GeForce GTX960M met 4K scherm?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-01 11:32
Beste mensen,

Ik sta op het punt om een nieuwe laptop te kopen maar heb nog 2 opties open waar ik nog niet uit kan kiezen. De twijfel omvat voornamelijk de grafische kaart in relatie tot de beeldschermresolutie. Wellicht dat iemand mij hier van wat feedback kan voorzien.

De laptops waar ik tussen twijfel zijn de Asus N552VX en de Asus UX501VW. Beide hebben ongeveer dezelfde specs, het verschil zit hem voornamelijk in het feit dat de UX501 een UHD (3840x2160) scherm heeft met een GeForce GTX960M grafische kaart. De N552 heeft een FHD (1920x1080) scherm met een GeForce GTX950M kaart. Nu heb ik volgens mij her en der gelezen dat die GTX960M kaart eigenlijk niet voldoende is om het UHD scherm lekker soepel te laten lopen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gebruik:
- photoshop CC
- acad (2d)
- sketchup (3d)

Aangezien de laptop vooral gebruikt zal worden om met mijn opdrachtgevers door het 3d model heen te lopen is het belangrijk dat dit soepel verloopt.

Verdere twijfel is er over het spiegelende scherm van de UX501. Het is vervelend als het scherm te veel spiegelt als ik er met mijn opdrachtgevers omheen zit. Dit probleem heeft de N552 niet.

Mocht ik voor de N552 kiezen dan zal ik het intern geheugen sowieso uitbreiden tot 16GB.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring

Alle reacties

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-01 11:32
Ter aanvullig op mijn post.

De reviews en vragen waarin aangegeven wordt dat die GTX960m niet voldoende is voor een 4k scherm hebben het altijd betrekking op games of videobewerking. Mijn vraag heeft echter betrekking op 3d modeleren en bewegen in Sketchup. Ik kan me voorstellen dat dit minder intensief is dan een 3d game.

Heeft iemand hier ervaring mee?