Toon posts:

Maxtor HD haalt partities door elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Na het formateren van C:/ is mijn D:/ leeg gehaald. Dus als C succesvol geformat is, is D: helemaal geformat

conclusie: Mijn HD ziet C voor D aan.

Hoe kan ik dit probleem oplossen??? ik heb al mijn data kwijt van mijn D!! :-(

Specs:
------
Maxtor 40 GB 7200 RMP
Windows 2000 Pro NL

Met vriendelijke groet,
Terayonnetje

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand raad?

Verwijderd

lekker duidelijk :O

Maareuh hoe start hij nu op?
Ik snap er niet veel van moet ik je zeggen

Verwijderd

Een hd die partities door elkaar gaat halen :?
Daar heeft dat ding helemaal geen verstand van. Geen wonder dat er wat mis gaat :P

Enige 'onderdeel' dat echt iets te maken heeft met partities is het besturingssysteem. Niet de hd. Die levert alleen wat opslagruimte.

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Hmm misschien is het zoiets (ik heb geen verstand van win 2000) als dat je een ntfs partitie D: hebt aangemaakt op C:, dus bij formatteren C: gaat D: ook mee??

Of bral ik nu??

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43
heb ik ook es gehad, formatteerde C: en D: was gelijk weg...

alle partities weggooien en opnieuw aanmaken.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, maar ik ben er nooit achter gekomen waar het aan gelegen heeft. Andersom was het ook, dus als je D: formateert, dan was ook mijn C: leeg. En wat ook vreemd is dat hij voor beide partities ook het label instelt zoals ik opgaf na het formateren.

ik heb toen gewoon weer op de bestaande partities geinstalleerd, maar toen kreeg ik hetzelfde probleem een tijdje later weer. Daarna inderdaad de partities verwijderd en opnieuw aangemaakt met Partition Magic, daarna heb ik het probleem niet meer gehad. (even afkloppen!) :)

Waar het naar mijn idee aan gelegen zou kunnen hebben is dat ik ooit 1 keer (wat ik normaal nooit doe) de partities aangemaakt had tijdens de setup van windows 2000. Na het aanmaken van de partities heb ik de setup afgesloten, C: en D: FAT32 geformateerd. (E: en F: waren NTFS)

Maar als iemand een logische verklaring voor dit probleem heeft, dan hoor ik het GRAAG! :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 10:01 schreef ThaMaster het volgende:
Hmm misschien is het zoiets (ik heb geen verstand van win 2000) als dat je een ntfs partitie D: hebt aangemaakt op C:, dus bij formatteren C: gaat D: ook mee??

Of bral ik nu??
een klein beetje! :)

want...
Dat kan niet, want een NTFS partitie wordt in W9x/ME niet gezien als een C: of een D:
Alleen windows NT/2000 zelf kent driveletters toe aan NTFS partities, W9x/ME niet.

Verwijderd

Je hebt je C: schijf als NTFS geformatteerd!
Als je met een floppy opstart word automatisch je D: schijf (die blijkbaar wel FAT geformatterd is) gezien als C: schijf, omdat NTFS onzichtbaar is onder DOS.

Dus even een wijze raad:
Voordat je gaat formatteren eerst even <DIR> intikken! :P

Verwijderd

Is d: misschien een logisch station geweest van starion c: ? volgens mij als je dan een format doet is je logischmsdos station dan namelijk ook weg!?

Scuuzeme voor de brakke Os in het NL taal, maar ik heb al een paar jaar geen Nederlandse Windows van dichtbij gezien :P

Verwijderd

KIP, jij hebt het betere antwoord :) mits z'n c ntfs is dan :)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 26 juni 2001 16:24 schreef KIP het volgende:
Je hebt je C: schijf als NTFS geformatteerd!
Als je met een floppy opstart word automatisch je D: schijf (die blijkbaar wel FAT geformatterd is) gezien als C: schijf, omdat NTFS onzichtbaar is onder DOS.

Dus even een wijze raad:
Voordat je gaat formatteren eerst even <DIR> intikken! :P
You're right. 'k Heb het zelf ook al eens bijna gehad. DIR is idd met stip het handigste DOS-commando ever.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

KIP, 't goede antwoord.

Maar 't kan nog gekker, als je b.v. een 30Gieg in diverse partities hebt gedeeld en de C partitie=NTFS aangemaakt met FDISK van W2K en wat later WIN98 opnieuw wilt installeren, met die heerlijke automagische setup vanaf CDrom en tijdens installatie vraagt, MAG IK DE C FORMATEREN, en je dan, Ja doe maar, als antwoord geeft de hele 30Gieg als C in beslag wordt genomen door Win98. :(

Alle Partities Pleite. (APP failure)

Gelukkig tijdens begin van format kunnen afbreken en het prachtige progje Lost & Found gebruikt, dat na een uurtje of acht 99% van de verloren bestanden terugvond van die andere partities. :)

? weet jij wat.

Pagina: 1