Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

netwerkprotocollen ontbreken op de computer

Pagina: 1
Acties:

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 20:06
Beste,

Ik probeer mijn laptop aan de pc te verbinden met een crossover kabel. Op de pc heb ik alles ingesteld qua netwerk adapters en hij geeft nu ook op beide adapters weer dat er internettoegang is.

Maar op de laptop krijg ik maar geen internet? Als ik probleem oplossen selecteer geeft hij aan "netwerkprotocollen ontbreken op de computer" wat gaat hier fout?

Ik heb de drivers voor de adapter opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet werken en via Google kom ik er ook niet echt uit. (wifi werkt wel gewoon op de laptop)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangenomen dat je een versie van Windows hebt, zal je moeten zoeken op "Internet Connection Sharing". Ik weet namelijk niet wat je bedoelt (of hebt gedaan) met "alles ingesteld qua netwerk adapters".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Wat wil je bereiken met het zo verbinden van je twee computers, als ik vragen mag?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

zetje01 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:49:
Wat wil je bereiken met het zo verbinden van je twee computers, als ik vragen mag?
Wired internet is vaak sneller dan WiFi en mogelijk ligt er maar 1 ethernet-kabel in huis waar nu de PC op aangesloten zit. Eigenlijk wil je de PC dus als "repeater" gebruiken maar hiermee werk je jezelf wel in de nesten omdat je in een dergelijke setup vaak geen zaken als port-forwarding etc. kan realiseren. Voor eenvoudig browsen en mail checken is het allemaal niet zo'n probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2016 22:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeEindbaas
zetje01 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:49:
Ik wil een game die ik speel over streamen naar de laptop. Ik gebruikt daarbij deze tutorial: YouTube: 2 PC Streaming Setup - Lag Free Stream without Capture Card en alles gaat dus eindelijk prima qua instellen op dat ik die melding krijg... (en internet het dus niet doet)
MAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:49:
Aangenomen dat je een versie van Windows hebt, zal je moeten zoeken op "Internet Connection Sharing". Ik weet namelijk niet wat je bedoelt (of hebt gedaan) met "alles ingesteld qua netwerk adapters".
Zie het bericht hierboven welke tutorial ik volg:
1. Go to Ethernet adapters by rick-clicking on your internet connections → Open Network and Sharing Center → Change Adapter Settings
2. Share the connection of your primary Ethernet adapter by right-clicking on primary adapter → Properties → Sharing → Enable Sharing and specify adapter which is connected to the stream PC
3. Set an IP address for your secondary Ethernet adapter outside of the range of your primary adapter, i.e. 192.168.137.1 by right-clicking on secondary adapter → Properties → Internet protocoll version 4
4. Set Subnet mask (i.e. 255.255.255.0) and DNS Server (i.e. 192.168.0.1). These should match the status from your primary adapter!

-----

1. Obtain IP and DNS Server automatically
2. Write down IP address of stream PC

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
lol, wat een zever tutorial :)
1) als 1 van beide netwerkkaarten gigabit is, hebt ge al gene crossover nodig (maar het kan geen kwaad)
2) als ge ICS opzet (stappen 1 en 2) moet ge verder niets meer aanpassen aan de netwerksettings op die pc (3 en 4 dus niet doen)
3) de andere pc moet gewoon op dhcp blijven staan

• DeEindbaas
PerfectPC schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:05:
lol, wat een zever tutorial :)
1) als 1 van beide netwerkkaarten gigabit is, hebt ge al gene crossover nodig (maar het kan geen kwaad)
2) als ge ICS opzet (stappen 1 en 2) moet ge verder niets meer aanpassen aan de netwerksettings op die pc (3 en 4 dus niet doen)
3) de andere pc moet gewoon op dhcp blijven staan
Op mijn moederbord zit:
Dual Gigabit LAN controllers 2*Marvell88E8056® PCIe Gigabit LAN controller featuring AI NET2

