Hoi allemaal,
Een klasgenoot vroeg mij advies over een nieuwe game-pc, ik heb componenten verzameld en in een lijstje gezet, en als check zou ik graag feedback van jullie kant krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk hierbij aan Battlefield 4 (en Battlefield 1 als deze uitkomt), en MMO's zoals World of Warships.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro, het liefst inclusief assemblage. De onderdelen zullen hoogstwaarschijnlijk bij Azerty worden besteld, en die leveren hem voor ongeveer 60 euro extra compleet af.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, alleen standaard randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een degelijke mid-range videokaart, aangezien de componenten tegenwoordig heel energiezuinig zijn is een 450 watt voeding meer dan genoeg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor het liefst Intel, de videokaart maakt niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De componenten moeten een beetje op elkaar afstemmen, dus niet allemaal verschillende kleuren
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het systeem hoeft niet super goed te zijn, er zal een standaard HD scherm (1920x1080) gebruikt worden en de huidige build zal hier zeker aan voldoen. De SSD die ik heb gekozen is puur voor het OS en misschien een enkele game.
Alvast bedankt!
Een klasgenoot vroeg mij advies over een nieuwe game-pc, ik heb componenten verzameld en in een lijstje gezet, en als check zou ik graag feedback van jullie kant krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk hierbij aan Battlefield 4 (en Battlefield 1 als deze uitkomt), en MMO's zoals World of Warships.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro, het liefst inclusief assemblage. De onderdelen zullen hoogstwaarschijnlijk bij Azerty worden besteld, en die leveren hem voor ongeveer 60 euro extra compleet af.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, alleen standaard randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een degelijke mid-range videokaart, aangezien de componenten tegenwoordig heel energiezuinig zijn is een 450 watt voeding meer dan genoeg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor het liefst Intel, de videokaart maakt niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De componenten moeten een beetje op elkaar afstemmen, dus niet allemaal verschillende kleuren
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het systeem hoeft niet super goed te zijn, er zal een standaard HD scherm (1920x1080) gebruikt worden en de huidige build zal hier zeker aan voldoen. De SSD die ik heb gekozen is puur voor het OS en misschien een enkele game.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 222,95 | € 222,95 |
| 1 | ASRock B150M Pro4S | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 8GB | € 279,- | € 279,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Corsair Hydro H55 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,57 | € 51,57 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,95 | € 89,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 932,82 | |
Alvast bedankt!