Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ga binnenkort een weekje op outdoor vakantie. In het ongunstigste geval hebben we dan een week geen toegang tot elektriciteit. Voor nood heb ik een powerbank liggen, maar daarmee laadt mijn telefoon maar driekwart op. Ik ben dus op zoek naar een krachtige powerbank waarmee ik mijn telefoon een aantal keren volledig kan opladen.

Heeft iemand tips voor een goede powerbank? Ik kan natuurlijk alleen naar het aantal mAh kijken, maar wellicht zijn er andere dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 09:51
Een mede-Tweaker heeft bij 'de buren' van FOK een uitgebreide powerbank test gedaan: http://frontpage.fok.nl/r...cb08012f978d0daaa00e5d727

Zelf heb ik goede ervaringen met de Xiaomi powerbanks (https://tweakers.net/prod...xiaomi-powerbank/reviews/) en Cube Array powerbanks (pricewatch: Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ok thanks, die heb ik even doorgelezen. De 2 powerbanks die jij noemt zijn zo te zien minder goed verkrijgbaar, maar zo te zien zijn er wel alternatieven of bestel uit china methodes :)

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe vaak ik mijn telefoon (sony z3c) kan opladen met een 10000mah powerbank. De batterij van mijn sony z3c heeft een capaciteit van 2600mah. Betekent dat dat een dergelijke powerbank 10000 / 2600 = +- 3 tot 4 keer de accu helemaal kan opladen? Of zit hier veel verlies in waardoor dit veel minder wordt? Of verschil tussen de verschillende modellen?

Normaal gaat mijn telefoon zo'n 2 dagen mee. Zou ik voor een week dan genoeg hebben aan een 10000mah powerbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Zelf heb ik een aantal Xiaomi's, maar die zijn voor een week wellicht wat te beperkt. Als je nog genoeg tijd hebt om ze uit China te halen kan je bijvoorbeeld twee Xiaomi 10000's bestellen (wel apart, anders mogelijk BTW).

Heb je daar niet de tijd voor of liever een powerbank, haal dan deze Anker: https://www.amazon.de/Ank...234&sr=8-1&keywords=anker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-07 16:01
Heeft die Z3C niet ook een stamina modus oid? Mijn Z1C gaat daarop (en zonder data/internet, misschien wel belangrijker) makkelijk een dag of 4-5 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
FoxLenny schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:57:
Heeft die Z3C niet ook een stamina modus oid? Mijn Z1C gaat daarop (en zonder data/internet, misschien wel belangrijker) makkelijk een dag of 4-5 mee.
Klopt, hij heeft idd zo'n soort modus waarbij die het al veel langer uithoudt. Maar ik ga even uit van mn huidige praktijkverbruik. Alles wat ie het dan langer uithoudt is mooi meegenomen. Ik wil de telefoon nl. ook gebruiken voor navigeren en dan heb je wel wat reserves nodig (niet constant, maar tussendoor checken of we de goede kant op gaan zeg maar).

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 29-06-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 09:01
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:32
Wellicht is een powerbank / solar panel iets voor jou?
De capaciteit van de powerbank is dan niet zo heel belangrijk, omdat deze in de zon kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Heb zelf deze http://71workx.nl/powerbank-13000mah-doca

Kan 7 keer mijn iphone SE vullen, en heeft dan nog wat over.
Is nu een jaar oud, en nauwelijks teruggelopen in capaciteit.

Er zijn er zat te koop met een flinke vulling, vraag is alleen hoeveel zit er echt in, en hoe snel degradeert hij.
Veel ervaringen lezen, en laat die goedkope dingen die je bij het trekvat ziet liggen gaan. Dat soort dingen redden inderdaad 1 accu lading en zijn dan al klaar, de grotere die ze leveren halen de specs niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Banshee op 30-06-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 23:20
Ik ben zelf recent met een Z3C naar een festival gegaan. met een capaciteit van +-5000 mah kon ik mijn mobiel zo'n 3 keer vanaf 50% naar 100% opladen. Als je dus een week intensief gebruik gaat maken van je mobiel dan ga je zo'n 15 a 20k mah nodig hebben. Weet je wel zeker dat je waar je naartoe gaat overal bereik hebt? Anders heb je nog niet zoveel aan je GPS (tenzij je de map lokaal kan opslaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-07 23:27
Palomar schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:20:
ok thanks, die heb ik even doorgelezen. De 2 powerbanks die jij noemt zijn zo te zien minder goed verkrijgbaar, maar zo te zien zijn er wel alternatieven of bestel uit china methodes :)

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe vaak ik mijn telefoon (sony z3c) kan opladen met een 10000mah powerbank. De batterij van mijn sony z3c heeft een capaciteit van 2600mah. Betekent dat dat een dergelijke powerbank 10000 / 2600 = +- 3 tot 4 keer de accu helemaal kan opladen? Of zit hier veel verlies in waardoor dit veel minder wordt? Of verschil tussen de verschillende modellen?

Normaal gaat mijn telefoon zo'n 2 dagen mee. Zou ik voor een week dan genoeg hebben aan een 10000mah powerbank?
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7212/13376407993_a339691fba_z.jpg
Het mAh dat ze opgeven is vaak bij 3.6/3.7V. Dus dat geeft een vertekend beeld, want je telefoon opladen werkt met 5V, dus dan is de capaciteit iets minder. Als mijn berekening correct is zit je met 5V bij een 10000mAh powerbank op 7400 mAh.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:37
Wat voor telefoon heb je, je zou misschien ook een extra batterij kunnen kopen en die verwisselen wanneer nodig?

Anders, let op het gewicht van de powerbank die je koopt, of zoals CappieL al opmerkte, neem er een die je kunt opladen in het daglicht want die zijn minder zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb inmiddels een 10000mah exemplaar van tp link gehaald. Zou ik wel een aantal keer mn telefoon mee moeten kunnen laden. Ik heb ook nog een waka waka lader met zonnecel, die ik ook meeneem. Al gaat dat laden op zonneenergie niet echt snel, dus meer echt voor nood.
Pagina: 1