Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 11:53
Mijn vader is op het moment bezig wat vakantiefilmpjes te monteren en editen in Pinnacle Studio 15HD (software lag al jaren op de plank maar het kwam er elke keer maar niet van).

Tot nu toe ging dat allemaal redelijk en heeft hij een aantal projecten gemaakt welke in Pinnacle probleemloos afspeelden. Vandaag zou ik de filmpjes op een USB stick zetten zodat hij ze makkelijk op de TV af kan spelen en mee kan nemen naar vrienden. Tijdens het exporteren naar een bestand kreeg ik echter een encoding error (berekeningsfout) en sloeg het programma muurvast.

Hierna de computer en pinnacle opnieuw opgestart en wanneer ik nu een project open (niet alleen het project wat ik geprobeerd heb op te slaan maar ook de andere projecten die hij gemaakt heeft en zelfs het voorbeeldproject van Pinnacle zelf wat je kunt openen) krijg ik op de tijdlijn alleen maar vraagtekens te zien en bij afspelen is er enkel een blauw uitroepteken te zien. De tijdlijn lijkt verder nog wel intact te zijn zoals mijn vader hem gemaakt heeft en de losse bestanden zie ik gewoon staan (inclusief previewplaatje, resolutieinfo en tijdsduur) Ook wanneer ik een heel ander filmpje probeer te openen dan de .MTS bestanden die van mijn vaders camera afkomen krijg ik alleen dat uitroepteken te zien. Het lijkt er net op of Pinnacle Studio alle codecs 'kwijt' is..... Het kiezen van een andere codec of dit op automatisch laten staan helpt in ieder geval niet.

Heeft iemand een idee wat dit is en belangrijker, hoe dit op te lossen is? Ik heb zelf weinig verstand van het programma en mijn vader volgt gewoon een boek wat hij heeft waar natuurlijk niks over dit probleem instaat. Omdat hij eindelijk een beetje aan dit programma gewend is wil ik ook liever niet naar een nieuwere versie (of een heel ander programma) overstappen.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele tips _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 14:53

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Is het misschien zo dat de paden naar 't ruwe materiaal niet meer bestaan? Dat ie de media niet kan vinden?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 11:53
Lijkt mij niet, de bronmaterialen staan gewoon nog in dezelfde map als ze altijd gestaan hebben (op de interne HDD). Ik zie de bronbestanden ook gewoon nog staan met previewplaatjes enzo erbij. Maar kan je dat ergens aanpassen/checken?