Toon posts:

Telefooncentrale Mobiel nummer icm pc/laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn naam is Berry, ik ben 28 jaar en zelfstandig ondernemer. Ik ben al jaren enkel lezend bezoeker van tweakers.net maar vandaag zit ik met 'n dringend verzoek tot hulp.

Ik heb een mobiel nummer dat dient als klantennummer en ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn nummer/telefoon aan te sluiten op een laptop om deze te laten functioneren als registratie van de oproepen van mijn laten.

De bedoeling is om een database op te zetten waarin elk (inkomend) gesprek wordt geregistreerd met naam van de klant, tel. Nr, datum, tijd en verdere details over de bestelling/prijzen e.d. Ik ben in staat om zelf te programmeren mocht hier geen fatsoenlijk programma voor bestaan(wat ik mij niet kan voorstellen).

Ik heb ondertussen vele (zoek)sites afgezocht maar kan nergens ook maar iets vinden dat in de buurt komt van wat ik voor ogen heb, hopelijk kan iemand mij hier op het forum verder helpen. Ik hoop ook dat dit het juiste forum is voor mijn topic.

Bij voorbaat dank...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is dat niet gewoon een CRM met Order systeem? Verder is interfacen met een telefoon mogelijk, maar is het eerder gebruikelijk om een 'echte' centrale te gebruiken, bijvoorbeeld een goedkope hosted VoIP PBX met een softclient of VoIP app of VoIP toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey dank je voor je reactie, zou je misschien iets meer kunnen uitleggen over dat interfacen en wat is een hosted VoIP pbx precies, ik ga morgen googelen maar misschien zou je mij alvast wat meer informatie/links kunnen geven voor een leek als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
Ik denk dat je beter een CRM systeem kunt installeren (eventueel aanschaffen) en daar gegevens in bij houden. Als dan een klant belt dan zoek jij hem op in het CRM en klaar :)

Ik denk dat er ook versies zijn waarbij als de klant in een database staat dat het CRM de gegevens er automatisch erbij pakt maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat ik de vraagstelling snap, weet ik niet of je je meer op je hals haalt dan nodig is.

Je hebt 1 inkomend nummer. Je kan maar 1 gesprek tegelijk afhandelen. Je spreekt dus ook maar 1 klant van tijdstip A tot tijdstip B. Dat klinkt, zoals men ook zegt, als een simpel CRM. Desnoods een Excel-sheet met een extra/apart sheet per order.

Eventueel kan je ook nog kijken naar inderdaad VoIP-oplossingen zoals Skype for Business. Ik noem even Skype als voorbeeld maar op dat nummer ben je 24/7 bereikbaar, kunnen mensen ook chatten met je of voice-mails inspreken (welke dan in je mail worden bezorgd) etc. Maar er zullen vast nog wel enkele andere oplossingen/merken zijn waar je mee uit de voeten kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof