Windows 10 login aangepast na gebruik Windows Store

Pagina: 1
Acties:

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een PC met Windows 10, en deze had een normale offline account.
Nadat ik een App uit de Store heb gedownload is mijn login procedure aangepast, en moet ik inloggen met een Microsoft account.

Hierdoor werkt het automatisch aanmelden niet meer
Ik krijg geen automatische connectie meer met mijn NAS
En programma's die ik als Service had draaien (zodat die toegang hebben tot de NAS) werken niet meer, omdat die service nu als 'Local System' draaien. Ik krijg de service niet meer op het local account ingesteld.

Kortom, Windows is behoorlijk over de zeik sinds ik eenmalig iets uit de store heb gedownload.
Ik wil dit weer terugdraaien, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.
Indien ik via config scherm de aanmelding wil aanpassen naar een lokaal account komt de melding dat het account al bestaat (omdat ik mijn oude accountnaam wil gebruiken).

Iemand een idee hoe ik mijn MS account kan ontkoppelen van mijn lokale account?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

System Restore Point terugzetten?

Voor zover ik weet, heb je minstens 1x moeten bevestigen dat jouw Microsoft Account ook je nieuwe login zou gaan worden; helaas is dat wat lastig omschreven in de vensters en heb je waarschijnlijk klakkeloos doorgeklikt om bij de gevraagde download te komen.

Het lijkt er volgens verschillende artikelen inderdaad op dat het bijna niet doenbaar is jouw oude account terug te krijgen; in alle gevallen zie ik dat je een nieuw lokaal account moet aanmaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-01 22:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

netplwiz uitvoeren en zorgen dat je zonder wachtwoord kunt inloggen. Klaar.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
@Max,
Restore points mislukten ook blijkbaar, dus ik heb geen restore points :(
Ik heb trouwens geen melding gezien over het migreren van je local account.
Wellicht in de kleine lettertjes ;)

@Cap-team
thanks, zo had ik het hiervoor ook ingesteld, maar had er niet meer aan gedacht om dit nog een keer te doen na de 'migratie' van je account.
auto login werkt nu weer goed.

Nu nog eens kijken hoe ik een service kan laten starten met dat account, want dat lukt ook nog niet.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Ik heb dit ook gehad inclusief dezelfde foutmelding met dezelfde oorzaak.
Mijn oplossing : converteren naar een lokaal account met een andere naam (zelfde naam genomen met een 2 erachter) en deze daarna weer renamen naar het correcte account. Profilepaths etc waren sowieso ongewijzigd bij mij dus had dit gelukkig ook weinig invloed op de paden van mijn profile folders.