Toon posts:

Router van oude PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude celly300a + mobo + 256meg ram liggen. Nou had ik eens in een topic gelezen dat iemand hier in zo'n coole 19" kast een router van heeft gebouwd (of in ieder geval van pc onderdelen). Nou wil het ook nog eens het geval zijn dat we een kabelverbinding hebben en die maar op 1 pc kunnen gebruiken (nog niet met sharing bezig geweest, wel een netwerk liggen) Wie weet of het mogelijk is een router te maken van deze spullen, en zo ja, hoe werkt dat precies, wat heb ik nodig en wat gaat dat +/- kosten?

Alvast bedankt

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:25
tuurlijk gaat dat wel

kast heb je wel neem ik aan?
cheapass vidkaartje.
monitor eventueel.
2 nic's erin+hub+linux/windows met winroute.
paar meter utp kabel en hup je hebt je router
voor verdere uitleg use the search over routen.

wel beetje overkill pc voor routen maarja.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Helemaal mee eens. Als je met die onderdelen een router gaat bouwen krijg je denk ik een negatieve load!

Als ik jullie was had ik er meteen een webservertje, ftp servertje en een }:O op geknald!

Dus cheap-ass videokaartje en een leuke HD, iets van 10GB ofzo... oh yah, en een kastje natuurlijk, maar om nou een 19" rack bij je thuis neer te zetten is misschien een tikkie overdreven ;)

Verwijderd

Kan je een leuke gameserver van maken :9

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:39

Hoicks

Techno!

Daar kun je wel wat leuks mee., Waarom maak je er geen router/ftp/webserver/mp3/divxz speler van?

Verwijderd

Is indd zwaar overkill voor een routertje, ik gebruik zelf een K5 133, 64mb edo, 1,2gb + 1,7gb en Win NT 4 erop als routertje met winroute en dat werkt perfect.( en dan draaid er ook nog een FTP server op ).

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Op de HCC dagen heb ik een mooie router gekocht.

Een Digital kastje (40x40x10cm ongeveer) met ingebouwde nic en vidkaart en 1 pci slot. Daarin m'n Digital nic van UPC in gedaan en er RedHat opgezet. Nou is het een webserver (met 6 domeinen) een meelserver een ftp een mysql server en een SSH bak. En hij is natuurlijk onze router/firewall.. :)

Het is een p100 32Mb 750Mb HD SCSI... :) Fluisterstil.

• Twynn
  • Laatst online: 27-08 12:41
Voor een router heb je niet meer nodig dan een 386 met 8Mb ram ofzow..

Dus van je oude celly kun je zeker wel een router maken..
Maar zoals al eerder gezegd, maak hem dan ook meteen fileserver etc.. Tja, en hoe het werkt.. Daar heb je weer andere topics over :)

• -=KGK=-
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 10:46
Yup ik heb zelf een p90 2gig met 3 Nics en freesco erop. Snel simpel en veelzijdig.

Aanrader.
http://www.freesco.org

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
uhm, ik heb zelf als Router/virtual drive een Intel P2 400, 2x 40GB met 512MB geheugen.
Deze draaid dag en nacht, en is beschikbaar voor de hele buurt hierzo... zo'n 200man :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 16:06 schreef LindaVanKessel het volgende:

Deze draaid dag en nacht, en is beschikbaar voor de hele buurt hierzo... zo'n 200man :)
Lekker zo een buurman :9

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op dinsdag 26 juni 2001 08:59 schreef Turismo het volgende:
wel beetje overkill pc voor routen maarja.
Trapt ie er toch 16 mb in, ff underclocken, een 500 mb hd'tje + 14" monitortje in en dan freesco d'rop en draaien maar... :+

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Als je hem alleen als router wilt gebruiken verpats je dat ding en koop je voor heel weinig geld een 486, zet er freesco op en klaar is kees, verdien je er nog aan ook. Geen zin om te verkopen? Ik ruil hem wel met een 486 hier met freesco :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, okee, dikke overkill dus. Maar goed, ik heb wel ervaring met computers en hardware en alles, maar van servers en dergelijke snap ik (tot nu toe nog) de ballen. Ik ga dus van dat ding ook nog een ftp server maken, dat lijkt me wel cool, en dan ook nog maar een halflife server derop ofzo. Dat lijkt me een cool ID. Wie zou mij uitleg kunnen geven of een link waar staat hoe je een FTP server kan maken?

PS ik ben redelijk nieuw hier en ik weet niet waar }:O op slaat, wie kan mij dat ook ff uitleggen?

• Twynn
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op woensdag 27 juni 2001 09:01 schreef Superdude het volgende:

Wie zou mij uitleg kunnen geven of een link waar staat hoe je een FTP server kan maken?
Een FTP server maak je niet.. Da's gewoon een kwestie van een programma installeren.. En dit hangt dus weer af van het OS dat je gebruikt.. Als je een windows-versie gaat gebruiken zijn hier genoeg freeware programma's voor te vinden die heel simpel te installeren zijn.. Als je NT of Windows 2000 installeert, kun je ook nog IIS gebruiken, dan heb je een FTP en webserver..

Als je linux gebruikt, zit er standaard ook een FTP server programma bij..
PS ik ben redelijk nieuw hier en ik weet niet waar }:O op slaat, wie kan mij dat ook ff uitleggen?
http://www.tweakers.net/reviews/123

Verwijderd

Als ftp server bevalt bulletproof mij erg goed! Verder is het idd zonde om van deze pc een router te maken, je kunt beter een 486 kopen. Met 2 netwerkkaartjes erin + freesco is die prima geschikt voor internetdeling!
Pagina: 1