Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:15
Ik heb een heel stom probleem waar ik niet uit kom, wie kan me helpen?

De set-up:
Ik heb een Samsung JS8000L TV en op de One Connect Mini zijn via HDMI aangesloten: Een DVD speler, Een UPC mediabox en een Mede8er X3D mediaspeler. De Toslink loopt naar een Sony STR-DE875 receiver. Op deze versterker is een Bose Acoustimass 10 setje aangesloten.

Het probleem:
Ik krijg alleen stereo van/op de apparatuur, maar geen DD5.1/DTS. (negeer de UPC mediaspeler maar even, want die heeft volgens mij geen DD5.1/DTS). Ook als ik een USB stick met daarop DD5.1 content in de TV prik (USB3 slot aan achterzijde van de TV), speelt die alleen stereo af.

Het gekke:
Trek ik de Toslink uit de One Connect Mini en sluit ik deze rechtstreeks aan op de apparatuur, dan heb ik op elk apparaat DD5.1/DTS. De Toslink setting op deze apparatuur = passthrough.

Wie kan me vertellen welke instelling ik op de TV, de versterker en eventueel op de apparatuur moet maken, zodat mijn versterker automatisch DD5.1/DTS gaat afspelen via de One Connect Mini.

<GoT>Bokkem#2393

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
Nou...dat was snel opgelost: HD Audio op TV uitzetten, omdat m'n STR dat niet ondersteund.
Topic kan dicht.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:58
Zeg die Mede8er X3D is die nog wel nodig. Heb deze tv ook en gebruik de ingebouwde mediaspeler. De meeste film bestanden spelen goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

bokkem schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:46:
Nou...dat was snel opgelost: HD Audio op TV uitzetten, omdat m'n STR dat niet ondersteund.
Dat is wel een rare. Optisch ondersteunt niet eens HD Audio omdat de bandbreedte daarvoor te klein is. Als je HD Audio via optisch wilt versturen wordt de core van de track gepakt wat gewoon DTS dan wel DD is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
jaaoie17 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:02:
Zeg die Mede8er X3D is die nog wel nodig. Heb deze tv ook en gebruik de ingebouwde mediaspeler. De meeste film bestanden spelen goed af.
In principe niet, maar in de Mede8er zit een 2TB HDD en ik heb geen zin om die data over te zetten.
Hij staat me niet in de weg ofzo.

De ingebouwde mediaspeler ziet overigens geen externe ondertitels (.SRT) en content met een file/folder structuur (BDMV ,VIDEO_TS) trekt hij uit elkaar. Of ik doe iets verkeerds.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
FeaR schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 03:22:
[...]

Dat is wel een rare. Optisch ondersteunt niet eens HD Audio omdat de bandbreedte daarvoor te klein is. Als je HD Audio via optisch wilt versturen wordt de core van de track gepakt wat gewoon DTS dan wel DD is.
Voor HD Audio moet je de HDMI ARC pakken lijkt me.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:58
bokkem schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

In principe niet, maar in de Mede8er zit een 2TB HDD en ik heb geen zin om die data over te zetten.
Hij staat me niet in de weg ofzo.

De ingebouwde mediaspeler ziet overigens geen externe ondertitels (.SRT) en content met een file/folder structuur (BDMV ,VIDEO_TS) trekt hij uit elkaar. Of ik doe iets verkeerds.
Externe srt's lukt me wel, tenminste wel via universal media server.
Pagina: 1