

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Het lijkt een samsung dingetje te zijn, ik kreeg het ook niet op mijn S6 Edge (+) en mn huidige S7. Alle stock android telefoons die ik de afgelopen jaren heb gezien doen het wel.

Bij mij maakte het niet uit welke muziekspeler ik gebruikte (samsung, play music, spotify) op alle 3 de samsung telefoons.

Je kunt zelf een workaround fixen door Muzei plus een Muzei Albumart Plugin te installeren, en die als wallpaper voor je lockscreen in te stellen. Deze pakt automatisch je album art en maakt er een (live) wallpaper van. Check eventueel deze HowTo: YouTube: How To Get Album Artwork On Lockscreen

• Macfreakje
Sorbo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:10:

Het vreemde was voor de de update naar android 6 deed m'n telefoon dit out of the box of ik nou de standaard muziek app of spotify gebruikte. Het liet altijd de album cover volledig op het lockscreen zien.

Ik wil samsung mailen om te vragen of ze deze functionaliteit met de update naar 6 inderdaad eruit gesloopt hebben. Heel verassend werkt het script momenteel niet op de site van samsung...

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Haha, dat zul je altijd zien. Eventueel kun je @SamsungMobileNL via twitter poken, zij kunnen je vast helpen :)

Alles wat ik op internet kan vinden is dat Samsung na de Lollipop upgrade de mogelijkheid inderdaad disabled heeft. Muzei is de makkelijkste manier om het toch weer terug te krijgen, tenzij samsung het in een update terugbrengt (maar dat zie ik niet op korte termijn gebeuren)

• Macfreakje
Heb er uiteindelijk voor gekozen om je workaround te gebruiken en het werkt. Ik heb nu weer artwork op m'n lockscreen.

EDIT:

De workaround is voor mij toch niet ideaal, de muziek die ik luister is te underground. De album covers worden geladen vanaf last.fm i.p.v. spotify. Hierdoor zijn veel album covers niet beschikbaar, beetje jammer.

[ Voor 49% gewijzigd door Macfreakje op 30-06-2016 16:26 ]

Pagina: 1