Ik heb net twee Samsung 850 Pro 1TB SSDs aangeschaft en deze aangesloten. Ik heb zelf even een benchmark gestart en vergeleken met wat ik online vind voor dit model en kom tot de teleurstellende conclusie dat ik er nog geen 300MB/s uit haal waar anderen, zelfs met dezelfde benchmark, er 500MB/s uithalen.
De Samsung 850 PRO's heb ik eerst aangesloten via de Intel controller op mijn GIGABYTE GA-Z87X-UD3H moederbord. Die detecteerde er eerst maar eentje dus in de BIOS gaan neuzen en daar de hotswap optie aangezet op alle poorten in plaats van slechts enkele (geen idee waarom dat zo stond), toen zag ik ze beiden. Allebei nieuw simple volume, quickformat, volledige capaciteit via Windows 7 x64. Die controller staat in RAID modus want ik heb 2 harde schijven in een mirror er op ook.
Nadat ik merkte dat beide SSDs dezelfde performance hadden op 50MB/s na of zo heb ik eentje dan op de Marvell controller aangesloten om te kijken of dat verschil maakte.
Ik heb gebenchmarkt met CrystalDiskMark en AS SSD.
Aangesloten op intel controller :

Aangesloten op marvell controller :

De Samsung 850 PRO's heb ik eerst aangesloten via de Intel controller op mijn GIGABYTE GA-Z87X-UD3H moederbord. Die detecteerde er eerst maar eentje dus in de BIOS gaan neuzen en daar de hotswap optie aangezet op alle poorten in plaats van slechts enkele (geen idee waarom dat zo stond), toen zag ik ze beiden. Allebei nieuw simple volume, quickformat, volledige capaciteit via Windows 7 x64. Die controller staat in RAID modus want ik heb 2 harde schijven in een mirror er op ook.
Nadat ik merkte dat beide SSDs dezelfde performance hadden op 50MB/s na of zo heb ik eentje dan op de Marvell controller aangesloten om te kijken of dat verschil maakte.
Ik heb gebenchmarkt met CrystalDiskMark en AS SSD.
Aangesloten op intel controller :

Aangesloten op marvell controller :

[ Voor 31% gewijzigd door Rygir op 30-06-2016 03:50 . Reden: images verbeterd, manuele URL encoding ]