Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router opnemen in netwerk... om gek van te worden :-)

Pagina: 1
Acties:

• 2dehans
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo,

Ik sta op het punt gewoon een accespoint te gaan bestellen die plug and play is... maar het moet toch lukken met spullen die nog in de " heb ik allemaal over van eerdere pcs samenstellingen" doos :-)

Ik heb via internet via de experiabox. En hierachter zit een switch.
Nu wil ik een oud sitecom 300N modem gebruiken om mijn wifi te versterken op de eerste verdieping.
Tutorial is duidelijk.

bijv.
Experiabox
Ip 192.168.0.1
DHCP range
start 1.92.168.0.1
end: 192.168.0.130
subnet 255.255.255.0

Dat werkt (uiteraard) allemaal.

Sitecom via LAN aansluiten middels utp kabel aan een pc welke niet in netwerk hangt.

Reset ... inloggen 192.168.0.1
Ip omzetten binnen de range maar buiten bereik experia dhcp
voorbeeld
192.168.0.140
DHCP uitzetten in Sitecom
wifi staat standaard aan

Reboot... en zou ik volgens mij in de sitecom moeten kunnen inloggen met gemaakt IPadres.
Dit doet hij niet.

Ik krijg op geen enkele manier verbinding met de sitecom.

Plug ik de sitecom aan de switch in het netwerk dan zie ik het wifi signaal van de sitecom wel.
Inloggen op het wifi signaal lukt niet want ik krijg geen ip adres van de sitecom....

WHY WHY ...

Ik heb het wel werkend gehad maar dat is volgens mij niet de bedoeling.
Ik had op de sitecom WEL de dhcp server aangezet.
Range 192.168.0.140 ~ 200 gegeven.
Sitecom zelf 192.168.0.140
Na reboot kon ik wel een iphone etc of pc verbidingen middels wifi en lan.
Maar dan ook kan ik niet meer in de sitecom setup omgeving inloggen...

Wie heeft een verlossend antwoord 8)7

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je de kabel in de Sitecom in de LAN- of de WAN-poort gestoken?

Verwijderd

je komt inderdaad niet meer in de sitecom setup na instellen, dat is normaal (heb ik hier ook). Dus even goed instellen, dan aankoppelen en klaar.

nadeel van de 300n is dat hij wel 1 beveiligingsoptie voor wifi minder heeft dan de experia box, dus dezelfde wifi naam gebruiken voor beide zenders werkt niet echt lekker.

Als je nu aanpassingen wilt maken moet je hem even resetten met een paperclip in dat resetgat. Althans dat moet ik elke keer doen om hem weer te bereiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 17:12 ]

• 2dehans
thxs idd in de lan ;)

• 2dehans
oooh duidelijk dat ik niet meer in kan loggen....

zal alles nog even nalopen want ik kreeg nog geen ip adres van de experiabox via de sitecom...

de opzet zou iig moeten werken dus....

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:13
heb je nu op de experiabox en op de sitecom de DHCP server aanstaan? want je moet maar één DCHP server hebben in een netwerk.

• 2dehans
@Allen:
Het werkt hoor...
De dhcp idd op de sitecom uitgezet.
aangesloten op de LAN
ik kan niet meer inloggen op het toebedeelde IP adres op de sitecom.
Maar het werkt verder precies zoals op diverse fora staat.

http://computertotaal.nl/...instellen-als-acess-point

Vreemd vind ik wel dat ik niet meer in het modem kan komen zo... dan zou ik hem dus eerst weer moeten resetten naar fab instellingen.

Maar het doel is bereikt.. met oude "meuk" toch een AP ingesteld en wifi signaal uitgebreid.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je het oude ip adres en subnetmasker nog weet kun je natuurlijk even een PC/laptop met de kabel op de lan poort van je switch of sitecom router aansluiten en op die PC even een vast ip adres instellen in dezelfde range:

Zeg dat het ip adres van de sitecom 192.168.3.1 is met subnetmasker 255.255.255.0
Dan stel je op de PC even tijdelijk vast ip adres in op de netwerkadapter met adres 192.168.3.20 en subnetmasker 255.255.255.0 (gateway en dns hoeft even niet)
Vervolgens open je de browser en ga je naar http://192.168.3.1
Log in op de webinterface en pas ip adres aan naar een vast ip adres in de range van wat je router uitdeelt. Reboot device, stel ip adres op PC weer in op DHCP en je zou er nu bij moeten kunnen komen op het nieuw ingestelde ip adres.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

akimosan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:54:
Log in op de webinterface en pas ip adres aan naar een vast ip adres in de range van wat je router uitdeelt. Reboot device, stel ip adres op PC weer in op DHCP en je zou er nu bij moeten kunnen komen op het nieuw ingestelde ip adres.
Even ter aanvulling cq. ter verduidelijking. Het vaste IP moet binnen het gebruikte IP subnet vallen maar buiten de DHCP scope van je DHCP server ;)

[ Voor 34% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-06-2016 15:57 ]

www.google.nl

Pagina: 1