Hoi allemaal,
Graag vraag ik jullie hulp om dit systeem te beoordelen en waar mogelijk/nodig te verbeteren. Er zijn zoveel mogelijkheden, een beetje hulp kan ik wel gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn 8 jaar oude pc wordt traaag. De nieuwe configuratie heb ik na veel inleeswerk en gepuzzel samengesteld. Het moet simpelweg snel zijn en veel opslag hebben. Ik werk veel met muziek (in WAV.-vorm). Dat betekent dat het om veel gigabytes gaat. Ik heb regelmatig meerdere webpagina's openstaan, onderwijl een aantal programma's gebruikend (rippen, converteren, downloaden). Doe dus veel tegelijk. Speel af en toe een spelletje (Age Of Empire II
).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag is iets te hoog naar mijn zin. Ik had eigenlijk € 1250,- in gedachten. Maarja, ik was zo lekker bezig met samenstellen...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, muis, toetsenbord en boxjes zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De processor heb ik uitgekozen vanwege snelheid en hyperthreading. Is dat handig als ik van alles tegelijk aan het doen ben?
Het moederbord heb ik uitgekozen vanwege de geluidskwaliteit die het produceert. Of moet ik toch voor een geluidskaart gaan? Ben erg gesteld op goed geluid (gebruik vaak een koptelefoon).
De harde schijven (WD Black) heb ik uitgekozen vanwege het geheugen van 64 mb. Heb ik daar veel voordeel van?
SSD voor Windows en werkzaamheden. Waarna resultaat naar de harde schijven wordt getransporteerd.
Wat betreft de voeding en videokaart heb ik nog twijfels: overkill?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de processor. Voor de rest geen specifieke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem is altijd fijn, laag energieverbruik ook
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik een beoordeling of alles compatible is, of er goedkopere opties zijn zonder al te veel verlies in snelheid en wat jullie in zijn algemeenheid er van vinden. Feedback is welkom! Alvast bedankt.
Graag vraag ik jullie hulp om dit systeem te beoordelen en waar mogelijk/nodig te verbeteren. Er zijn zoveel mogelijkheden, een beetje hulp kan ik wel gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn 8 jaar oude pc wordt traaag. De nieuwe configuratie heb ik na veel inleeswerk en gepuzzel samengesteld. Het moet simpelweg snel zijn en veel opslag hebben. Ik werk veel met muziek (in WAV.-vorm). Dat betekent dat het om veel gigabytes gaat. Ik heb regelmatig meerdere webpagina's openstaan, onderwijl een aantal programma's gebruikend (rippen, converteren, downloaden). Doe dus veel tegelijk. Speel af en toe een spelletje (Age Of Empire II
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag is iets te hoog naar mijn zin. Ik had eigenlijk € 1250,- in gedachten. Maarja, ik was zo lekker bezig met samenstellen...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, muis, toetsenbord en boxjes zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De processor heb ik uitgekozen vanwege snelheid en hyperthreading. Is dat handig als ik van alles tegelijk aan het doen ben?
Het moederbord heb ik uitgekozen vanwege de geluidskwaliteit die het produceert. Of moet ik toch voor een geluidskaart gaan? Ben erg gesteld op goed geluid (gebruik vaak een koptelefoon).
De harde schijven (WD Black) heb ik uitgekozen vanwege het geheugen van 64 mb. Heb ik daar veel voordeel van?
SSD voor Windows en werkzaamheden. Waarna resultaat naar de harde schijven wordt getransporteerd.
Wat betreft de voeding en videokaart heb ik nog twijfels: overkill?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de processor. Voor de rest geen specifieke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem is altijd fijn, laag energieverbruik ook
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik een beoordeling of alles compatible is, of er goedkopere opties zijn zonder al te veel verlies in snelheid en wat jullie in zijn algemeenheid er van vinden. Feedback is welkom! Alvast bedankt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 301,90 | € 301,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 174,95 | € 174,95 |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 8GD5 | € 269,- | € 269,- |
| 2 | WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB | € 126,- | € 252,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Sharkoon 4-Port USB Hub Sharkoon | € 9,74 | € 9,74 |
| 1 | TP-Link TL-WN881ND | € 12,25 | € 12,25 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 42,88 | € 42,88 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,80 | € 44,80 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,95 | € 11,95 |