Tv zenders Kodi motion adaptive deinterlacing

Pagina: 1
Acties:

• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Hallo,

Ik heb nu een Nvidia Shield TV, maar deze kan mijn kanalen in Kodi niet voorzien van motion adaptive deinterlacing. Wel de sd kanalen, maar hd is echt een probleem. Niet te kijken zoveel stutter. Nu zoek ik dus een oplossing. Intel levert naar mijn idee wel wat producten af. Zoals de NUC, Brix en de Shuttles. Het mag ongeveer 200-300 euro kosten. Wie kan me helpen? Voor het geval dat. Alle versnellingen in Kodi heb ik al eens uit gedaan, maar niks werkt fijn genoeg om Fox Sports 1 bijv. in 1080p te kijken met een werkende deinterlacer. Bedankt alvast!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou je misschien eens toe willen lichten waar je TV bron nu vandaan komt? Je kijkt tv via de Shield en Kodi, maar wie is je TV provider, en hoe gaat het tv signaal nu naar je Shield toe? Dus een wat uitgebreidere beschrijving van je huidige setup?

Testing, one, two ...

• Allard1992
hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:46:
Zou je misschien eens toe willen lichten waar je TV bron nu vandaan komt? Je kijkt tv via de Shield en Kodi, maar wie is je TV provider, en hoe gaat het tv signaal nu naar je Shield toe? Dus een wat uitgebreidere beschrijving van je huidige setup?
Via een tv provider op het internet. Zij bieden 1080p native en progressive streams aan. Super kwaliteit! Ik kijk het via simple iptv client.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laten we het helder maken zonder specifiek te worden. Aanbieder uit illegale bron zal dat dan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-06-2016 22:27 ]

Testing, one, two ...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Is je vraag nu hoe je het op de Shield lekker werkend kan krijgen of zoek je een knappe basis voor Kodi? (en in het geval van een knappe basis voor Kodi: welk OS?)

iRacing Profiel

• Allard1992
Ik zoek een basis voor kodi. Welk os maakt niet uit. Openelec, Libreelec of windows 10. Allemaal goed. De zenders die ik heb koop ik van een provider. Of ze nu illegaal zijn of niet. Ik heb motion adaptive deinterlace nodig. Dus ben ik op zoek naar een alternatief dan de shield. Ik kom nu uit bij de brix met een skylake celeron 3855. Deze bevat een intel hd 510 gpu en moet zelfs 4k60hz kunne weergeven vloeiend. Wel na dual channel installatie zeggen ze.

Mijn hoofdvraag is: welke cpu/gpu en os heb ik nodig voor 1080p motion adaptive deinterlace?

Iemand een ervaring of suggestie? Misschien tips? Bedankt alvast.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Allard1992 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:48:
Ik zoek een basis voor kodi. Welk os maakt niet uit. Openelec, Libreelec of windows 10. Allemaal goed. De zenders die ik heb koop ik van een provider. Of ze nu illegaal zijn of niet. Ik heb motion adaptive deinterlace nodig. Dus ben ik op zoek naar een alternatief dan de shield. Ik kom nu uit bij de brix met een skylake celeron 3855. Deze bevat een intel hd 510 gpu en moet zelfs 4k60hz kunnen weergeven vloeiend. Wel na dual channel installatie zeggen ze.

Mijn hoofdvraag is: welke cpu/gpu en os heb ik nodig voor 1080p motion adaptive deinterlace?

Iemand een ervaring of suggestie? Misschien tips? Bedankt alvast.
Tja? Ik neem aan dat je "ergens" gelezen hebt dat het bij de provider die je gebruikt noodzakelijk is om motion adaptive deinterlace actief te hebben voor een fatsoenlijk full HD 1080p stream weergave? Het vervelende is echter dat we niet weten wat voor signaal er nu wordt aangeboden, en hoe goed dit werkelijk is? Je hebt het over een "super kwaliteit" 1080p signaal wat stottert als een gek? Wat ik wil zeggen is, als men er poep aan de ene kant instopt, komt er poep aan de andere kant uit, en geen chocolade.

