Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik zoek een laptop voor mijn studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Aankomend jaar ga ik studeren en om niet rond te lopen met eindeloos veel schriften, zoals ik de afgelopen paar jaar op de middelbare heb gedaan, ga ik een laptop aanschaffen.Graag zou ik jullie hulp krijgen bij het volgende;

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop ga ik vooral gebruiken om aantekeningen op te maken. Verder ga ik hem gebruiken om te mailen en informatie opzoeken. Ik wil ook een ssd (128 gb is prima) om mijn OS op te zetten, als de ssd maar 128gb is, moet er een HDD bij. Ik heb een 1.5 jaar geleden met een vriend een zeer degelijke game-pc geknutseld, dus de laptop zal niet gebruikt worden om op te gamen/editen/films te kijken. Ik zou het ook erg fijn vinden als de laptop minimaal 3 jaar goed meegaat.

Wat is je budget?
Het maximale bedrag is 750 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, zo'n beetje elke dag naar de universiteit. Ik vind het niet erg als de laptop wat aan de zware kant is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Intel processor! Verder sta ik open voor alternatieven als er tweakers zijn die goeie ervaringen hebben met said alternatief

Ik heb zelf wel al wat rondgekeken, maar ik weet niet of ik perse een i5/i7 nodig heb. Ook zou ik niet weten of ik aan 4/6gb ram genoeg heb, aangezien de laptop toch wel een aantal jaartjes mee moet gaan.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
voor aleen mailen, informatie opzoeken en surfen heb je geen i5 nodig. 4gb ram en een i3 is voldoende. ik heb hier een hele lichte laptop met een core m3. snel genoeg voor bovengenoemde taken met een 128 gb ssd pricewatch: Asus ZenBook UX305CA-FC022T

voor een lagere prijs heb je een laptop met een hoger gewicht met een 128gb m2 ssd. pricewatch: HP Pavilion 15-ac187nd

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een laptop voor rond de €500 tot €600. Daar hoef ik niet mee te editen maar gewoon het dagelijkse gebruikelijke is voldoende. Ik zat zelf te denken aan een Acer of samsung. Wat kunnen jullie mij aanraden?

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:36:
Ik ben op zoek naar een laptop voor rond de €500 tot €600. Daar hoef ik niet mee te editen maar gewoon het dagelijkse gebruikelijke is voldoende. Ik zat zelf te denken aan een Acer of samsung. Wat kunnen jullie mij aanraden?
Maak even een eigen topic en wees wat uitgebreider 8)7

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Er beginnen 4e generatie zakelijke ultrabooks in de V&A te komen voor weinig geld. Denk hierbij aan de HP Elitebook 840 G1, de Lenovo Thinkpad T440s en de Dell Latitude E7440.
Als je voor een euro of 400 zo'n machine op kan pikken, ben je denk ik beter af. Bouwkwaliteit van zakelijke laptops is flink hoger dan van consumentenlaptops. Vaak kun je ze ook krijgen met een jaar of zelfs 2 jaar garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Oke erg bedankt! Ik wilde namelijk eerst best flink uitpakken... maar als dat niet nodig is dan doe ik dat niet

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Lenovo IdeaPad Z51-70 80K601A4NX
- Intel i5
- 8GB RAM
- 256GB SSD
- dGPU
- Full HD scherm
- Bluetooth 4.0 / Wi-Fi 802.11ac
- USB 3.0
Pagina: 1