Ik heb een probleem hier op het forum... als ik deze afbeelding invoeg als afbeelding verschijnt er bij mij niets. Als je de link volgt werkt hij prima en mijn test pagina ook.
Dus zo :
Dus zo :

[ Voor 194% gewijzigd door RobIII op 30-06-2016 03:42 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij

[ Voor 194% gewijzigd door RobIII op 30-06-2016 03:42 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Je zet het online. Dan houd je je toch aan de internetstandaarden voor bestandsnamen? Dat is dan zo min mogelijk gebruik maken van vreemde tekens. En spaties vallen daar onder.Rygir schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 03:45:
Bedankt!
(en ja ik weet het maar het moest snel snel, het is niet levensbelangrijk dat het op elk platform tot in de eeuwigheid ondersteund is)
Commandline FTW | Tweakt met mate
Volgens de standaard voor URLs (RFC1738) mogen die 'gekke tekens' (zo gek vind ik ze niet, maar goed) gewoon hoor.Hero of Time schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:01:
[...]
Je zet het online. Dan houd je je toch aan de internetstandaarden voor bestandsnamen? Dat is dan zo min mogelijk gebruik maken van vreemde tekens. En spaties vallen daar onder.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik zeg ook 'zo min mogelijk'. Tuurlijk kan je ze gebruiken.Compizfox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:48:
[...]
Volgens de standaard voor URLs (RFC1738) mogen die 'gekke tekens' (zo gek vind ik ze niet, maar goed) gewoon hoor.
Een apostrof is niet eens een reserved character (zoals een ampersand of een slash, bijvoorbeeld) dus het is niet nodig om die te escapen.
Makkelijker leesbaar artikel: https://perishablepress.c...nsafe-characters-in-urls/
Lijkt me dus een bug in jullie proxy.
Ja, maar de standaard zegt helemaal niet dat je ze "zo min mogelijk" moet gebruiken. Een apostrof is volgens de standaard gewoon toegestaan en zou je dus zo vaak mogen gebruiken als je wilt.Hero of Time schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:58:
[...]
Ik zeg ook 'zo min mogelijk'. Tuurlijk kan je ze gebruiken.
Als dat het daadwerkelijk is dan wordt het erg interessant, want dan heb je in principe een code injection vulnerability[...]
Dat het mis gaat met een apostrof (single quote) is zeer waarschijnlijk een bug. Veel code gebruikt quotes (single en/of dubbel) om strings mee weer te geven. Dat niet fatsoenlijk afvangen levert dus spontane problemen op, omdat de variabele of wat dan ook niet volledig is.
[ Voor 38% gewijzigd door Compizfox op 30-06-2016 13:09 ]
Theorie en praktijk. Standaard en Praktijk.Compizfox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:00:
[...]
Ja, maar de standaard zegt helemaal niet dat je ze "zo min mogelijk" moet gebruiken. Een apostrof is volgens de standaard gewoon toegestaan en zou je dus zo vaak mogen gebruiken als je wilt.
Dat (in dit geval) een single quote niet goed afgehandeld wordt wil niet meteen zeggen dat code injection mogelijk is; misschien is 't enige probleem dat de camo het juiste bestand niet remote ophaalt (of juist onder de verkeerde key cached of...), dat betekent niet meteen dat je (al dan niet arbitraire) code kunt injecteren.Compizfox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:00:
Als dat het daadwerkelijk is dan wordt het erg interessant, want dan heb je in principe een code injection vulnerability
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 30-06-2016 13:25 ]
Over mij
Zal best, maar dat betekent nog wel dat dit een bug in jullie proxy is. Die houdt zich immers niet aan de standaard.RobIII schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:17:
[...]
Theorie en praktijk. Standaard en Praktijk.