De Brix die je aanhaalt kan ik niet vinden, wel het model met een iets hoger type CPU (3955), met dezelfde graphic chip als bij het typenummer wat je aanhaalt (510). De 4K/60HZ is enkel haalbaar via de DP aansluiting maar niet via HDMI, deze is nog steeds 1.4a volgens Gigabyte en 4K wordt daarmee nog steeds beperkt tot max 30HZ, zonder dat je gebruik maakt van aanvullende hardware zoals een convertor. Maar mogelijk heb je helemaal geen 4K TV ter beschikking en is dat ook helemaal niet belangrijk? De enige Brix modellen met HDMI 2.0, ze zijn zeker er wel, hebben op dit moment minimaal een i5 processor, dus dat zal een te dure oplossing worden mocht dat wenselijk zijn?

Testing, one, two ...

• Allard1992
Oke maar op mn pc gaat het met deinterlace wel goed.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb even wat getest met een Brix met Haswell Core i3 (4010u) en HD 4400 graphics. Ik heb met de Windows versie van Kodi (testversie 17 Aplha 2), en met een Ziggo kabel TV signaal (geen stream), geen stotter bij SD en HD (1080i, verder gaat Ziggo niet), met Interlace actief en niet. Normaal staat deze ingesteld op auto. Ik zie wel wat verschil tussen aan en uit, maar dat vertaald zich niet in wel of geen stotter. Ik neem aan dat je Shield volledig up to date is v.w.b. firmware en dat de overige instellingen optimaal zijn voor zover mogelijk?

http://kodi.wiki/view/NVIDIA_SHIELD_TV

Testing, one, two ...

• Allard1992
Stotter is bij mij ook dat de beelden niet zuiver in elkaar overlopen. De 1080p kan mijn videokaart hd7970(vandaag overleden) gewoon voorzien van deinterlace. Deze functie zit gwn niet op de shield. Degene die in de buurt komt in bob geinverteerd. Andere zenders die 1080 signaal doorgeven wordeb door bob-geinverteerd wel goed weergegeven. Ik heb alles gestest, met en zonder versnelling op de android versie van spmc. Beeld blijft slecht en ik krijg ook zonder versnelling geen deinterlace. Is dat omdat android hierin faalt. Anders wil ik ook wel eens kijken naar openelec of libreelec op de shield.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb ook nog maar eens even een ouder apparaatje aangeslingerd waarop nog een oude versie van OpenElec staat, maar waarop via dezelfde Ziggo bron TV kan worden gekeken. Het apparaat is een AMD met E-350 Fusion chipset en AMD 6310 Graphics. Stelt v.w.b. hardware dus maar weinig voor. Bij Interlace aan en kiezen tussen de diverse Interlace methodes zie ik wel wat verschil maar geen storing met het weergegeven beeld. Ik zie wel even een storing zoals jij omschrijft met beelden die door elkaar heen schuiven als ik terugschakel naar "auto" stand bij de Interlace merhode. Dat gebeurd echter maar heel even en hersteld zich tamelijk vlot. Daarna lopen, ongeacht wat ik aan instellingen kies, wel of geen Interlace, auto of handmatig, de HD TV beelden weer zoals het hoort. Geen stotter of dubbele beelden. Indien de hardware dus goed wordt ondersteund, hoeft de lat daarvoor schijnbaar niet zo hoog te liggen. De AMD Fusion met E-350 stelt werkelijk weinig maar doet het met de oude versie van OpenElec nog prima. Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat de hardware niet zo heel sterk hoeft te zijn, mits goed ondersteund door bijv. OpenElec of LibreElec. Mijn enige twijfel blijft bij je bron voor je TV signaal, dat kan ik niet testen, maar als jij zelf al hebt vastgesteld dat het op een PC wel goed kan gaan, dan verwacht ik dat het op een geschikt ander apparaat ook wel goed gaat komen, zonder dat je daarvoor flink in de beurs gaat tasten.

