Alle apparaten op een TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:33
Beste mede-tweakers,

Voor een vergaderruimte ben ik op zoek naar een apparaatje waarmee we ieder apparaat op een groot TV scherm wat aan de muur hangt kunnen aansluiten. Dus of ik nu een tablet, laptop of telefoon verbind, ik zou graag mijn scherm altijd willen projecteren, of bijv. een powerpoint willen laten zien (of het hele scherm).

Nu heb ik gekeken naar een aantal oplossingen:

- Chromecast

Goedkoop, werkt eenvoudig maar je kunt niet je hele scherm van bijv. je computer projecten of een powerpoint. Een tab in Chrome kan weer wel.
Ook is de vraag of je de hele iPhone of iPad kan mirroren.

- Barco ClickShare

Dit lijkt alles te doen, alleen het is erg duur in aanschaf en heb er verder geen ervaring mee. Een investering van 1000-2000 euro vind ik het nu ook niet direct waard.

- Kabels trekken?
Zou kunnen, maar dan heb ik HDMI nodig, VGA, en een converter voor macbook en voor iPad/iPhone en overige telefoons? Worden wel een hoop kabeltjes...

Iemand nog ideetjes? Ik zat zelf ook te denken aan een thin client (usb) in de tv stoppen en dan gewoon alles daarop zetten...en eventueel downloaden van internet als je iets niet hebt. Verbinden met draadloos toetsenbord en muis en klaar.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41

doc

AppleTV?

Werkt met Airplay voor iOS devices en macOS devices

Voor Android en Windows zijn er Apps die airplay ondersteunen.

Of je kan de HDMI verlengen als je een laptop gebruikt/of een switchbox oid

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:33
doc schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:29:
AppleTV?

Werkt met Airplay voor iOS devices en macOS devices

Voor Android en Windows zijn er Apps die airplay ondersteunen.

Of je kan de HDMI verlengen als je een laptop gebruikt/of een switchbox oid
Dankje voor je reactie. Dan heb ik zoiets als http://www.airsquirrels.com/airparrot/ nodig ook volgens mij... hmm, vraag me af of dit vlekkeloos gaat werken.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41

doc

Met een recente macbook heb je niets nodig en kan je gewoon je scherm delen. Ook met iOS zit het gewoon ingebouwd.

Alleen voor de andere zou je idd wel een app nodig hebben. Als er een trial versie is wil ik best even voor je testen hier.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Een Mac(book) ziet een AppleTV als extra/tweede beeldscherm, dus je kunt mirroren of uitbreiden zonder enige moeite. Je kunt zelfs eenvoudig kiezen of je bijv. geluid mee wilt laten streamen of niet.

Via iOS werkt het eigenlijk hetzelfde, alleen is dat óf het gehele scherm mirroren óf vanuit een app (bijv Keynote of Youtube) de AppleTV als output gebruiken. Werkt net zo goed en handig.

Via Windows of Android zul je inderdaad ondersteuning uit specifieke apps moeten halen, deze moeten het Airplay protocol ondersteunen. Gelukkig is dit protocol inmiddels vrij bekend en breed toegepast waardoor ik verwacht dat je daar ook voldoende mee uit de voeten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Is de miracast van microsoft hiervoor geen oplossing? als ik mij niet vergis gaat dat via dlna wat volgens mij door veel apparaten wordt ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:33
Radeoxx schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:22:
[...]

Dankje voor je reactie. Dan heb ik zoiets als http://www.airsquirrels.com/airparrot/ nodig ook volgens mij... hmm, vraag me af of dit vlekkeloos gaat werken.
Ik heb AirParrot op mijn PC. Hoewel tijd niet gebruikt (laatste keer was, zeg, halfjaar geleden) werkt het beeld doorgeven vrij goed. Het geluid is een beetje hit & miss.

Ik kan van het weekend even wat testjes doen als je wilt. Besef wel dat je het nadeel krijgt dat elke (Windows) client de parrot software moet hebben.

Zelf ben ik vooral voorstander binnen vegaderzalen van gewoon kabels trekken. Dan heb je nooit gedoe met verbindingen. Voor draadloze oplossingen moet je dan ook weer WiFi op, wat misschien weer een probleem kan zijn voor gasten. Hetzelfde geldt voor eventuele software moeten installeren.

Op ons kantoor hebben we ook nog een AppleTV staan, daarmee hebben we het gros van de lading afgedekt. Als er iets buiten de boot valt is het dan een kwestie van aan een laptop koppelen, zodat die het signaal weer kan doorgeven.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1