Monteren van een Tactile Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2jesper2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 19:51
Ik probeer uit te zoeken hoe ik een tactile switch moet monteren bijvoorbeeld in een multiplex plaat.
Hierbij wil ik deze tactile switch en cap gebruiken:

www.vanallesenmeer.nl/12x12x7mm-Microswitch-(maakcontact)-
www.vanallesenmeer.nl/12x12-Microswitch-knop-vierkant

Ik kan niet echt iets vinden op google daarom dacht ik, ik vraag het hier maar even.

Wat ik zelf had bedacht is de microswitch zelf lijmen gelijk aan de rand van het hout en dan de cap er op doen, zou dit werken? De multiplex plaat is 3,6mm

Beste antwoord (via 2jesper2 op 30-06-2016 12:04)

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
2jesper2 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Daarom vroeg ik dus ook hier wat handig was met het monteren van zo'n switch. Ik heb gister me kapot zitten zoeken naar een vierkante drukknop voor niet meer dan 1 euro en alles wat ik kon vinden was de knop in starterspost en ronde drukknopjes.. :|
Als je niet op eBay wilt shoppen en de prijzen van Farnell niet wilt betalen / doorrekenen aan je klanten, heeft EOO (Voorheen DickBest) ze ook voor 90 cent (onder je euro). Maar dat zijn merkloze knoppen van net zulke dubieuze fabrikanten / leveranciers als op eBay, alleen met hogere marge op de verkoopprijs. ;)

https://www.eoo-bv.nl/dru...-drukt-vierk-3a-rood.html

Persoonlijk zou ik dan gewoon een royale voorraad aanleggen van die eBay knoppen zodat je genoeg hebt voor je huidige project. Je hebt er daar 10 voor de prijs van 3 hier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je link werkt niet.

Maar, zo'n knoppen worden vaak "vastgemaakt" door deze "through-hole" the solderen.

Door een houten plaat is dat echter minder handig.

Pinnen naar zijkant buigen, kabeltjes eraan solderen en dan met goede lijm op het hout plakken. De meeste kracht op de knop is neerwaarts, dus zo snel zal deze er niet af vallen.

Bekijk wel of je lijm hecht aan hout én plastic. Indien nodig beide contact oppervlakten een beetje op schuren en reinigen, voor een betere hechting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Stukje gaatjesprint waar je de switch op soldeerd en er naast montagegaten boort. Dan met afstandsbusjes aan je plaat monteren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Is een knop voor paneelmontage niet handiger?
http://nl.farnell.com/mul...-3a-125vac-tht/dp/1634627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2jesper2
Ja jeroen, ik ben eigenlijk al meer dan 3 uur aan het zoeken geweest naar zon knop.. alleen die jij stuurt is me al weer te duur. Ik ga meerdere paneeltjes maken ook voor vrienden en elk paneeltje heeft er 5 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:58
Is deze dan misschien wat? De helft goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Een uur bezig zijn met het uitvijlen en lijmen van de knoppen is goedkoper?

3 euro voor 10 knoppen: ebay 191655875792

[ Voor 58% gewijzigd door jeroen3 op 30-06-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Genoeg goedkope panelmount switches op ebay te vinden.

Uitzoeken maar

*edit*
Jeroen sniperde me 10pcs idee weg met een ninja edit 2 minuten geleden :+ (met die goedkope of gratis verzendkosten meuk is 90% van de prijs altijd de "gratis" shipping. Dus 10stuks is amper duurder dan 1

[ Voor 32% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-06-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2jesper2
Maar heb ik dan ook kans dat als ik er nu 10 koop, en later nog 10 nodig ben dat ze dan weg zijn met ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
CrashOverDrive schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:38:
*edit*
Jeroen sniperde me 10pcs idee weg met een ninja edit 2 minuten geleden :+ (met die goedkope of gratis verzendkosten meuk is 90% van de prijs altijd de "gratis" shipping. Dus 10stuks is amper duurder dan 1
Jouw link is wat beter. Die bestaat over een maand nog.
Maar heb ik dan ook kans dat als ik er nu 10 koop, en later nog 10 nodig ben dat ze dan weg zijn met ebay?
Ja. Maar dan is er weer een andere (of dezelfde) chinees die ze nogmaals verkoopt.
eBay is een hobbybron. Voor productie moet je daar niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

2jesper2 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:50:
Dan koop je er nu 20?

Kiezen of delen hè, voor een onderdeel dat voorlopig verkrijgbaar blijft betaal je natuurlijk ook meer.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2jesper2
jeroen3 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:59:
[...]

Jouw link is wat beter. Die bestaat over een maand nog.

[...]

Ja. Maar dan is er weer een andere (of dezelfde) chinees die ze nogmaals verkoopt.
eBay is een hobbybron. Voor productie moet je daar niet kopen.
Daarom had ik dus niet bij eBay gezocht omdat ik er later meerdere nodig ben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Lijkt erop dat je dus commercieel bezig bent. Dan moet je de kosten gewoon doorrekenen natuurlijk.
Een hobbybob oplossing met pcb tactile switches en lijm is dan net zo'n eenmalige oplossing als de eBay switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2jesper2
jeroen3 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:05:
Lijkt erop dat je dus commercieel bezig bent. Dan moet je de kosten gewoon doorrekenen natuurlijk.
Een hobbybob oplossing met pcb tactile switches en lijm is dan net zo'n eenmalige oplossing als de eBay switches.
Daarom vroeg ik dus ook hier wat handig was met het monteren van zo'n switch. Ik heb gister me kapot zitten zoeken naar een vierkante drukknop voor niet meer dan 1 euro en alles wat ik kon vinden was de knop in starterspost en ronde drukknopjes.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Wat is de afstand tussen de 5 knoppen. Eventueel kun je een PCB laten maken waar ze op zitten. En deze met de juiste afstandsbussen monteren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
2jesper2 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Als je niet op eBay wilt shoppen en de prijzen van Farnell niet wilt betalen / doorrekenen aan je klanten, heeft EOO (Voorheen DickBest) ze ook voor 90 cent (onder je euro). Maar dat zijn merkloze knoppen van net zulke dubieuze fabrikanten / leveranciers als op eBay, alleen met hogere marge op de verkoopprijs. ;)

Persoonlijk zou ik dan gewoon een royale voorraad aanleggen van die eBay knoppen zodat je genoeg hebt voor je huidige project. Je hebt er daar 10 voor de prijs van 3 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2jesper2
CrashOverDrive schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:57:
[...]

Dit is precies wat ik zocht, ik zal ze eerst testen voor ik ze ga gebruiken. Heel erg bedankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik heb waarschijnlijk koffie nodig. Maar wat is de relevantie van potmeter draaikapjes, in een topic over de montage van tactile buttons (met vierkante kop) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:20
8)7 Hahaha. Je hebt helemaal gelijk! Geef die koffie maar aan mij.
Dat krijg je als je zelf op zoek bent naar potmeter draaiknoppen en 'tegelijkertijd' op Tweakers het forum zit te bekijken. Sorry. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon via ali bestellen
http://www.aliexpress.com...archText=momentary+switch

als je ze daar niet meer kan bestellen over enige tijd, dan heeft die nederlandse leverancier het ook niet meer :)
Pagina: 1