Welke oplossing voor jou het beste uit zal pakken is zeer waarschijnlijk goed te achterhalen op de websites waar OE en LE ter sprake komen.

Edit: bij TV kijken extra belangrijk. Ik neem aan dat je de framerate-uitvoer gelijk hebt staan aan die van het TV signaal. Ik zet deze altijd op aanpassen aan bron, zodat 50HZ TV beeld ook in 50HZ wordt aangeboden aan de TV/Monitor (ook al wordt er een FR van 25 weergegeven onder media-info tijdens afspelen), 2x 25 past prima in 50HZ, maar niet in 60HZ of andere refreshrate.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 30-06-2016 19:45 ]

Testing, one, two ...

• Allard1992
hardware-lover schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:25:
Ik heb ook nog maar eens even een ouder apparaatje aangeslingerd waarop nog een oude versie van OpenElec staat, maar waarop via dezelfde Ziggo bron TV kan worden gekeken. Het apparaat is een AMD met E-350 Fusion chipset en AMD 6310 Graphics. Stelt v.w.b. hardware dus maar weinig voor. Bij Interlace aan en kiezen tussen de diverse Interlace methodes zie ik wel wat verschil maar geen storing met het weergegeven beeld. Ik zie wel even een storing zoals jij omschrijft met beelden die door elkaar heen schuiven als ik terugschakel naar "auto" stand bij de Interlace merhode. Dat gebeurd echter maar heel even en hersteld zich tamelijk vlot. Daarna lopen, ongeacht wat ik aan instellingen kies, wel of geen Interlace, auto of handmatig, de HD TV beelden weer zoals het hoort. Geen stotter of dubbele beelden. Indien de hardware dus goed wordt ondersteund, hoeft de lat daarvoor schijnbaar niet zo hoog te liggen. De AMD Fusion met E-350 stelt werkelijk weinig maar doet het met de oude versie van OpenElec nog prima. Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat de hardware niet zo heel sterk hoeft te zijn, mits goed ondersteund door bijv. OpenElec of LibreElec. Mijn enige twijfel blijft bij je bron voor je TV signaal, dat kan ik niet testen, maar als jij zelf al hebt vastgesteld dat het op een PC wel goed kan gaan, dan verwacht ik dat het op een geschikt ander apparaat ook wel goed gaat komen, zonder dat je daarvoor flink in de beurs gaat tasten.

Welke oplossing voor jou het beste uit zal pakken is zeer waarschijnlijk goed te achterhalen op de websites waar OE en LE ter sprake komen.

Edit: bij TV kijken extra belangrijk. Ik neem aan dat je de framerate-uitvoer gelijk hebt staan aan die van het TV signaal. Ik zet deze altijd op aanpassen aan bron, zodat 50HZ TV beeld ook in 50HZ wordt aangeboden aan de TV/Monitor (ook al wordt er een FR van 25 weergegeven onder media-info tijdens afspelen), 2x 25 past prima in 50HZ, maar niet in 60HZ of andere refreshrate.
50hz gaat het standaard naartoe als je in Kodi de functie aanzet beeldscherm aanpassen aan video. Bedankt voor de hulp.

• Allard1992
Ik heb nu in kodi. Videorefreshrate aanpassen op tv aanstaan en tv aanpassen op video uit. Dan gaat het goed met bob inverted. Alleen jammer dat zoals nu met tennis het scorebord en fox sports logo flikkert. Wel een duidelijke verbetering.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/xp1ted.jpg

EDIT: ook met video aanpassen aan beeldfrequentie uit te schakelen is het resultaat hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door Allard1992 op 01-07-2016 15:22 ]

• Allard1992
Heb een brixje besteld met een skylake cpu. Deze kan ook tot 4k, maar dan tot de 8-bit. Dus geen hdr. Die tv hebben we ook niet. Mochten we deze willen kan ik altijd weer upgraden naar een andere nuc of brix
Pagina: 1