Dus dan zeg jij dat ik met een gewone UTP kabel dit ook moet kunnen en dan hoef ik alleen netwerk op share te zetten?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Zo te lezen heb met die cross-cable een apart "netwerk" tussen jouw pc en de laptop. Dan moet je daarop wel hard ip-adressen op gaan instellen, want ik ga er vanuit dat jouw pc geen dhcp-server is en dus niet automatisch een ip-adres aan jouw laptop geeft.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• PerfectPC
Dreamwire schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:10:
Dus dan zeg jij dat ik met een gewone UTP kabel dit ook moet kunnen en dan hoef ik alleen netwerk op share te zetten?
jup
Onbekend schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:11:
Zo te lezen heb met die cross-cable een apart "netwerk" tussen jouw pc en de laptop. Dan moet je daarop wel hard ip-adressen op gaan instellen, want ik ga er vanuit dat jouw pc geen dhcp-server is en dus niet automatisch een ip-adres aan jouw laptop geeft.
dat veronderstel je verkeerd ;)

[ Voor 22% gewijzigd door PerfectPC op 29-06-2016 23:15 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik snap niet helemaal wat je nou van plan bent, maar als je de twee NICs in je PC bridget (in Windows heet dat "verbindingsbrug maken" of zo) dan zit je laptop in hetzelfde thuisnetwerk en krijgt hij een IP van je router.

Je kunt dat zien als een softwarematige switch in je PC.

Je hebt geen crossoverkabel nodig want het is 2016 en alle NICs hebben Auto MDI-X.

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 29-06-2016 23:17 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• DeEindbaas
PerfectPC schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:13:
[...]

dat veronderstel je verkeerd ;)
Ik heb nu gedaan wat jij zegt:

- Normale UTP kabel in de 2de adapter andere einde in de laptop
- Alles op "standaard" gezet weer dat het 'automatisch' word toegewezen.
- En op de PC ingesteld dat andere netwerkgebruikers mogen verbinden...

Maar dan zegt hij geen internet toegang...

• DeEindbaas
Compizfox schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:15:
Ik snap niet helemaal wat je nou van plan bent, maar als je de twee NICs in je PC bridget (in Windows heet dat "verbindingsbrug maken" of zo) dan zit je laptop in hetzelfde thuisnetwerk en krijgt hij een IP van je router.

Je hebt geen crossoverkabel nodig want het is 2016 en alle NICs hebben MDI-X.
Ik wil precies hetzelfde als op de tutorial?... Ik wil dus op de PC gamen en mij laptop gebruiken om te streamen...

• PerfectPC
Compizfox schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:15:

Je hebt geen crossoverkabel nodig want het is 2016 en alle NICs hebben MDI-X.
dat is inderdaad ook een optie (op voorwaarde dat de upstream adapter geen wifi is)

• PerfectPC
Dreamwire schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:15:
[...]

Ik heb nu gedaan wat jij zegt:

- Normale UTP kabel in de 2de adapter andere einde in de laptop
- Alles op "standaard" gezet weer dat het 'automatisch' word toegewezen.
- En op de PC ingesteld dat andere netwerkgebruikers mogen verbinden...

Maar dan zegt hij geen internet toegang...
ok, dat zou moeten werken nochtans.
1) is er connectiviteit (branden de ledjes op de nic en zegt windows dat er een kabel in zit)
2) kijk na of de 2e nic op de pc 192.168.137.1 ingesteld heeft gekregen door ICS
3) kijk na of de laptop een ip adres heeft gekregen

• DeEindbaas
PerfectPC schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:21:
[...]

ok, dat zou moeten werken nochtans.
1) is er connectiviteit (branden de ledjes op de nic en zegt windows dat er een kabel in zit)
2) kijk na of de 2e nic op de pc 192.168.137.1 ingesteld heeft gekregen door ICS
3) kijk na of de laptop een ip adres heeft gekregen
1. Ledjes branden, check.
2. Nee, als ik op de laptop naar het IP kijk krijg ik terug: 169.254.231.249 en ik heb hem ingesteld op: 192.168.71.254

Dus wat gaat hier al mis?

• PerfectPC
Waarom sla je vraag 2 over en ben je koppig om de laptop niet op dhcp te laten staan?

• DeEindbaas
PerfectPC schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:43:
Waarom sla je vraag 2 over en ben je koppig om de laptop niet op dhcp te laten staan?
DHCP ingeschakeld: Ja zegt de laptop...

sorry dat ik dit niet erbij vermelde.
Pagina: 1