Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 10:34
Mijn vraag
Een paar weken geleden begon mijn MacBook moeilijk te doen met laden. Het opladen ging heel langzaam (27% na een nacht aan de adapter) en de batterij liep vervolgens weer heel snel leeg. Aangezien de batterij-status normaal was en de batterij pas 167 cycli oud is, ging ik ervan uit dat het aan de Magsafe lag. Net op het moment dat ik er een van een collega zou lenen, leken de problemen verholpen. Leken, helaas. 2 dagen geleden gaf hij aan dat er geen accu aanwezig was. Dat is 2 of 3 keer voorgekomen (bij verwijderen van de magsafe viel hij ook direct uit), maar daarna niet meer. Sinds vandaag valt de MacBook uit na 10 seconden tot een aantal minuten als hij niet aan de magsafe hangt. Is er nog iets te proberen of moet ik richting de AppleStore? Standaard garantie is toch 2 jaar?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Air medio 2013

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Standaard Apple-oplossingen (sluimer, aan/uit/aan)
SMC Reset
Andere Magsafe
NVRAM-reset
Kalibreren van de accu nog niet, aangezien leeg laten lopen heeeeel lang gaat duren op deze manier...

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Beste antwoord (via AppieR op 20-10-2016 14:12)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:49
Beperkte garantie is zoals ze zeggen de fabrieksgarantie.
Waar heb je hem gekocht? Bijna alle resellers geven 3 jaar garantie en als je hem bij Apple hebt gekocht moet je een ConsumerClaim indienen.
Overigens, je hebt de laptop ongeveer 2.5 jaar en nu zit je pas op 170 cycli? Ben eerder bang dat je accu zwaar lui is geworden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 22:54

Yor

Yor1313#2571

Beperkte garantie van Apple van één jaar

Apple biedt voor alle nieuwe Apple producten een beperkte fabrieksgarantie van één jaar op materiaal- en constructiefouten. Zie http://www.apple.com/nl/legal/warranty/ of de verpakking van uw Apple hardware voor de toepasselijke algemene garantievoorwaarden. De beperkte garantie van Apple van één jaar heeft geen betrekking op niet-Apple producten, zelfs niet als deze samen met een Apple product in één verpakking zijn geleverd of samen met Apple producten zijn verkocht. Voor niet-Apple producten geldt mogelijk de garantie van de fabrikant. Raadpleeg hiervoor de verpakking en eventuele andere documentatie bij of over het product.

of:

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

*knip*

Anyhoe,

https://support.apple.com/nl-nl/HT202731
https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

Succes ermee!

Goed dat je helpt, maar je hoeft niet op de man te spelen. Dat is nergens voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 30-06-2016 20:16 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-04 08:10
Accu kapot? Wat zegt coconut battery bijv?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
@Yor: bedankt voor je reactie, die beperkte garantie had ik inmiddels gevonden. Diagnostische informatie heb ik als eerste geprobeerd en die geeft aan dat de batterij in orde is. De NVRAM-reset ga ik vanavond proberen.

@koentuh1987: thanks, ga ik checken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:49
Waar heb je hem gekocht? Bijna alle resellers geven 3 jaar garantie en als je hem bij Apple hebt gekocht moet je een ConsumerClaim indienen.
Overigens, je hebt de laptop ongeveer 2.5 jaar en nu zit je pas op 170 cycli? Ben eerder bang dat je accu zwaar lui is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Pendora schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:09:
Accu's van dit type (en van de afgelopen X jaar waarbij X zeker meer is dan 5) worden niet meer lui. Hoogstens gaan de prestaties van de accu achteruit door warmte, waarbij cellen niet meer 100% geladen kunnen worden, maar zolang de batterijstatus normaal is volgens OS X (of MacOS nu), is er nog niets aan de hand met de batterij zelf en hoort hij gewoon een bepaalde hoeveelheid energie vast te kunnen houden.

Hoe dan ook; ik zou gewoon langs de Apple Store gaan om te vragen of ze ernaar kunnen kijken. Het probleem mag niet ontstaan bij zo weinig cycli; de batterij is gemaakt om 1000 cycli "redelijk" te kunnen werken (alsin; 1000 cycli lang mag de batterijstatus niet onder de 70% capaciteit horen te komen geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
NVRAM-reset gedaan zonder resultaat. Coconut ziet ook weinig bijzonders (batteryfailure: none, laadcyclus: 164).

Ik heb hem in mei 2014 gekocht bij iCentre in Delft. Zij geven 3 jaar garantie op alles behalve de accu. Aangezien de accu goed lijkt te zijn, hoop ik dus dat ze het onder de garantie op kunnen lossen en het niet alsnog wijten aan de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
Begin oktober heb ik de macbook naar iCentre in Oss gebracht (ik had hem in Delft gekocht maar ben inmiddels verhuisd). Ze hebben niets kunnen vinden, maar na het opnieuw installeren bleek het probleem verholpen. Ik zat zo in de hardware-hoek te denken dat ik dit nooit geprobeerd heb...

Pagina: 1