Toon posts:

Draadloos qwerty toetsenbord met US layout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is altijd lastig, om in Nederland een US layout qwerty toetsenbord te kopen. Vooral als de pricewatch niet betrouwbaar is in dat opzicht. Het onderstaande toetsenbord is namelijk volgens de pricewatch US, maar als je vervolgens een aantal shops opent, dan staat er: Let op, dit toetsenbord heeft een NL layout.

Wie heeft er een tip welke webshop een gegarandeerde US layout kan leveren, gelijk of ongeveer gelijk aan het volgende toetsenbord:

pricewatch: Logitech MK270 Qwerty

Muis mag erbij zitten, hoeft niet. Full size mag, hoeft niet. Toetsen bij voorkeur chiclet/scissor, maar dan wordt de vijver heel klein om uit te vissen.

Voor de duidelijkheid:
US layout --> brede linkershift en brede platte enter, ook wel eens ANSI layout genoemd.
NL layout --> smalle linkershift en smalle hoge enter, ook wel eens ISO layout genoemd.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
De enige toetsenborden waar het echt altijd goed gaat met de juiste layout zijn die van OEM's om dat hun part numbers ook daadwerkelijk de layout reflecteren. Apple's oudere bluetooth toetsenbord (voor dat ze naar de ultradunne butterfly gingen) is daar een goed voorbeeld van.

Je zou kunnen kijken of je van Dell, HP, Apple, Microsoft of IBM een kan scoren.

Deze ranzige witte: pricewatch: Microsoft Wired Keyboard 200 for Business (US Int) Wit is dan niet draadloos, maar wel een voorbeeld van hoe ze genoemd worden zonder dat de specs er goed bij staan. Ze zijn er wel, maar ze worden slecht gelabeld en bij de Logitech/Trust/enz types worden ze maak heel markt-specifiek gebouwd zodat je borden voor een ander land minder makkelijk kan krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door johnkeates op 29-06-2016 20:21 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:07

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste waar ik aan denk, is Rapoo. Die hebben allemaal scissorswitch toetsenborden met ANSI layout. Ik heb er 1 met touchpad/numpad combi, maar er zijn ook zonder of alleen numpad of touchpad. Simpel filtertje op Rapoo in de Pricewatch.

Zo moeilijk is het toch niet om wat te vinden? Heb je überhaupt wel verder gekeken dan het brakke Logitech? Want als je je daar op beperkt, ga je niets vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Rapoo is inderdaad wat ik nu heb, maar de verbinding is niet heel betrouwbaar. Vaak valt deze weg.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:07

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar heb je de ontvanger en hoe ver zit je er vandaan? Nog iets tussen? Heb je veel wireless netwerken in de omgeving? Ik heb namelijk weinig tot geen problemen, met de ontvanger aan de voorkant. Zou ik 'm achterin m'n PC steken, tja, dan doet-ie 't zo goed als niet. Maar dat is dus ook logisch met de behuizing in de weg en alle elektronische storing ervan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de Rapoo 8900P gegaan. Beetje prijzig en een kleine gok mbt de connectivity, maar tot nu toe werkt het prima.

Overigens redelijke verwarrend: In de pricewatch staat deze variant met een ISO layout, terwijl ik toch echt de ANSI variant heb ontvangen (gelukkig!). Bij CoolBlue.

Schijnbaar levert Rapoo ook ISO layouts, wellicht in andere landen.
Pagina: 1