Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Hi allemaal,

Vandaag kreeg ik een switch in mijn handen gedrukt voor 'liefdadigheid' (verenigingsleven). Switch komt uit een faillissement en de geschiedenis is onbekend.

Het betreft een 3COM 4200G.
Dit is een leuke 48 ports gbit layer 3 switch.

Ik heb echter grote problemen ermee. Ik sta op het punt de switch op te geven, maar wellicht is het goed om toch nog even hier de vraag te stellen.. Wellicht herkent iemand de problemen, of heeft men sowieso goede ideeën om toch nog even te proberen.

De switch boot netjes; ik zie in de console geen vreemde dingen.
Echter, na een minuut of 4-5 (zonder persee iets te hoeven doen) bevriest mijn client en zie ik na een seconde of 20 dat de switch aan het rebooten is. Deze start wederom op zonder foutmeldingen en na 4-5 minuten gebeurt wederom hetzelfde. Echter, wanneer ik serieuze traffic over de switch laat gaan (100MB/s van portje 1 naar portje 2 bv), dan is het een kwestie van seconden alvorens de boel bevriest en reboot.

Ik heb bedacht een factory reset uit te voeren, maar de resultaten zijn helaas gelijk. Ook wanneer ik tijdens het booten aangeef dat de config geskipped moet worden zijn de resultaten na dezelfde 4 tot 5 minuten indentiek.

Op Google kan ik helaas weinig vinden.. Heeft hier iemand wellicht een goed idee? Zou erg zonde zijn om 'm in de container te moeten doen landen.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Mijn ervaring met dit soort dingen. Voeding defect in de switch. Hardware probleem dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Oude onstabiele hardware: meestal kapotte voeding of lekkende condensatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Dank u heren (ga ik even vanuit ;) ).. Ik was er al bang voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 05:50
Als het softwarematig is kun je eens kijken of het (of meerdere) management ip adressen van de switch conflicteren met een ander apparaat. Oudere netwerk apparatuur kan hier soms niet goed mee overweg en kan zich raar gaan gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

RammY

Dát!

Ik zou eens kijken of je er nog een nieuwere firmware in kan flashen.
Anders even contact op nemen met HP (daar 3Com tegenwoordig HP is).
Mogelijk dat je gewoon lifetime warranty op deze switch hebt, word ie toch mooi kosteloos vervangen :) (al zul je denk ik een ander type krijgen :P )

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 11:00
Misschien beetje laat, maar firmware update doen op een switch die elke moment spontaan in reset kan gaan zou ik persoonlijk niet riskeren, mogelijk ben je dan nog verder van huis.

Als het een switch is van >8-10j oud, dan is het meest waarschijnlijke dat er condensators in zitten die bol zijn komen te staan of beginnen lekken zijn. Als je iemand kent die goed kan solderen en een goeie vervanger kan zoeken (ESR enzo), dan krijg je dit heel waarschijnlijk terug stabiel.
Pagina: 1