Namaak MagSafe 2 adapter gekocht? (Nederlandse webshop)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
Hi All,

Nadat de kabel van mijn adapter uit elkaar begon te vallen, heb ik afgelopen zondag bij een Nederlandse webshop een 'Originele' MagSafe 2 adapter gekocht.

Ik heb het product vandaag in gebruikt genomen. In eerste instantie zag het product er goed uit; Er staat netjes een Apple Logo en 'Designed By Apple in California' op, en de pin waar de NL-stekker op geschoven wordt is van metaal. Echter, inmiddels ben ik er 90% zeker van dat ik een namaak te pakken heb, zeker na vergelijking met 2 originele 85w MagSafe 2 adapters.

Wat me eerst opviel:
- Het lampje op de kabel blijft meer dan een minuut branden nadat de kabel uit de laptop getrokken is. Op de originele adapter gaat het lampje direct uit.

Maar naar verdere inspectie zijn er meer dingen die niet kloppen:
- De Nederlandse stekker is net iets witter dan het plastic van de rest van de voeding. De plastic van de voeding is net iets geler dan (zelfs mijn oude) originele adapter.
- Het lampje gaat direct aan nadat de kabel in de laptop gestoken is. (Bij de originele adapter duurt dat 1 seconde)

Daarnaast is het allemaal net wat minder goed gebouwd dan de originele adapters. Bij de originele adapters is echt alles strak, recht, symmetrisch, goed aansluitend, etc. Bij deze:
- De Nederlandse stekker sluit net niet netjes aan.
- In de stekker zit een stikkertje net een tikkie scheef.
- Wat grote naden om het kabeltje heen.
- De 'pootjes' om de kabel omheen te wikkelen hebben aan de ene kant meer ruimte dan aan de andere kant.
- De poortjes 'schuren' net een beetje bij het openklappen.

Wat denken jullie? Heb ik een namaak te pakken?

[ Voor 5% gewijzigd door TumbleCow op 30-06-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24
Ten eerste ga met je originele lader naar de plek waar je hem gekocht hebt. Als dat onder drie jaar valt heb je soms garantie op de breuk.

Bij de "neppe" hoe is het gewicht. Even zwaar of een stuk lichter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
Pendora schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:39:
Bij de "neppe" hoe is het gewicht. Even zwaar of een stuk lichter?
Helaas is macbook en de lader inmiddels meer dan 3 jaar oud; 2012 rMBP. :)

Het gewicht is goed.

Ik krijg zojuist het volgende net bericht van de webshop. Dit is nog voordat ik dit probleem bij ze aangekaart heb:
We hebben gemerkt dat er iets niet goed gegaan is met de levering van MagSafe 2 – 85W adapter naar ons toe.
De MagSafe adapter lijkt op een aantal punten af van originele adapters en daarom denken we dat het niet een originele is.

Daarom willen we u ook vragen om niet de adapter te gebruiken tot we iets meer weten. We verwachten dat dit uiterlijk maandag zal zijn.

Excuses voor het ongemak.
Dat is zonder meer netjes. Nu maar eens kijken wat er uit komt, en hoe ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:01
TumbleCow schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:15:
Hi All,

Nadat de kabel van mijn adapter uit elkaar begon te vallen, heb ik afgelopen zondag bij een Nederlandse webshop een 'Originele' MagSafe 2 adapter gekocht.

Ik heb het product vandaag in gebruikt genomen. In eerste instantie zag het product er goed uit; Er staat netjes een Apple Logo en 'Designed By Apple in California' op, en de pin waar de NL-stekker op geschoven wordt is van metaal. Echter, inmiddels ben ik er 90% zeker van dat ik een namaak te pakken heb, zeker na vergelijking met 2 originele 85w MagSafe 2 adapters.

Wat me eerst opviel:
- Het lampje op de kabel blijft meer dan een minuut branden nadat de kabel uit de laptop getrokken is. Op de originele adapter gaat het lampje direct uit.