Standaarden zeggen zoveel; wil niet zeggen dat ze (altijd) even strak/goed geïmplementeerd worden. Ja, de standaard zegt dat.... maar de praktijk wijst uit dat er altijd wel een-of-ander systeem is dat van bepaalde zaken over z'n nek gaat (dat blijkt nu (dus) ook wel weer). Niemand zegt dat je 't niet mag gebruiken, maar wil je problemen voorkomen (of: wil je 'zo compatible mogelijk' zijn) dan beperk je je tot bovenstaande.
Ik ging even af op het geval dat Hero of Time schetste, waarbij de URL in een string gedumpt wordt op zo'n manier dat een apostrof in die string de string vroegtijdig kan afsluiten. Daarmee heb je wel een code injection, lijkt me.[...]
Dat (in dit geval) een single quote niet goed afgehandeld wordt wil niet meteen zeggen dat code injection mogelijk is; misschien is 't enige probleem dat de camo het juiste bestand niet remote ophaalt (of juist onder de verkeerde key cached of...), dat betekent niet meteen dat je (al dan niet arbitraire) code kunt injecteren.
Zal best, maar dat is dus die praktijk waar ik 't over heb. Of het gefixed wordt (door "ons" of "hunnie") is een tweede.Compizfox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:31:
[...]
Zal best, maar dat betekent nog wel dat dit een bug in jullie proxy is. Die houdt zich immers niet aan de standaard.
Die conclusie trek je ook wat makkelijk; ja de huidige, gangbare, browsers (die jij (en ik en...) nu even hebben getest) misschien wel. Maar wie zegt dat, zeg, IE1.0 of Mosaic of weet-ik-veel daar (ook) goed mee overweg kan? Je scheert 't een beetje over één kam zeg maarCompizfox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:31:
want browsers kunnen er gewoon mee omgaan.
Ook niet. Een "string wordt vroegtijdig afgebroken" (whatever that may be). Dus? Dat betekent niet meteen => DUS code injection. Het betekent misschien wel hooguit dat je alles na die quote mist. Of het te ge/misbruiken is daar niet uit te concluderen.Compizfox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:31:
Ik ging even af op het geval dat Hero of Time schetste, waarbij de URL in een string gedumpt wordt op zo'n manier dat een apostrof in die string de string vroegtijdig kan afsluiten. Daarmee heb je wel een code injection, lijkt me.
[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 30-06-2016 13:53 ]
Over mij
Net zo goed dat een spatie aan het einde van een bestandsnaam mogelijk is. Linux en OSX doen daar niet moeilijk over. Krijg je zo'n bestand op een Windows systeem echter, dan krijg je doodleuk meldingen van 'permission denied' of 'file not found' oid. Want tja, de standaard verbied het niet. Betekend niet dat je het ook maar moet doen.Compizfox schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:00:
[...]
Ja, maar de standaard zegt helemaal niet dat je ze "zo min mogelijk" moet gebruiken. Een apostrof is volgens de standaard gewoon toegestaan en zou je dus zo vaak mogen gebruiken als je wilt.
Je bent een Linux gebruiker. Hoe kan het dan dat je zo simpel denkt, terwijl je perfect weet wat het gedrag kan zijn bij variabelen die onbedoeld korter zijn dan verwacht?[...]
Als dat het daadwerkelijk is dan wordt het erg interessant, want dan heb je in principe een code injection vulnerability
Ik ben uiteraard niet in staat om het te testen, maar het zou me verbazen als die browsers daar problemen mee hebben. Zoals ik al zei, is een apostrof helemaal geen raar teken, en mag het gewoon in een URL voorkomen. We hebben het hier over een doodnormaal ASCII-teken, niet specialer dan een - of een _ (waar je, hoop ik, toch ook geen problemen mee hebt?), niet over rare Unicode-karakters of Emoji of zo...RobIII schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:45:
[...]
Die conclusie trek je ook wat makkelijk; ja de huidige, gangbare, browsers (die jij (en ik en...) nu even hebben getest) misschien wel. Maar wie zegt dat, zeg, IE1.0 of Mosaic of weet-ik-veel daar (ook) goed mee overweg kan? Je scheert 't een beetje over één kam zeg maar
Nogmaals, ik ging even puur af op het scenario dat Hero of Time schetste:[...]
