Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instellen Airport Extreme icm Ziggo MKB Connect :S

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Huggiedug
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-03-2022

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Ik ben een Airport Extreme aan het installeren die ik wil gebruiken voor een klein zakelijk netwerk (12 gebruikers).

Ziggo levert Hitron kabelmodem en wat documentatie, ik gebruik de Airport als router en wifi access point.

Alle lampen branden, zowel op de Hitron als de Airport fijn groen. Ik vermoed dat de Airport gewoon verbinding heeft dus, maar clients krijgen geen internetverbinding echter.

Vermoed dat het de DCHP / NAT instellingen zijn, maar kan niet vinden wat ik fout doe.

Hieronder screenshots van het config programma van de airport:

Afbeeldingslocatie: https://membergetmember.co/wp-content/uploads/2016/06/Airport-1.png
Afbeeldingslocatie: https://membergetmember.co/wp-content/uploads/2016/06/Airport-2.png
Afbeeldingslocatie: https://membergetmember.co/wp-content/uploads/2016/06/Airport-3.png
Afbeeldingslocatie: https://membergetmember.co/wp-content/uploads/2016/06/Airport-4.png

Hulp wordt zeer op prijs gesteld. Dank vast.

Beste antwoord (via Huggiedug op 29-06-2016 15:56)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens goed naar je IP's. Je hebt netwerkadres bij IP van je Airport ingeveld...

Jij hebt vermoedelijk 213.124.138.40/29. Dan is je gateway IP inderdaad 213.124.138.41, en kun je 213.124.138.42 tem 46 als host IP gebruiken. 40 is netwerkIP, 47 is broadcast IP. Geen van beide te gebruiken voor hosts :o

Verander dus 213.124.138.40 in 213.124.138.42 en het zou moeten werken.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 29-06-2016 14:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40

nexhil

BAM!

Je 'verbindingsdeling' staat denk ik verkeerd.
ik heb de OSX versie van de airport utility. daar heet het geloof ik allemaal net iets anders.
Maar is er een reden om de airport niet gewoon als brug in te stellen? Nu heb je waarschijnlijk een dubbele NAT. Ik vind het ook raar dat je AP nu groen oplicht.

Ik lees hier en daar dat het misschien ook je Ziggo router kan zijn:
http://www.allesoverdraad...uiten-op-ziggo-upc-modem/

[ Voor 22% gewijzigd door nexhil op 29-06-2016 14:02 ]

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ziggo modem in Bridge laten zetten?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
nexhil schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:00:
Je 'verbindingsdeling' staat denk ik verkeerd.
ik heb de OSX versie van de airport utility. daar heet het geloof ik allemaal net iets anders.
Maar is er een reden om de airport niet gewoon als brug in te stellen? Nu heb je waarschijnlijk een dubbele NAT. Ik vind het ook raar dat je AP nu groen oplicht.

Ik lees hier en daar dat het misschien ook je Ziggo router kan zijn:
http://www.allesoverdraad...uiten-op-ziggo-upc-modem/
DJ-Promo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:02:
Nee, dit is geen thuis verhaal, maar zakelijk. Je krijgt een routed subnet en moet zelf de verbinding opzetten, behalve als het modem weer in NAT mode gezet is, maar dat zou niet handig zijn.
Huggiedug schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:54:
Ik ben een Airport Extreme aan het installeren die ik wil gebruiken voor een klein zakelijk netwerk (12 gebruikers).

Ziggo levert Hitron kabelmodem en wat documentatie, ik gebruik de Airport als router en wifi access point.

Alle lampen branden, zowel op de Hitron als de Airport fijn groen. Ik vermoed dat de Airport gewoon verbinding heeft dus, maar clients krijgen geen internetverbinding echter.

Vermoed dat het de DCHP / NAT instellingen zijn, maar kan niet vinden wat ik fout doe.

Hieronder screenshots van het config programma van de airport:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hulp wordt zeer op prijs gesteld. Dank vast.
Dat zou gewoon moeten werken, dat modem van Ziggo doet volgens mij geen PPPoE ofzo, maar sluist rechtstreeks door. Wat gebeurt er als je verbinding met *iets* maakt? En is je netwerk algeactiveerd?

[ Voor 44% gewijzigd door johnkeates op 29-06-2016 14:07 ]

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37
DJ-Promo schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:02:
Dat. Of de AirPort in bridge zetten.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40

nexhil

BAM!

Clavis schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:04:
[...]

Dat. Of de AirPort in bridge zetten.
Dat lijkt mij ook de makkelijkste oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2v3moap.png
Zo staat het hier met 2 airport extremes en 2 kleine varianten

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
johnkeates schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:04:
[...]

[...]

Nee, dit is geen thuis verhaal, maar zakelijk. Je krijgt een routed subnet en moet zelf de verbinding opzetten, behalve als het modem weer in NAT mode gezet is, maar dat zou niet handig zijn.

[...]

Dat zou gewoon moeten werken, dat modem van Ziggo doet volgens mij geen PPPoE ofzo, maar sluist rechtstreeks door. Wat gebeurt er als je verbinding met *iets* maakt? En is je netwerk algeactiveerd?
Als ik gewoon een UTP of WIFI gebruik maakt ie verbinding met de airport (kan em configgen), maar heb geen internet.

Het is idd een zakelijke verbinding, dus aan het kabelmodem is niets in te stellen, en heeft ook geen ingebouwde router. Daar gebruik ik de airport voor.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Weet niet of het bij zakelijk ook zo is, maar consumenten modems van ziggo (en modem routers in bridge) binden zich aan het eerste apparaat wat ze 'zien' na opstarten.

Kun je wel verbinding maken als je een laptop rechstreeks (met lan kabel) aansluit op je modem en het modem vervolgens herstart.

Als dat werkt, Aiport weer aansluiten en opnieuw je modem starten (stekker er uit, 10 sec wachten en weer er in). Normaal gesproken kan je de router voor wan verbinding gewoon op DHCP client laten staan en zou het moeten werken.

Het lijkt dat je hier zelf je verbinding hebt ingesteld voor IPv4? heb je die gegevens van ziggo gekregen + instructies? zo niet, kijk eens of je deze op automatisch (of DHCP, weet niet hoe dat in de airport genoemd wordt) kan zettten en of het dan gaat werken.(je internet config pagina van je airport).
Consumenten verbindingen krijgen gewoon hun externe (internet) IP via DHCP namelijk (kan dus anders zijn voor je zakelijke verbinding, maar dan heb je dat vast in een brief of iets staan van ziggo en daar gegevens voor gekregen)

Let wel goed op dat je dus het modem telkens van de stroom haalt als je een ander apparaat aansluit en dan weer opstart, anders gaat het zowieso niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door VVV-007 op 29-06-2016 14:24 . Reden: verduidelijking ]

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Dank!
Laptop direct op de modem doet echter niks.

Ja die gegevens heb ik van Ziggo gekregen, was een verplichting om zelf in te stellen.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Modem heb je herstart (stekker er uit 10 sec wachten en er weer in ) na het aansluiten van je laptop?
Zo ja en werkt nog niet, Helpdesk ziggo al geprobeerd? lijkt me in dit geval dat die je hierbij nog moeten kunnen helpen zeker om het op 1 laptop aan de praat te krijgen. Mischien dat ze ook kunnen helpen met je airport, zo niet dan kom misschien bij het instellen van je laptop iets tegen (of je komt er achter dat er vanuit ziggo toch nog iets niet goed werkt)

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
modem herstart, maakt niks uit. Ik ga ff bellen met Ziggo. Thx!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-11 17:38
Heef de hitron ook een draadloze verbinding? want dat betekend namelijk dat de router op de hitron ingeschakeld is.

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Nee heeft ie niet. De Hitron is geen router, alleen modem.

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens goed naar je IP's. Je hebt netwerkadres bij IP van je Airport ingeveld...

Jij hebt vermoedelijk 213.124.138.40/29. Dan is je gateway IP inderdaad 213.124.138.41, en kun je 213.124.138.42 tem 46 als host IP gebruiken. 40 is netwerkIP, 47 is broadcast IP. Geen van beide te gebruiken voor hosts :o

Verander dus 213.124.138.40 in 213.124.138.42 en het zou moeten werken.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 29-06-2016 14:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Het werkt. Zeer bedankt allemaal. Had net het verkeerde IP adres ingegeven, Ziggo had dat wat verwarrend in de handleiding staan, dit kwam wel vaker voor zeiden ze O-)

Yiiihaw!

[ Voor 6% gewijzigd door Huggiedug op 29-06-2016 15:51 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nog een kleine extra, als je een /29 hebt kan je volgens mij n-3 IP adressen gebruiken. Mocht je in de toekomst dus om een of andere reden een losse zelfstandige verbinding nodig hebben, dan kan je dus een ander IP adres gebruiken om aan de WAN kant het verkeer de scheiden.
Pagina: 1