Naar het buitenland gebeld via Caiway? Check je belkosten!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 12:19
Even een waarschuwing voor de mensen die bellen via Caiway Alles-in-1 Glas: Caiway heeft de gesprekstarieven voor internationale gesprekken per 1 juni zonder aankondiging (zelf zien ze dat overigens anders) fors verhoogd. Bellen naar Noord-Amerika is bijvoorbeeld van 4 cent naar 50 cent per minuut gegaan. Zuid-Amerika en Azië is nog veel meer gestegen.

Ik kwam er toevallig achter nadat ik ineens niet meer kon bellen omdat mijn bellimiet waarvan ik niet wist dat hij bestond was overschreden, omdat ik regelmatig met familie aan de overzijde van de oceaan bel. Een gesprekje van een uur kost nu ineens geen bijna 3 euro meer maar bijna 40 euro.

Om verrassingen te voorkomen daarom het advies om te controleren of je ook getroffen bent door deze "vereenvoudiging van de belminuten", zoals Caiway het eufemistisch uitdrukt. Als je net zo onaangenaam :( verrast bent als ik: het nummer van de klantenservice is 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nieuws: Caiway verhoogt in maart tarieven voor voip, internet en tv oud nieuws

Als ik de comments mag geloven op enkele andere sites, heeft elke abonnee (aktief voor 01-02-2016) hier ook een brief over mogen ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2016 12:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
MAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:37:
nieuws: Caiway verhoogt in maart tarieven voor voip, internet en tv oud nieuws

Als ik de comments mag geloven op enkele andere sites, heeft elke abonnee (aktief voor 01-02-2016) hier ook een brief over mogen ontvangen.
Vandaar ook mijn opmerking dat Caiway dat zelf anders ziet. In de betreffende brief staat helemaal niets over een verhoging van de beltarieven en over de bizarre omvang daarvan. Caiway heeft het alleen over een "vereenvoudiging van de belminuten". Ze gebruiken die brief zelf inderdaad ook als argument voor "je had het kunnen weten". Ik vind het knap dat ze, zonder de woorden "beltarieven" en "verhoging" te gebruiken toch een verhoging van de beltarieven denken te kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 18:00
Jagen ze zo niet iedereen naar Skype?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat zegt de ACM hierover? Dit zijn toch wel serieuze praktijken om een boel geld te verdienen door onwetendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Of naar eender welke andere provider (iedereen is goedkoper). Ik ga nu toch maar eens serieus kijken naar de andere providers op het CIF netwerk. Het gaat mij er niet eens om dat ze de tarieven verhogen, maar om de manier waarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Solcon zit op op (de meeste) CIF netwerken. Hier kun je optioneel een onbeperkt bellen naar vast en mobiel abbo bij nemen voor 12,50 per maand en dat is inclusief onbeperkt bellen naar zone1 (waar de verenigdestaten, australie en de meeste europese landen ondervallen). In het duurste alles in 1 pakket is dit zelfs inbegrepen, samen met HBO mocht je dat interessant vinden.

Je kunt natuurlijk ook de extra bundel van CAIWAY zelf nemen voor onbeperkt bellen naar het buitenland, maar ik kan me voorstellen dat je na zoiets liever naar een ander gaat. Die tariefs wijziging is trouwens wel een reden om je abbo te kunnen beeindigen, mocht je nog vast zitten aan een (eerste) jaars abbo (al ben je daar nu mischien officieel wat laat mee).
Pagina: 1