Ook niet. Een "string wordt vroegtijdig afgebroken" (whatever that may be). Dus? Dat betekent niet meteen => DUS code injection. Het betekent misschien wel hooguit dat je alles na die quote mist. Of het te ge/misbruiken is daar niet uit te concluderen.
Dat scenario hoeft natuurlijk helemaal niet waar te zijn.Veel code gebruikt quotes (single en/of dubbel) om strings mee weer te geven.
We hebben het hier over URLs, die gestandaardiseerd en duidelijk gedefinieerd zijn.Hero of Time schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:40:
[...]
Net zo goed dat een spatie aan het einde van een bestandsnaam mogelijk is. Linux en OSX doen daar niet moeilijk over. Krijg je zo'n bestand op een Windows systeem echter, dan krijg je doodleuk meldingen van 'permission denied' of 'file not found' oid. Want tja, de standaard verbied het niet. Betekend niet dat je het ook maar moet doen.
Sorry, hier ben ik je kwijt...[...]
Je bent een Linux gebruiker. Hoe kan het dan dat je zo simpel denkt, terwijl je perfect weet wat het gedrag kan zijn bij variabelen die onbedoeld korter zijn dan verwacht?
Nogmaals: deze hele discussie is zinloos. Niemand zegt dat je die tekens niet mag gebruiken. Niemand zegt dat die tekens afwijken van de standaard(en). Niemand zegt dat er iets mis mee is. Ik zeg alleen dat het internet groooooooot is en dat 't er vergeven is van browsers, crawlers, allerlei tools en whatnots die allemaal op hun eigen maniertje proberen te 'interacten' met alle pleuriszooi op internet. En al kunnen al die browsers er mee overweg, en al kan elke crawler ermee overweg, en al kan 99.9999% van alle andere software ermee overweg. Het. Zal. Allemaal. Wel.Compizfox schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:44:
Ik ben uiteraard niet in staat om het te testen, maar het zou me verbazen als die browsers daar problemen mee hebben. Zoals ik al zei, is een apostrof helemaal geen raar teken, en mag het gewoon in een URL voorkomen. We hebben het hier over een doodnormaal ASCII-teken, niet specialer dan een - of een _ (waar je, hoop ik, toch ook geen problemen mee hebt?), niet over rare Unicode-karakters of Emoji of zo...
Je kunt definiëren en standaardiseren tot je een ons weegt; dat wil niet zeggen dat iedereen je definitie/standaard/spec/whatever correct (of volledig) implementeert. Ik verwijs nogmaals naar mijn theorie en praktijk verhaaltje, en, for that matter, al mijn overige posts hier in dit topic. Misschien herinner je je nog de tijd waarin het een wedstrijdje was welke browser hier 't eerst 100/100 scoorde of dit goed weergaf; leuk die standaarden maar de praktijk was (toen) anders. Hell, dat is 't nu nog; alleen in veel miniemere details / edgecases dan toen. Ja, browsers kunnen anno 2016 wel tegen een apostrofje, maar dat is helemaal niet relevant. Ergens "in de pijplijn" tussen browser, loadbalancers, webservers, camoproxy, caching en weet-ik-veel-wat-er-nog-meer-tussen-zit-bij-t.net zit dus ergens een componentje dat die apostrofs niet goed afhandelt. En dat had je voorkomen (of: zo is 't ook opgelost) als je gewoon vanaf 't begin die "gekke tekens" had vermeden.Compizfox schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:44:
We hebben het hier over URLs, die gestandaardiseerd en duidelijk gedefinieerd zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 01-07-2016 20:14 ]
Over mij
[ Voor 38% gewijzigd door crisp op 25-08-2016 12:26 ]
Intentionally left blank
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq