Toon posts:

USB met Tv-out???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Bestaat er zoiets als een usb device met een tv-out? Ik heb namelijk een mooie laptop en nu wil ik die gebruiken voor filmpjes te kijken maar ik kan m niet opendraaien...is van mijn baas...hehe..

Nu ben ik dus op zoek naar een USB device zodat ik een tv-out krijg...

Ik hoop dat dit er is...hellup..

Ik hoor t wel..

CU Chopper

Verwijderd

USB is 12 Mbit (1,5 mb/sec)
Video is 25 fps
1,5*1024/25=61,44 kb per beeldje, dat is dus veel te weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Met andere woorden....mijn vraag is onzin??? :'( :'(

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dazzle Digital Video Creator / Fast Mulitmedia Clipmaster heeft een TV-Out (en TV-in). Is eigenlijk hetzelfde app. onder een andere naam.
Kan ook real-time MPG encoden, maar da's uiteraard een bijzaak :)

http://www.dazzle.com/products/vidcr.html

of

http://www.fastmultimedia.nl/html/clipmaster.htm

Kost circa 500 piekies, maar dan kan je wel fillumpies kijken op je TV en DVD's en Videobanden converteren naar MPEG-1 / VCD :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Thnx...ik zal eens ff kijken of dat is wat ik zoek.....mochten er nog ander suggesties zijn dan hoor ik ze graag

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 08:45 schreef Chopper het volgende:
Met andere woorden....mijn vraag is onzin??? :'( :'(
Niet helemaal, MPEG1 lukt misschien een beetje, maar DivX gaat nooit lukken, er zijn nog geen hardwarecodecs voor.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 09:02 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Niet helemaal, MPEG1 lukt misschien een beetje, maar DivX gaat nooit lukken, er zijn nog geen hardwarecodecs voor.
Kan deze opmerkingen door meerdere mensen bevestigd worden....ik wil het inderdaad gebruiken voor divx te bekijken....maar als dit niet mogelijk is dan.....sniksnik

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 26 juni 2001 09:02 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Hmmmmm. ff niet aan DivX gedacht..... Dat gaat inderdaad niet lukken. Het formaat werd bij mij niet door de player begrepen.... sorry

Vraag aan je baas een nog coolere laptop. Eentje met TV-out :) , dan ben je er ook

Verwijderd

Dus dit wil zeggen dat als je een beer van een videokaart koop deze alles decodeert ipv de processor !?!? Ik dacht nochtans dat de processor alles decodeerde en de hardware enkel was voor het displayen (geen hardware acceleratie), maar ik kan natuurlijk verkeerd zitten.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 26 juni 2001 09:07 schreef --TranSie-- het volgende:
Dus dit wil zeggen dat als je een beer van een videokaart koop deze alles decodeert ipv de processor !?!? Ik dacht nochtans dat de processor alles decodeerde en de hardware enkel was voor het displayen (geen hardware acceleratie), maar ik kan natuurlijk verkeerd zitten.
Idd, zonder HW accel. doet de CPU alles.
Maar da's ook geen probleem meer, met de huidige CPU snelheden.

Verwijderd

De processor decodeert het en stuurt het dan naar de videokaart, zodat die het op je beeldscherm/tv zet. die videokaart moet dus wel voldoende bandbreedte hebben. als je je desktop op de tv wilt weergeven (1024*768, 16-bits, 50 Hz) is dat dus 1024*768*2*50=75 MB/s en dat haalt USB niet

Verwijderd

In spellen doen de kaartjes van nvidia het meeste werk, transform & lightening & het op het scherm laten zien & triangle setup
cpu doet het niet-visuele werk...

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 09:13 schreef BlaTieBla het volgende:

[..]

Idd, zonder HW accel. doet de CPU alles.
Maar da's ook geen probleem meer, met de huidige CPU snelheden.
/offtopic
Persoonlijk was ik dus al een hele tijd op zoek hoe ik TOCH die hardware-decodering aan de praat kan krijgen, heb namelijk maar een brak amd-300'tje.
/offtopic

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 09:14 schreef Eman het volgende:
De processor decodeert het en stuurt het dan naar de videokaart, zodat die het op je beeldscherm/tv zet. die videokaart moet dus wel voldoende bandbreedte hebben. als je je desktop op de tv wilt weergeven (1024*768, 16-bits, 50 Hz) is dat dus 1024*768*2*50=75 MB/s en dat haalt USB niet
Je moet 25 fps nemen, niet 50 Hz en het mooiste is als je het als MPEG1 naar je tv stuurt, die snapt dan meteen wat hij ermee moet doen. De enige oplossing is divx realtime naar mpeg decoderen, maar dan mag je een paar flinke processors hebben en dat zit niet in een laptop.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op dinsdag 26 juni 2001 09:18 schreef --TranSie-- het volgende:

[..]

/offtopic
Persoonlijk was ik dus al een hele tijd op zoek hoe ik TOCH die hardware-decodering aan de praat kan krijgen, heb namelijk maar een brak amd-300'tje.
/offtopic
Tsja, da's creatief met de soldeerbout aan de slag vrees ik

Verwijderd

Anders gebruik je toch die Televiewer van Trust?
De beeldkwaliteit is dan wel niet ideaal, maar het is volgens mij de enige mogelijkheid die er is in jouw geval.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie advies maar ik denk dat ik toch een andere oplossing moet verzinnen.

Waarschijnlijk een standalone systeempje bouwen voor divx af te spelen.....zijn er suggesteis welk systeem ik dan nodig heb?

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 09:28 schreef BlaTieBla het volgende:

[..]

Tsja, da's creatief met de soldeerbout aan de slag vrees ik
Hmmz, .. krijg ik nooit klaar :D

Verwijderd

er kan nooit video signalen door een USB poort gaan simpelweg doordat de USB poort niet genoeg data tegelijker tijd kan sturen (12mbit ofzo). Het kan dus gewoon niet met goede kwaliteit!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 09:39 schreef sjorsie het volgende:
er kan nooit video signalen door een USB poort gaan simpelweg doordat de USB poort niet genoeg data tegelijker tijd kan sturen (12mbit ofzo). Het kan dus gewoon niet met goede kwaliteit!
Had ik al gezegd hoor (8>
Pagina: 1