Maar naar verdere inspectie zijn er meer dingen die niet kloppen:
- De Nederlandse stekker is net iets witter dan het plastic van de rest van de voeding. De plastic van de voeding is net iets geler dan (zelfs mijn oude) originele adapter.
- Het lampje gaat direct aan nadat de kabel in de laptop gestoken is. (Bij de originele adapter duurt dat 1 seconde)

Daarnaast is het allemaal net wat minder goed gebouwd dan de originele adapters. Bij de originele adapters is echt alles strak, recht, symmetrisch, goed aansluitend, etc. Bij deze:
- De Nederlandse stekker sluit net niet netjes aan.
- In de stekker zit een stikkertje net een tikkie scheef.
- Wat grote naden om het kabeltje heen.
- De 'pootjes' om de kabel omheen te wikkelen hebben aan de ene kant meer ruimte dan aan de andere kant.
- De poortjes 'schuren' net een beetje bij het openklappen.

Wat denken jullie? Heb ik een namaak te pakken?
Waarom heb je niet gewoon een oplader bij Apple gekocht? Dan weet je toch zeker dat 'ie echt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volkan1984 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:49:
[...]

Waarom heb je niet gewoon een oplader bij Apple gekocht? Dan weet je toch zeker dat 'ie echt is?
Ik mis inderdaad de grootste indicatie wat aangeeft of hij echt of nep was, hoeveel koste de adapter? want ze zijn allemaal minimaal de prijs van de Apple Store of duurder.

Iets zegt mij dat deze vast een paar tientjes goedkoper was. (kan het natuurlijk mis hebben).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-06 11:35
Welke reactie heb je gisteren gekregen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
Van de webshop;
Ik wil je gaan crediteren. De magsafe adapter is niet goed. De adapter hoeft niet retour.
Mijn excuses hiervoor.

Ik ben nu bezig met de leverancier om dit verder uit te zoeken wat er gebeurd is met deze adapters.

Nog bedankt voor je bevindingen.
En nogmaals; Ze hebben zelf aangegeven dat ze indicaties hadden dat de adapter nep was, nog voordat ik zelf ging klagen. Blijft niet handig, maar ik vind de afhandeling netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-06 11:35
zeker netjes. Ook de terugkoppeling. Al mag je dat ook wel verwachten van een leverancier...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

ronaldmathies schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:09:
Ik mis inderdaad de grootste indicatie wat aangeeft of hij echt of nep was, hoeveel koste de adapter? want ze zijn allemaal minimaal de prijs van de Apple Store of duurder.

Iets zegt mij dat deze vast een paar tientjes goedkoper was. (kan het natuurlijk mis hebben).
Ik zat er naast toen TumbleCow zijn adapter in gebruik nam, en het lampje dat aanbleef nadat de adapter uit het stopcontact was gehaald was een cue om verder te onderzoeken.

De adapter was goedkoper (weet de prijs niet exact) maar daarbij werd door de webshop de kanttekening gemaakt dat het om bulk ingekochte adapters zou gaan, dus zonder doosje, boekje, etc. Hiermee verklaren ze de lagere prijs van een Apple product.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Booster schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:07:
[...]
De adapter was goedkoper (weet de prijs niet exact) maar daarbij werd door de webshop de kanttekening gemaakt dat het om bulk ingekochte adapters zou gaan, dus zonder doosje, boekje, etc. Hiermee verklaren ze de lagere prijs van een Apple product.
Dat is een mythe -- die bestaan niet. Apple verkoopt niks in bulk op die manier.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:09:
Dat is een mythe -- die bestaan niet. Apple verkoopt niks in bulk op die manier.
I know :) maar gezien het opzich niet vreemd is voor grote bedrijven om zaken in bulk te verkopen (sommige consumenten weten dit) ziet de lagere prijs er op dat moment als 'realistisch' / 'verklaarbaar' uit.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:09:
[...]

Doen ze wel.
Er zijn diverse Apple-accessoires die ook een bulk-lijn hebben en verpakt worden in een simpel zakje.
Deze zijn in eerste instantie bedoeld als vervanging van een kapot retail product, maar kunnen ook ingekocht worden door retailers.
Media Markt is bezig met een pilot voor het aanbieden van bulk lightning kabels.
TumbleCow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:11:
[...]
Ik krijg zojuist het volgende net bericht van de webshop. Dit is nog voordat ik dit probleem bij ze aangekaart heb:

[...]

Dat is zonder meer netjes. Nu maar eens kijken wat er uit komt, en hoe ze het oplossen.
Het is netjes. Maar eigenlijk niet meer dan logisch.
Die neppe MagSafes blijken in de praktijk ook niet de meest veilige adapters te zijn.
En een nep product als origineel verkopen is voor een webshop niet handig als vervolgens het huis van een klant afbrand. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Wootism op 08-07-2016 08:51 ]

Pagina: 1