Ik heb een PC met Windows 10, en deze had een normale offline account.
Nadat ik een App uit de Store heb gedownload is mijn login procedure aangepast, en moet ik inloggen met een Microsoft account.
Hierdoor werkt het automatisch aanmelden niet meer
Ik krijg geen automatische connectie meer met mijn NAS
En programma's die ik als Service had draaien (zodat die toegang hebben tot de NAS) werken niet meer, omdat die service nu als 'Local System' draaien. Ik krijg de service niet meer op het local account ingesteld.
Kortom, Windows is behoorlijk over de zeik sinds ik eenmalig iets uit de store heb gedownload.
Ik wil dit weer terugdraaien, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.
Indien ik via config scherm de aanmelding wil aanpassen naar een lokaal account komt de melding dat het account al bestaat (omdat ik mijn oude accountnaam wil gebruiken).
Iemand een idee hoe ik mijn MS account kan ontkoppelen van mijn lokale account?
Nadat ik een App uit de Store heb gedownload is mijn login procedure aangepast, en moet ik inloggen met een Microsoft account.
Hierdoor werkt het automatisch aanmelden niet meer
Ik krijg geen automatische connectie meer met mijn NAS
En programma's die ik als Service had draaien (zodat die toegang hebben tot de NAS) werken niet meer, omdat die service nu als 'Local System' draaien. Ik krijg de service niet meer op het local account ingesteld.
Kortom, Windows is behoorlijk over de zeik sinds ik eenmalig iets uit de store heb gedownload.
Ik wil dit weer terugdraaien, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.
Indien ik via config scherm de aanmelding wil aanpassen naar een lokaal account komt de melding dat het account al bestaat (omdat ik mijn oude accountnaam wil gebruiken).
Iemand een idee hoe ik mijn MS account kan ontkoppelen van mijn lokale account?