Vraag

Anoniem: 788063

Topicstarter
Hallo allen,

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit alleen een forum is voor 'techneuten'': dat ben ik namelijk niet. Maar het leek me wel handig juist hier mijn vraag te stellen. Als ik hier fout zit, laat gerust weten.

Probleem
Ik heb net de Sony 32WD759 aangeschaft, een tv uit 1 van de nieuwe series van Sony van 2016. En ja, waarschijnlijk onvoorstelbaar: maar het is mijn eerste flatscreen. ;)
Als ik in het menu onder instellingen naar de klok/timer-instellingen ga, staan daar de datum en tijd, en die kloppen niet (1 jan 2016 en 00.00 uur) en die zijn alleen maar aan te passen als ik kies voor handmatige instelling. Dat wil ik niet, wil automatisch, zodat winter- en zomertijd gewoon ook automatisch worden aangepast.
Sony geeft aan dat dit in een volgende software-update wordt meegenomen, maar even googlend lijkt het erop dat dit probleem (en andere klok/timer-problemen) er al langer is. Dus ik heb twijfels of ze hier wel echt iets mee gaan doen. (Kreeg die indruk ook door de manier waarop e.e.a. bij Sony ging nadat ik hier melding van maakte, maar dat terzijde.)

Nb: eerst kon ik ook niet kiezen tussen auto/handmatig (optie was niet te selecteren), maar na een reset naar fabrieksinstellingen kan dat nu wel. (Sony gaf hierover aan dat een tijdelijke oplossing hiervoor is, om van land te veranderen en Belgie in te stellen. Dit hebben ze vaker geadviseerd vertelde Sony, maar dat vond ik een B-oplossing.)

Mijn situatie:
- Provider dig. tv: Ziggo
- Digitaal ontvangst via ontvanger Humax 5300c (Hierdoor dacht ik dat de tv 'denkt': 'Ik hoef mijn tijd niet kloppend te hebben want de tijd komt via de Humax wel door'. Maar leverancier geeft aan dat de 43 inch van deze tv in zijn winkel het probleem ook heeft, en daar zit geen ontvanger tussen.)
- Aangesloten op het internet (Wifi-Ziggo, de tv bij leverancier ook trouwens op een netwerk aangesloten).
- Geen coax van Humax naar tv, want ik verwacht dat ik geen analoog meer kijk.
- Laatste software-update is geinstalleerd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een aantal fora en enigszins gelijksoortige vragen plus de antwoorden hierover te hebben gelezen, nu niet meer zeker weet of het 'normaal' is dat datum en tijd niet kloppen plus niet in te stellen zijn als je 'automatisch' ingesteld hebt staan. Leverancier denkt dat het moet werken en vindt het raar dat Sony zoiets niet goed krijgt. Ik ook.
Is het euvel jullie misschien bekend en is het gewoon echt wachten op een software-update? Of heeft iemand anders dit mankement ook? Of?.....

Alvast dank. _/-\o_

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 788063 op 29-06-2016 22:24. Reden: foutje in Humax type]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee